Μάθε τι παθαίνει το σώμα σου μετά από τον χωρισμό… και τα αντίδοτα!

Μάθε τι παθαίνει το σώμα σου μετά από τον χωρισμό… και τα αντίδοτα!

Έχει συμβεί σε όλους μας. Ένας χωρισμός, μία ερωτική απογοήτευση συνοδεύονται πάντοτε από δυσάρεστα συναισθήματα και, πολλές φορές, σωματικά συμπτώματα.

Το σώμα δεν ανταποκρίνεται καλά σε έναν χωρισμό, όμως για κάθε περίπτωση υπάρχουν και τα αντίδοτα.

Ας δούμε πρώτα τι συμβαίνει, όμως, πραγματικά στο σώμα μας;

  1. Τη στιγμή, αμέσως μετά από έναν ξαφνικό χωρισμό, οι παλμοί της καρδιάς πέφτουν, σύμφωνα με έρευνα που έγινε και εξέτασε τους παλμούς της καρδιάς των ατόμων έπειτα από μία κοινωνική απόρριψη.
  2. Μετά το πρώτο σοκ, έρχεται το μεγάλο άγχος («τι έκανα λάθος», «θα είμαι για πάντα μόνος;»). Το άγχος αυτό μπορεί να επηρεάσει το συμπαθητικό νευρικό σύστημα και να αυξήσει τα επίπεδα κορτιζόλης στον οργανισμό. Επίσης, μπορεί να επηρεαστεί ο ύπνος, η χώνεψη και το ανοσοποιητικό σύστημα.
  3. Νιώθετε σαν να έχετε σωματικό πόνο. Αυτό συμβαίνει επειδή οι περιοχές του εγκεφάλου που επεξεργάζονται τον πόνο της κοινωνικής απόρριψης ή της απώλειας επεξεργάζονται και τον σωματικό πόνο.
  4. Δεν μπορείτε να σκεφτείτε λογικά και είστε πιο αυθόρμητοι από το φυσιολογικό. Οι δεξιότητες της κριτικής σκέψης και η αυτοσυγκράτηση παρουσιάζουν πτώση μετά από μία κοινωνική απόρριψη.
  5. Μπορεί να είχατε ορκιστεί ότι δεν θα το κάνετε, αλλά κοιτάζετε μία φωτογραφία που είστε οι δυο σας ή χαζεύετε το προφίλ του/της στο Facebook. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Neurophysiology, οι περιοχές του εγκεφάλου που ενεργοποιούνται όταν κάποιος επιθυμεί ναρκωτικά ή είναι υπό την επήρεια ναρκωτικών είναι οι ίδιες που ενεργοποιούνται όταν βλέπετε μία φωτογραφία. Ο εγκέφαλός σας θεωρεί ότι είστε ακόμα ευτυχισμένοι και ερωτευμένοι.
  6. Στην αρχή έχετε όρεξη να κάνετε παρέα μόνο με το φαγητό σας, αλλά στη συνέχεια αυτή διάθεση ξεθωριάζει καθώς τα επίπεδα προγεστερόνης ανεβαίνουν και χάρη στην ορμόνη αυτή κινητοποιείστε και αναζητάτε την κοινωνική επαφή.
  7. Ύστερα από μήνες, ακόμα κι αν έχετε προχωρήσει στη ζωή σας μπορεί να παρατηρήσετε έντονη τριχόπτωση. Μπορεί να μην υπάρχει πλέον το άγχος στη ζωή σας, αλλά τα αρνητικά συναισθήματα που βιώσατε τους προηγούμενους μήνες μπορεί να εκδηλωθούν μετά από καιρό.

Δες λοιπόν τι μπορείς να κάνεις για να ανατρέψεις το κακό:

  1. Αναγνωρίστε ότι ο καθένας από εμάς μπορεί να δεχθεί απόρριψη, άσχετα από το ποιοι είναι αυτοί που σας απορρίπτουν και ποιος είστε εσείς. Μπορεί να μην θέλετε να δείτε ότι σας απέρριψαν, αλλά η αλήθεια είναι ότι το έκαναν.
  2. Σκεφτείτε ότι μια νέα πόρτα ανοίγει, αφού η παλιά πόρτα έχει κλείσει. Ίσως χάσατε κάτι καλό, αλλά αυτό έγινε στο παρελθόν και η νέα πόρτα μπορεί να κρύβει κάτι καλύτερο.
  3. Κλάψτε. Αφήστε τα συναισθήματα σας να βγουν στην επιφάνεια και μιλήστε στους φίλους σας για την απόρριψη σας. Μπορείτε να φτιάξετε ένα blog στο διαδίκτυο ή να γράψετε μια ιστορία ή ένα ποίημα σχετικό με τον πόνο της απόρριψης.
  4. Συνεχίστε την πορεία σας. Το να σας απορρίψουν στη δουλειά σας μπορεί να είναι ένα από τα χειρότερα είδη απόρριψης, ιδιαίτερα μετά από δεκάδες προσπάθειες εύρεσης εργασίας. Είναι θέμα δοκιμής κι αποτυχίας, και όλοι αποτυγχάνουν σε κάποια φάση της ζωής τους. Μην μηρυκάζετε τα προβλήματα σας , και μην τα επανεξετάζετε συνέχεια.
  5. Παραμείνετε ψύχραιμοι μετά από τα αρχικά δάκρυα και το στρες. Έτσι, θα αποφύγετε τον πόνο που συνοδεύει την απόρριψη και θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα μακροπρόθεσμα.
  6. Βρείτε ένα χόμπι ή κάτι το οποίο σας ευχαριστεί να κάνετε, ώστε να ξεχνιέστε από την σκέψη της απόρριψης. Όταν είστε χαρούμενοι το κεντρί της απόρριψης παύει να σας ενοχλεί.