Αυτές είναι οι 10 πιο …τεμπέλικες δικαιολογίες να μην πας γυμναστήριο

Αυτές είναι οι 10 πιο …τεμπέλικες δικαιολογίες να μην πας γυμναστήριο

Αν θέλεις να δικαιολογήσεις τον εαυτό σου που δεν γυμνάζεσαι και φυσικά δεν πας γυμναστήριο μη κουράζεσαι. Υπάρχουν 10 πολύ καλές …τεμπέλικες δικαιολογίες που χρησιμοποιούν όλοι εκείνοι που βαριούνται να …κουνήσουν το …δαχτυλάκι τους.

Δες ποιες είναι:

1) Δεν έχω χρόνο

Είναι ίσως η συχνότερη δικαιολογία που ακούμε. Αν έχετε χρόνο για να παρακολουθήσετε τηλεόραση ή να μπείτε στο internet τότε έχετε χρόνο και για να γυμναστείτε. Αν δεν θέσετε κάτι ως προτεραιότητα δεν πρόκειται να βρείτε χρόνο για αυτό. Η μόνη λύση είναι να προγραμματίσετε τις προπονήσεις σας όπως ακριβώς κάνετε και για τις υπόλοιπες υποχρεώσεις σας, δηλαδή στο σημειωματάριο ή την ατζέντα σας. Δεν χρειάζεται να ξοδέψετε πολλή ώρα, οι πιο παραγωγικές προπονήσεις είναι αυτές που είναι σύντομες και έντονες. Μπορείτε να έχετε όλα τα οφέλη της άσκησης αφιερώνοντας στον εαυτό σας μισή ώρα τη φορά, τις περισσότερες , αν όχι όλες τις μέρες τις εβδομάδας.

2) Είναι ακριβή δραστηριότητα

Εάν μπορείτε να αντέξετε οικονομικά να πίνετε 2-3 ποτά και να τρώτε έξω ή να καπνίζετε 1 πακέτο τη μέρα, τότε μπορείτε να αντέξετε οικονομικά και τη συνδρομή του γυμναστηρίου που ξεκινάει από 25-30 ευρώ ή μπορείτε να πάτε για τρέξιμο ή ποδήλατο χωρίς κανένα κόστος ( πως είπατε? πολύ κρύο ή πολλή ζέστη?…). Επίσης υπάρχουν αναρίθμητα προγράμματα που μπορείτε να βρείτε στο internet και είναι σχεδιασμένα ώστε να μην απαιτούν εξοπλισμό, εκτελούνται μόνο με το βάρος του σώματος, στο σπίτι σας, στο πάρκο ή όπου αλλού θέλετε.

3) Είμαι πολύ κουρασμένος

Ο λόγος που είστε κουρασμένοι είναι επειδή είστε σε κακή φυσική κατάσταση. Μόλις γίνετε πιό δραστήριοι θα έχετε περισσότερη ενέργεια και ποιοτικότερο ύπνο. Πόλυ συχνά παρατηρείται στους ασκούμενους το φαινόμενο να νομίζουν ότι είναι κουρασμένοι σωματικά, ενώ η κούραση τους είναι νοητική, με αποτέλεσμα μόλις ξεκινήσουν (αν τελικά πιέσουν τον εαυτό τους), να αλλάξει η διάθεση τους και να έχουν ενέργεια. Η πλειοψηφία όσων γυμνάζονται συστηματικά, δεν είναι επαγγελματίες αθλητές, έχουν κανονικές δουλείες, οικογένειες και υποχρεώσεις, είναι και αυτοί κουρασμένοι απ’ την καθημερινότητα. Οπότε μην φοβάστε να πιέσετε λίγο παραπάνω τον εαυτό σας, αν το καλοσκεφτείτε είναι κάτι σαν το πρωινό ξύπνημα. Ίσως βοηθήσει το να προγραμματίσετε την προπόνηση σας νωρίς μέσα στη μέρα, πριν προλάβετε να νίωσετε κουρασμένοι.

4) Είμαι πολύ μεγάλος σε ηλικία

Όχι δεν είστε! Σχεδόν ποτέ κάποιος δεν είναι πολύ μεγάλος ή πολύ αδύναμος για να ξεκινήσει να ασκείται. Σύμφωνα με τα τελευταία ερευνητικά στοιχεία η προπόνηση αντιστάσεων ειδικά, είναι εξαιρετικά σημαντική για τους ηλικιωμένους. Αυτό συμβαίνει γιατί προλαμβάνει την μυϊκή ατροφία και ιδιαίτερα στις γυναίκες την οστεοπόρωση. Το 60% των ανθρώπων με ηλικία πάνω από 60 έτη δεν μπορούν να σταθούν όρθιοι από την καθιστή θέση χωρίς βοήθεια. Η άσκηση με αντιστάσεις (βάρη, τραχαλίες, μηχανήματα, λάστιχα, βάρος του σώματος, αντίσταση του νερού) βοηθάει τα μέγιστα, διατηρώντας το μυοσκελετικό σύστημα δυνατό και λειτουργικό και βελτιώνει τον συντονισμό και την ισορροπία έτσι ώστε να αποφευχθούν οι πτώσεις και οι τραυματισμοί που είναι συχνό φαινόμενο στις μεγάλες ηλικίες.

5) Μισώ το γυμναστήριο

Οι τρόποι για να εντάξετε την άσκηση στην καθημερινότητα σας είναι πολλοί. Αν ο χώρος του γυμναστηρίου δεν σας ταιριάζει μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν προσωπικό γυμναστή σε ένα ιδιωτικό στούντιο ή στο σπιτι σας. Δοκιμάστε διάφορα σπορ/χόμπυ για να βρείτε πιο σας ταιριάζει (αρκεί να μην είναι το σκάκι). Κάντε ποδήλατο ή τρέξιμο στην παραλία, στην ύπαιθρο ή σε ένα στάδιο που είναι ανοιχτό στο κοινό.

