Αν είσαι πραγματικά σκληροτράχηλος άντρας, τότε είναι που πρέπει να κάνεις διατάσεις!

Αν είσαι πραγματικά σκληροτράχηλος άντρας, τότε είναι που πρέπει να κάνεις διατάσεις!

Αν είσαι από εκείνους που νομίζουν ότι τα κάνουν όλα σωστά στο γυμναστήριο. Αν είσαι από εκείνους που φτάνουν κάθε άσκηση στα άκρα και θεωρούν ότι επειδή είναι σκληροτράχηλοι αντέχουν και δεν κάνουν το 10λεπτο των διατάσεων μετά τη λήξη της προπόνησης, τότε όχι μόνο κάνεις λάθος αλλά θα έχεις και πολλά σοβαρά προβλήματα αργότερα.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτή είναι η προπόνηση που γυμνάζει 300 μυς του κορμιού σου

 

Η παγίδα είναι όταν οι άνθρωποι πιστεύουν ότι γυμνάζονται σωστά. Όταν επιβαρύνουν τις αρθρώσεις και καταπιέζουν τους μύες ώστε να βραχυνθούν αλλάζοντας την μορφή της κίνησης τους. Στην προσπάθεια εκγύμνασης με τα βάρη μια ορισμένη κινητικότητα και επιφόρτιση των μυών αλλά και των αρθρώσεων- συνδέσμων είναι αποδεκτή και αναγκαία.

 

 

Το πρόβλημα παρουσιάζεται όταν όλο το σύστημα επιφορτίζεται διαχρονικά και δεν αποφορτίζεται διότι αποφεύγονται οι διατάσεις!

 

 

Τι συμβαίνει λοιπόν στο σώμα σου όταν κάνεις διατάσεις;

  • Αυξάνεται το μήκος του μυός (η δύναμη που παράγει ένας μυς εξαρτάται από το μήκος του)
  • Μειώνεται ο κίνδυνος μυϊκών κακώσεων
  • Αυξάνεται η Μυϊκή αίσθηση
  • Μειώνεται ο κίνδυνος μυϊκών κακώσεων
  • Αυξάνεται η κινητική επιδεξιότητα
  • Μειώνεται η Μυϊκή ένταση
  • Αυξάνεται η ικανότητα της επίδοσης στο άθλημα –προπόνηση.
  • Βελτιώνεται ο πνευματικός αυτοέλεγχος (γνωρίζω το σώμα μου)

Τα βάρη –αντιστάσεις χαρακτηρίζονται από την ποικιλία των διαφορετικών μορφών άσκησης με αντίσταση όπου εξελίσσονται και διαφορετικές εκτάσεις κινήσεων (μεγάλες η μεσαίες) επιβαρύνοντας μύες (βράχυνση) και τις αρθρώσεις.

 

Οι διατάσεις επαναφέρουν στον άνθρωπο την φυσική αρθρική κινητικότητα, μειώνουν την μυϊκή ένταση αποτρέποντας  ταυτόχρονα την βράχυνση των μυών. Η βράχυνση των μυών που ωθείται από ένα επιβαρυντικό πρόγραμμα εξάσκησης προκαλεί:

  • κακώσεις στα αιμοφόρα αγγεία
  • κακώσεις στα περιφερειακά νεύρα
  • ελάττωση της ελαστικότητας
  • μεταβολές στην κυκλοφορία του αίματος

Οι μυϊκές διατάσεις όταν εφαρμόζονται αυξάνουν την ροή του αίματος και ξεκουράζουν τους μύες, ως αποτέλεσμα χαλαρώνουν οι μύες από πιθανούς σπασμούς, από πόνους και φαινόμενα ισχαιμίας.

 

 

Το πιο ουσιαστικό ελαττώνεται η διεγερσιμότητα του α-κινητικού νευρώνα μειώνοντας τον πόνο δια μέσου της δραστηριοποίησης του μυοτατικού αντανακλαστικού! άρα για αυτούς που επιδιώκουν υψηλό επίπεδο στη προπόνηση όπου η αρχή της επιβάρυνσης κυριαρχεί, αυτή η παράμετρος (διατάσεις )  είναι ουσιαστική.

Η προπόνηση κινητικότητας εάν συνδυαστεί και με το κατάλληλο διαιτολόγιο αποδίδει καλά αποτελέσματα στην υπερτροφία κάτι που αφορά τους αθλούμενους.

 

 

Οι διατάσεις προτείνονται σε όλες τις ηλικίες, στους ενήλικες οι διατάσεις απαιτούν περισσότερη προσοχή διότι αν η προπόνηση που εφαρμόζει ο <προφεσόρε> βελτιώνει την ανθεκτικότητα των μυών, τενόντων, συνδέσμων που γίνεται γρηγορότερα, αυτό δύναται να επιδρά καταλυτικά στην σταθερότητα του σκελετού και  έχει σημασία, διότι αν ωθήσει τον <προπονημένο αθλητή του>  σε απότομες διατάσεις ή λανθασμένες  διατάσεις κινδυνεύει να προκαλέσει τραυματισμούς!

Όταν η προπόνηση για δύναμη (ενδυνάμωση) συνδυαστεί  με προπόνηση κινητικότητας τότε αυξάνεται το μήκος του μυός, και ο όγκος κατά το δοκούν( υγεία) εάν συνδυαστεί και με το κατάλληλο διαιτολόγιο αποδίδει καλά αποτελέσματα στην υπερτροφία κάτι που αφορά  τους αθλούμενους.

Η δύναμη και το μήκος των μυών διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην κίνηση της άρθρωσης σε συνδυασμό με την σχέση συναγωνιστών – ανταγωνιστών μυών. Όταν ένας μυς είναι αδύναμος και ο ανταγωνιστής του είναι ισχυρός προκαλείται μυϊκή ανισορροπία με αποτέλεσμα ο δυνατότερος μυς  να έχει την τάση να βραχυνθεί αντίθετα ο αδύναμος να διαταθεί.