Η σύγχρονη τεχνολογία φωτισμού αυξάνει σημαντικά την ασφάλεια της οδήγησης τη νύχτα

Η σύγχρονη τεχνολογία φωτισμού αυξάνει σημαντικά την ασφάλεια της οδήγησης τη νύχτα

Σύμφωνα με μια έρευνα της Ford το 81% των οδηγών φοβάται να οδηγήσει αφότου νυχτώσει, ενώ μια άλλη, ανεξάρτητη έρευνα με οδηγούς στη Γερμανία έδειξε πως κατά τη διάρκεια της νύχτας το 53% φοβάται το «να μην διακρίνει έναν πεζό ή δικυκλιστή», το 43% «να μην δει έγκαιρα ένα εμπόδιο» και το 23% «να μην παρατηρήσει την κατεύθυνση του δρόμου μπροστά».

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Δες πως η αϋπνία στην οδήγηση μπορεί να σε σκοτώσει

 

Ταυτόχρονα οι ειδικοί αναφέρουν πως ο κίνδυνος εμπλοκής σε μοιραία σύγκρουση είναι τριπλάσιος τη νύχτα, ενώ προσθέτουν πως στην Ε.Ε. και από το 2006 έως και το 2015 υπήρξε σημαντική αύξηση ατυχημάτων με δίκυκλα συγκριτικά με τους άλλους χρήστες των δρόμων – με το 1 στα 4 να σημειώνονται σε διασταυρώσεις.

Από τα παραπάνω διαφαίνεται πως τα φώτα, πιο συγκεκριμένα οι προβολείς και η απόδοσή τους, είναι ένα καθοριστικός παράγοντας για την ασφάλεια και ένας από τους τομείς που έχουν εστιάσει για το λόγο αυτό οι κατασκευαστές, χρησιμοποιώντας όλο και πιο εξελιγμένη τεχνολογία. Και αξιοποιώντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, όπως για παράδειγμα κάνει το νέο έξυπνο σύστημα φωτισμού, το Adaptive Front Lighting System, με το οποίο εξοπλίζεται το καινούργιο Ford Focus.

 

 

Το σύστημα του Focus λοιπόν δεν βασίζεται στο GPS αλλά χρησιμοποιεί στοιχεία για την πραγματική διαμόρφωση και κατάσταση του δρόμου. Στοιχεία που μπορεί να προέρχονται από την πινακίδες μέχρι και τη διαγράμμιση. Ο λόγος για αυτήν την επιλογή είναι το ότι τα συστήματα που βασίζονται στο GPS δεν έχουν την τελευταία ενημέρωση για το τι συμβαίνει στο δρόμο -π.χ. έργα ή κάποια αλλαγή στη χάραξη.

Έτσι για παράδειγμα όταν ο οδηγός φτάνει σε έναν κυκλικό κόμβο -αξίζει να σημειώσουμε πως ο αριθμός των κυκλικών κόμβων έχει αυξηθεί πολύ στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης- η δέσμη ανοίγει πολύ προς τα πλάγια. Και αυτό προκειμένου ο οδηγός να μπορεί να βλέπει καλύτερα αν υπάρχει κάποιος πεζός που προσπαθεί να διασχίσει το δρόμο και να νοιώθει ακόμα πιο ασφαλής. Ταυτόχρονα το Adaptive Front Lighting System παρακολουθεί και τη διαγράμμιση και στρέφει τη δέσμη προτού καν ο οδηγός χρειαστεί να στρίψει τους τροχούς του.

Ενδιαφέρον είναι πως η εταιρεία, προκειμένου να αυξήσει και άλλο τα επίπεδα ασφάλειας τη νύχτα, εξετάζει και ένα νέο σύστημα με υπέρυθρη κάμερα, η οποία μπορεί να αναγνωρίζει πεζούς, ποδηλάτες ή και ζώα σε απόσταση έως και 120 μέτρα και ανάλογα να προσαρμόζει την δέσμη των φώτων προκειμένου οδηγός να τα εντοπίζει πιο εύκολα και πιο γρήγορα.

Παράλληλα οι προβολείς του νέου Focus «φέγγουν» σε μια απόσταση που φτάνει μέχρι και τα 500 μέτρα -αυτοί του μοντέλου της πρώτης γενιάς δεν ξεπερνούσαν τα 350- στοιχείο που συμβάλλει επίσης στην αύξηση της ασφάλειας.

 

CNN