6) Δεν θέλω να γίνω μυώδης

Αυτό το ακούω από πολλές γυναίκες. Το γεγονός είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των γυναικών δεν μπορεί να πάρει μυϊκή μάζα όσο και αν προπονηθεί, τουλάχιστον όχι σε σημείο που να χάσουν τη θηλυκότητα τους. Αυτό συμβαίνει γιατί η μυϊκή ανάπτυξη συνδέεται άμεσα με την τεστοστερόνη και οι γυναίκες έχουν πολύ μικρές ποσότητες της ορμόνης αυτής στο σώμα τους. Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι μια γυναίκα κάνει για χρόνια άψογη προπόνηση και διατροφή και έχει σχετικά υψηλά επίπεδα τεστοστερόνης, η αλλαγή θα είναι τόσο αργή που άμα θέλει μπορεί να σταματήσει την διαδικασία ή να μειώσει την ένταση της προσπάθειας.

7) Πονάει η μέση μου

Εφόσον έχει περάσει η οξεία φάση του τραυματισμού (αν έχετε τραυματιστεί), το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να το συζητήσετε με τον επιβλέπων ιατρό σας και να ξεκινήσετε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα ενδυνάμωσης. Η ενδυνάμωση των μυών του πυρήνα ( που δεν είναι μόνο οι κοιλιακοί), η βελτίωση της ευλυγισίας και η γνώση κάποιων βασικών αρχών της ορθοσωμίας και της κίνησης του ανθρώπινου σώματος είναι το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε για να προλάβετε τον πόνο στη μέση.

8) Είμαι υπέρβαρος/παχύσαρκος

«Πρέπει να χάσω το λίπος πριν ξεκινήσω γυμναστήριο», αυτή είναι ίσως η πιό αβάσιμη δικαιολογία που ακούμε στον χώρο. Το συγκεκριμένο το αναλύσαμε στο άρθρο «Μυθολογία της άσκησης #2», αυτό που πρέπει να έχετε κατά νου είναι ότι η προπόνηση με αντιστάσεις είναι η ασφαλέστερη μορφή άσκησης που μπορείτε να κάνετε στη περίπτωση αυτή ( υπό την επίβλεψη ειδικού). Αυτό συμβαίνει γιατί χωρίς να επιβαρύνει τις αθρώσεις σας, είναι πολύ αποτελεσματική στην καύση λίπους και στο χτίσιμο άλιπης μυϊκής μάζας, που με την σειρά της θα καίει λίπος καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, λόγω του αυξημένου βασικού μεταβολισμού. Ότι και να επιλέξετε ως τρόπο άσκησης να θυμάστε ότι πρέπει να αποφύγετε τους κραδασμούς (π.χ. τρέξιμο σε τσιμέντο) και να αυξάνετε σταδιακά την ένταση, όχι απότομα.

9) Αισθάνομαι άβολα στο γυμναστήριο

Μην ανησυχείτε για αυτό. Πάντα υπάρχει κάποιος που θα σχολιάζει, αλλά είναι η εξαίρεση. Στο γυμναστήριο υπάρχει ένα αίσθημα αλληλεγγύης, αν είστε εκεί και δουλέυετε σκληρά, είστε μέρος της οικογένειας. Ωστόσο, όταν πρόκειται να δοκιμάσετε για πρώτη φορά κάποια άσκηση ή ένα μηχάνημα που δεν το κατέχετε, ζητήστε από έναν γυμναστή να σας βοηθήσει γιατί το αποτέλεσμα μπορεί να είναι αστείο, αλλά ακόμα χειρότερα και επικίνδυνο. Είναι αποδεδειγμένο ότι τα ρούχα που φοράτε στην προπόνηση βοηθούν στην ψυχολογία σας, αν αισθάνεστε ωραία με αυτά, θα έχετε και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο γυμναστήριο.

10) Είναι βαρετό

Είναι αποδεδειγμένο πως ο άνθρωπος δεν επιλέγει σύμφωνα με την ωμή λογική. Δεν αρκεί κάποιος να γνωρίζει τα ωφέλη που του προσφέρει η άσκηση, πρέπει να του προκαλεί και ενδιαφέρον. Αν ίσχυε το πρώτο όσοι διαβάζαν την προειδοποίηση πάνω στο πακέτο των τσιγάρων θα είχαν κόψει το κάπνισμα. Όποια δραστηριότητα κι αν επιλέξετε, θα πρέπει να τη θέλετε και να την περιμένετε πριν την κάνετε, όπως θα πρέπει να αισθάνεστε καλά ενώ την κάνετε. Η ποικιλία είναι το κλειδί. Κάντε πράγματα που σας αρέσουν, όπως κολύμπι, χορό, τρέξιμο, ποδηλασία, πολεμικές τέχνες και διάφορα άλλα. Αν τελικά επιλέξετε να γυμνάζεστε σε γυμναστήριο, ζητήστε απ’ τον υπεύθυνο γυμναστή να σας αλλάζει το πρόγραμμα πιο τακτικά και πείτε του τι σας αρέσει και όχι. Το να γυμνάζεστε μαζί με έναν φίλο είναι μια καλή στρατηγική, θα σας παρακινεί να μην χάνετε προπονήσεις και θα σας ωθεί να δουλέψετε σκληρότερα λόγω του ανταγωνισμού που θα υπάρχει ανάμεσα σας.