Μάθε πότε «φταίει» η μηχανή σου για το ατύχημα ή τη βλάβη

Μάθε πότε «φταίει» η μηχανή σου για το ατύχημα ή τη βλάβη

Μετά από ένα ατύχημα ή μια βλάβη ακούγονται φωνές ότι φταίει η μηχανή για τον ένα ή τον άλλο λόγο. Μάλιστα αναφέρεται το πόρισμα «μηχανική βλάβη» σε περίπτωση τραγικού τροχαίου δυστυχήματος. Είναι όμως έτσι; Φταίει η μηχανή σου που έφυγε από την πορεία της ή που χάλασε, μπλοκάρε και σε έριξε στον δρόμο;

Η μοναδική περίπτωση που ευθύνεται το μηχάνημα είναι η λεγόμενη αστοχία υλικού, μια «κατάρα» που χτυπάει όλου του είδους τα μέσα μεταφοράς, από τα αεροπλάνα μέχρι τις μοτοσικλέτες. Ωστόσο πίσω από το υλικό κρύβονται άνθρωποι και τεχνικοί έλεγχοι που κάποιες φορές αποδεικνύονται πλημμελείς. Όμως οι σχεδιαστές έχουν προβλέψει όσο είναι δυνατόν προστασίες στην περίπτωση της αστοχίας υλικού.

Άλλος ένας ανθρώπινος παράγοντας είναι κάποιο λάθος του μηχανικού, αλλά και πάλι σε αυτή την περίπτωση, για τα περισσότερα λάθη υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας.

Δυστυχώς όμως για τις περισσότερες των περιπτώσεων ευθύνεται ο παράγοντας άνθρωπος, δηλαδή ο οδηγός της μοτοσικλέτας και δεν ποιες είναι οι περιπτώσεις αυτές:

  1. Αμέλεια συντήρησης

Για κάποιους λόγους, ακόμα και οικονομικούς, δεν γίνεται η προγραμματισμένη συντήρηση της μοτοσικλέτας και όπως είναι λογικό κάποια στιγμή κάποιο εξάρτημα θα «χτυπήσει» και ανάλογα την βλάβη μπορεί να προκαλέσει ατύχημα. Όπως για παράδειγμα το σπάσιμο της αλυσίδας.

  1. Αμέλεια αλλαγής ελαστικών

Κυρίως για οικονομικούς λόγους κάποιοι δεν αλλάζουν τα λάστιχα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η σωστή πρόσφυση κάτι που σημαίνει πτώση.

  1. Μετατροπές και βελτιώσεις χωρίς εργοστασιακή υποστήριξη

Όταν ξεφεύγεις από το βιβλίο κατασκευαστή σε βελτιώσεις ή μετατροπές στον κινητήρα ή στο πλαίσιο της μηχανής σου υπάρχει ο κίνδυνος να υπάρξει πρόβλημα που έχει να κάνει από τη γεωμετρία της μηχανής, τα φρένα, μέχρι και την αντοχή των υλικών.

  1. Υπερεκτίμηση των οδηγικών ικανοτήτων

Οι μοτοσικλέτες όπως σχεδόν όλα τα οχήματα είναι σχεδιασμένα ώστε να απορροφούν το ανθρώπινο λάθος, μέχρι ενός σημείου βέβαια. Όταν ξεπεράσει ο οδηγός τα όρια έρχεται η πτώση και οι δρόμοι δεν είναι πίστες.

Εξαιρουμένων της τήρησης του ΚΟΚ, αυτές είναι οι τρεις περιπτώσεις όπου συνήθως προκαλούνται τα ατυχήματα και τα δυστυχήματα , όταν δηλαδή δεν υπάρχει σύγκρουση με άλλο όχημα.

Έτσι λοιπόν ο άνθρωπος και εν προκειμένω ο οδηγός είναι αυτός που ευθύνεται για τις «μηχανικές βλάβες» και όχι η μηχανή, όπως θέλουμε να λέμε.