Πόσο σε επηρεάζουν οι μέρες του φθινοπώρου;

Πόσο σε επηρεάζουν οι μέρες του φθινοπώρου;

Το φθινόπωρο είναι μια ωραία εποχή: Αρχίζουν τα σχολεία και θα δεις τους φίλους σου… Αυτά βέβαια ήταν κάποτε όταν ήσουνα μικρός και επιστρέφατε οικογενειακώς από τις διακοπές. Σήμερα που είσαι …μεγάλο παιδάκι το φθινόπωρο συμβολίζει άλλα πράματα για σένα που τις περισσότερες φορές είναι και μελαγχολικά!

Για τους περισσότερους το φθινόπωρο είναι γεμάτο σκέψεις οικονομικού περιεχομένου για τον επερχόμενο χειμώνα. Για άλλους που είναι και ρομαντικοί είναι μια όμορφη εποχή του χρόνου.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτές είναι οι 5 συνήθειες που πρέπει να αποκτήσεις αν θες να τα …100αρίσεις

 

Βέβαια υπάρχουν και τα πιο πεζά πράματα όπως για εκείνους που ζεσταίνονται και ιδρώνουν πολύ το καλοκαίρι και έτσι απολαμβάνουν τις δροσιές του φθινοπώρου. Για κάποιους άλλους που τους αρέσει το ελαφρύ ντύσιμο και όχι να ντύνονται ως …κρεμμύδια.

Από την άλλη το φθινόπωρο είναι μια εποχή ανασυγκρότησης και για πολλούς αποτελεί ένα νέο ξεκίνημα στη ζωή τους.

Όπως και να έχει το φθινόπωρο είναι μια καλή εποχή γιατί δεν ανάβεις θέρμανση»,» τουλάχιστον μέχρι να αρχίσουν να τσούζουν τα κρύα.

Από την άλλη το φθινόπωρο «κρύβει» ιδιαίτερα ευεργετικές δράσεις για τον άνθρωπο. Στις αρχές του φθινοπώρου επιτέλους η θερμοκρασία αρχίζει να πέφτει λίγο γεγονός που κάνει το περπάτημα  το τζόκινγκ και το ποδήλατο στη φύση ιδανικές επιλογές άσκησης χωρίς να ανησυχούμε για τυχόν επιπλοκές λόγω των υψηλών θερμοκρασιών.

Οι μέρες το φθινόπωρο είναι πιο μικρές οπότε τα μάτια μας «βλέπουν» λιγότερο φως κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το καλοκαίρι είναι δύσκολο να βρεις το κίνητρο να κοιμηθείς όταν ο ήλιος ακόμα λάμπει. Όταν όμως αρχίζει και νυχτώνει νωρίς η ιδέα του ύπνου γίνεται ακαταμάχητη. Ο οργανισμός μπαίνει στο “sleepmode” και πέφτουμε εύκολα σε πιο βαθύ και βαρύ ύπνο. Μελέτες από το HarvardMedicalSchool δείχνουν ότι το μήνα Οκτώβριο κοιμόμαστε περίπου 2.5 ώρες περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο μήνα του χρόνου.

Ο ύπνος όμως του φθινοπώρου δεν είναι και απαραίτητα ποιοτικός. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο αμφιβληστροειδής του ματιού μας εκτίθεται σε λιγότερο φως και έτσι επηρεάζεται ο κιρκαδικός ρυθμός μας. Φανταστείτε τον κιρκαδικό ρυθμό σαν τα γρανάζια ενός βιολογικού ρολογιού που ρυθμίζει όλες μας τις λειτουργίες. Εκμεταλλευτείτε όμως τις περισσότερες ώρες ύπνου του φθινοπώρου. Σώμα και νους θα σας ευχαριστήσουν αργότερα

Το φθινόπωρο όμως δεν επηρεάζει μόνο το σώμα αλλά και τη διάθεση μας. Έχει παρατηρηθεί ότι η μείωση του ηλιακού φωτός και οι βροχερές μέρες προκαλούν συμπτώματα κατάθλιψης σε άτομα χωρίς προηγούμενο ιστορικό κατάθλιψης. Το φαινόμενο αυτό  που επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους κάθε χρόνο παγκοσμίως ονομάζεται «Εποχιακή Συναισθηματική Διαταραχή» (SeasonalAffectiveDisorder ή SAD). Ενώ πολλαπλές μελέτες έχουν εδραιώσει τη σχέση μεταξύ της βιταμίνης D και της διάθεσης μας ο μηχανισμός που συνδέει την έλλειψη βιταμίνης D με την κατάθλιψη δεν είναι ακόμα πλήρως κατανοητός.

Υπάρχει όμως η βάσιμη θεωρία ότι το μειωμένο ηλιακό φως με κάποιο τρόπο κατεβάζει τα επίπεδα της σεροτονίνης (η χημική ουσία της ηρεμίας και της ευαιξίας)  γεγονός που οδηγεί σε συμπτώματα κατάθλιψης. Επίσης η αλλαγή της εποχής μπορεί να διαταράξει τα επίπεδα της μελατονίνης στο σώμα η έλλειψη της οποίας οδηγεί σε διαταραχές ύπνου και διάθεσης.

Για να καταπολεμήσετε τα ανεπιθύμητα αυτά φθινοπωρινά συναισθήματα  κυνηγήστε τις ηλιόλουστες μέρες του φθινοπώρου ξεκινήστε κάποια υπαίθρια αθλητική δραστηριότητα και ενισχύστε τη διατροφή σας με βιταμίνη Β. Η βιταμίνη Β12 είναι μια από τις οκτώ βιταμίνες Β που είναι ζωτικής σημασίας για την καλή μας διάθεση. Εμπλέκεται στο σχηματισμό νευροδιαβιβαστικών χημικών ουσιών που βοηθούν στην αναμετάδοση σημάτων από τη μια περιοχή του εγκεφάλου στην άλλη. Παραδείγματα τέτοιων χημικών ουσιών είναι η σεροτονίνη και ντοπαμίνη ουσίες απαραίτητες για μια ισορροπημένη διάθεση.