Αυτό είναι το εξωτικό φρούτο που είναι πλούσιο σε θρεπτική αξία

Αυτό είναι το εξωτικό φρούτο που είναι πλούσιο σε θρεπτική αξία

Κατά πολλούς το μάνγκο αποτελεί τον «βασιλιά των φρούτων», λόγω της μεγάλης του θρεπτικής αξίας, αλλά και της εκπληκτικής του γεύσης.

Το μάνγκο είναι ένα φρούτο με μεγάλη θρεπτική αξία, πλούσιο σε φυτικές ίνες και ιδιαίτερα χορταστικό, χωρίς να μας φορτώνει με πολλές θερμίδες. Το «φρούτο της Ινδίας», όπως ονομάζεται μερικές φορές, έχει γλυκόξινη γεύση και συναντάται σε εκατοντάδες ποικιλίες στις τροπικές περιοχές της Ασίας όπου ευδοκιμεί (Ινδία, Κίνα, Ταϊλάνδη κ.ά.). Είναι συνήθως καμπυλωτό, στενόμακρο, με πράσινη, ροζέ κίτρινη ή κόκκινη φλούδα και σάρκα πολύ αρωματική σε έντονο πορτοκαλί χρώμα και έχει ένα πολύ μεγάλο, επίπεδο κουκούτσι που δεν τρώγεται.

Ευεργετικές ιδιότητες

Αν κάνεις δίαιτα, θα πρέπει να φροντίσεις να καταναλώνεις προϊόντα με λίγες θερμίδες και πολλά θρεπτικά συστατικά. Όπως το μάνγκο. Πρόκειται για ένα φρούτο- πλούσια πηγή βήτα καροτένιου. Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αυτού του αντιοξειδωτικού, λειτουγεί ως «ασπίδα» ενάντια σε ορισμένες μορφές καρκίνου.

Το μάνγκο είναι επίσης πλούσιο σε ένα άλλο καροτενοειδές που ονομάζεται λυκοπένιο, το οποίο είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό και απαραίτητο για την προστασία των κυττάρων και την καταστολή της ανάπτυξης όγκων.

Μόνο ένα μάνγκο παρέχει σχεδόν τις συνολικές ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού σε βιταμίνη C, αλλά και βιταμίνη Α (αναγκαία για την υγεία των ματιών). Σε αντίθεση με πολλά άλλα φρούτα, τα μάνγκο είναι πλούσια σε πολλές βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ασβέστιο και μαγνήσιο.

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες όπως το μάνγκο, συμβάλλουν στην τόνωση του μεταβολισμού κι έτσι το σώμα καίει περισσότερες θερμίδες. Προτίμησε το από ένα πλούσιο σε θερμίδες γλυκό και δε θα χάσεις.

Επίσης το μάνγκο ανακουφίζει τους φραγμένους πόρους του δέρματος και είναι κατάλληλο για άτομα που υποφέρουν από ακμή. Άπλωσε πολτό από μάνγκο στο δέρμα σου για περίπου 10 λεπτά και ξέπλυνε. Επίσης η κατανάλωση μάνγκο κάνει το δέρμα απαλό και λαμπερό.

Επιλογή και συντήρηση

Υπάρχουν εκατοντάδες ποικιλίες μάνγκο σε πολλά σχήματα, μεγέθη και χρώματα. Το χρώμα του μάνγκο κυμαίνεται από κίτρινο σε κόκκινο και γίνεται πιο σκούρο καθώς ο καρπός ωριμάζει, εκτός από μερικά που αν και ώριμα παραμένουν πράσινα. Όταν ωριμάσει, έχει μια γλυκιά, αρωματισμένη μυρωδιά.

Επίλεξε τα μάνγκο που είναι «σφιχτά», αλλά μαλακώνουν όταν τα πιέζεις. Η φλούδα τους θα πρέπει να είναι λεία και το χρώμα θα πρέπει να έχει αρχίσει να αλλάζει από πράσινο σε κίτρινο, πορτοκαλί ή κόκκινο. Αν και είναι φυσιολογικό για τα μάνγκο να έχουν κάποια μαύρα στίγματα, απόφυγε εκείνα που έχουν πάρα πολλά τέτοια σημάδια, καθώς αυτό δείχνει ότι είναι υπερώριμα. Απόρριψε ακόμη τα χαλαρά ή με ζαρωμένη φλούδα φρούτα. Αν αγοράσεις ένα μάνγκο που δεν είναι ώριμο, μπορεί να επιταχύνεις τη διαδικασία, τοποθετώντας το σε μία χάρτινη σακούλα με ένα ώριμο μάνγκο.

Ετοιμασία και σερβίρισμα

Τα μάνγκο είναι πολύ ζουμερά. Τα ξεφλουδίζεις και τα καταναλώνεις όπως θα έκανες με ένα ροδάκινο, απλά να ξέρεις ότι έχουν πλούσιο χυμό. Ξεκίνησε από τα σημεία στη μέση του φρούτου, αφού αφαιρέσεις το κουκούτσι και κόψ’ τα σε μικρά κυβάκια.

Προτίμησε το παγωμένο ως επιδόρπιο ή ως φρούτο για πρωινό. Μπορείς επίσης να το χρησιμοποιήσεις ως συστατικό σε σάλτσες.