Αυτό είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Audi

Αυτό είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Audi

Πρεμιέρα στο Σαν Φρανσίσκο για το νέο SUV της Audi, το e-Tron, που είναι και το πρώτο φουλ ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της. Αισθητικά το e-Tron των 4,901 μέτρων ακολουθεί το στυλ των άλλων καινούργιων SUV της γερμανικής εταιρείας, αλλά όπως είθισται οι σχεδιαστές έχουν κάνει προσπάθεια να το διαφοροποιήσουν από τα συμβατικά μοντέλα.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτό είναι το φουτουριστικό και …μελλοντικό Mercedes Vision Urbanetic

 

Έτσι εδώ η Singleframe μάσκα και άλλο χρώμα έχει και κλειστή είναι, η βασική γραμμή των παραθύρων είναι σχεδόν παράλληλα με το έδαφος, το ανάγλυφο στο προφίλ είναι ακόμα πιο έντονο, τα φτερά πιο τονισμένα και υπάρχει μια ενιαία φωτεινή υπογραφή στο πίσω μέρος. Χαρακτηριστική θα είναι και η απουσία εξωτερικών καθρεφτών όταν (προαιρετικά) έχουν επιλεγεί oι κάμερες στη θέση τους, οι οποίες δεν έχουν τυφλή γωνία, προσφέρουν την πλέον κατάλληλη γωνία θέασης ανάλογα με τις συνθήκες και μειώνουν το συνολικό πλάτος του αυτοκινήτου κατά 15 ολόκληρα εκατοστά.

 

 

Οι εικόνες από τις κάμερες στη θέση των καθρεφτών προβάλλονται σε δύο OLED οθόνες 7,0 ιντσών στο σημείο που ενώνονται οι επενδύσεις των θυρών με το ταμπλό. Γενικά το εσωτερικό του e-Tron χαρακτηρίζεται από οθόνες, μιας και ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και στην κεντρική κονσόλα, σύμφωνα με την  πρόσφατη προσέγγιση της Αudi, υπάρχουν δύο οθόνες και μάλιστα με μια μικρή κλίση προς τον οδηγό. Φυσικά η διασύνδεση είναι συνεχής και το παρόν δίνουν όλα τα συστήματα υποβοήθησης.

 

 

Λόγω του μικρότερου χώρου που καταλαμβάνουν οι ηλεκτροκινητήρες σε σχέση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και της «ηλεκτρικής» πλέον τετρακίνησης το δάπεδο είναι επίπεδο και οι χώροι για τους επιβάτες στο πίσω κάθισμα μεγάλοι, χάρη βέβαια και στο μεταξόνιο των σχεδόν 3,0 μέτρων (για την ακρίβεια 2,926). Όσο για το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα 600 έως τα 1.725 λίτρα, ενώ υπάρχει και κάτω από το εμπρός καπό ένας επιπλέον χώρος 60 λίτρων.

Οι ηλεκτροκινητήρες που προαναφέραμε είναι για την περίσταση δύο, ένας για κάθε άξονα, προκειμένου να εξασφαλίζεται έτσι και η «ηλεκτρική» τετρακίνηση. Αυτός του εμπρός άξονα αποδίδει 170 ίππους (125 kW) και αυτός του πίσω 190 ίππους (140 kW), ενώ για έως και 60 δευτερόλεπτα η απόδοσή τους μπορεί να φτάσει τους 184 και 224 ίππους αντίστοιχα. Σε αυτή την περίπτωση η συνδυαστική ισχύς είναι 408 ίπποι, ενώ ο εμπρός άξονας, πιο συγκρεκριμένα ο ηλεκτροκινητήρας του εμπλέκεται μόνο όταν απαιτείται η επιπλέον ισχύς που παρέχει. Στην περίπτωση αυτή το 0-100 χλμ./ ώρα επιτυγχάνεται σε λιγότερα από 6,0 δεύτερα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 200 χλμ./ ώρα.

 

 

Με τις (προαιρετικές) κάμερες στη θέση των εξωτερικών καθρεφτών οι οθόνες στο εσωτερικό του νέου Audi e-Tron ανεβαίνουν στις πέντε. Οι δύο στην κεντρική κονσόλα έχουν πάντως και μια ελαφρά κλίση προς τον οδηγό.

Ενδιαφέρον στοιχείο του e-Tron είναι πως έχει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα με τη δυνατότητα επιλογής τριών επιπέδων λειτουργίας. Μάλιστα σε αυτό με τη μέγιστη ανάκτηση το μεγάλο SUV επιβραδύνει τόσο έντονα που σε κάποιες περιπτώσεις ο οδηγός δεν χρειάζεται να πατήσει καν το φρένο.

Bέβαια για να γίνουν όλα τα παραπάνω πράξη, απαιτείται και μια μεγάλη συστοιχία μπαταριών. Αυτή του e-Tron ζυγίζει ολόκληρα 700 κιλά, έχει μήκος 2,28 μέτρα, πλάτος 1,69 και ύψος 34 εκατοστά -οι διαστάσεις της δηλαδή (προκειμένου να έχουμε μια εικόνα) είναι αντίστοιχες ενός πολύ μεγάλου στρώματος κρεβατιού- και είναι τοποθετημένη χαμηλά στο δάπεδο. Έτσι και το κέντρο βάρους κατεβαίνει και επιτυγχάνεται η σχεδόν ιδανική κατανομή (51:49) στους δύο άξονες.

Οι μπαταρίες του πρώτου ηλεκτρικού Audi είναι υγρόψυκτες, έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 95 kWh και σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) και ισχύος 150 kW -υπάρχουν μόλις 200 τέτοιοι σε όλη την Ευρώπη- φορτίζουν μέχρι το 80% της χωρητικότητάς τους σε 30 λεπτά. Στην περίπτωση αυτή το e-Tron θα μπορεί να καλύψει μέχρι και 320 χιλιόμετρα, ενώ η συνολική του αυτονομία είναι (κατά WLTP) 400 χιλιόμετρα. Σε δίκτυο εναλλασόμενου ρεύματος (AC) ισχύος 11 kW (τριφασικό 400V) χρειάζονται περίπου 8,5 ώρες, ενώ σε απλό οικιακό δίκτuο απαιτείται σχεδόν μια μέρα.

Το ηλεκτρικό Audi e-Tron θα είναι διαθέσιμο προς τα τέλη του 2018 και η τιμή του στη Γερμανία θα ξεκινά από τις 79.900 ευρώ. Για την Ελλάδα υπολογίστε γύρω στις 82.000 ευρώ.

ΠΗΓΗ: CNN