fbpx

Το μεγάλο δίλλημα κάποια στιγμή μπορεί να είναι υπαρκτό: Αλλάζω ή επισκευάζω κινητήρα

Το μεγάλο δίλλημα κάποια στιγμή μπορεί να είναι υπαρκτό: Αλλάζω ή επισκευάζω κινητήρα

Το δίλλημα των περισσότερων μηχανόβιων σε μια χοντρή βλάβη του κινητήρα όπως τα κουζινέτα είναι υπαρκτό. Αλλάζω τον κινητήρα ή τον επισκευάζω; Η νέα φιλοσοφία των περισσότερων μηχανικών αλλά και εταιριών ωθεί προς την αλλαγή. Είναι όμως έτσι;

Η ιστορία που εκμυστηρεύθηκε στο Activeman ο αναγνώστης μας Κώστας Παπαγεωργίου είναι χαρακτηριστική και αναφέρεται στη βλάβη της μηχανής του ένα Fazer 600άρι. Τότε που άκουσε τον ανατριχιαστικό ήχο των κουζινέτων… «ΩΧ αρχή μπιέλας» του είπαν όλοι και τον έλουσε κρύος ιδρώτας!

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Υπάρχει ακόμα ή χάθηκε η μοτοσικλετιστική αβρότητα;

 

Ο θόρυβος ήταν ανεπαίσθητος κάτι που σήμαινε ότι μπορούσε να προλάβει το κακό και να μη μείνει με χτυπημένη μπιέλα στον δρόμο! Έπρεπε να το προγραμματίσει αλλά στο μυαλό του στροβίλιζε το κόστος της ζημιάς όπως είπε ο ίδιος. Από την άλλη είχε και την απορία και ίσως τον ευσεβή πόθο ότι ο ήχος αυτός ήταν από τον παράκεντρο εκκεντροφόρο του F6 μια ιδιομορφία που υπάρχει σε όλα τα μηχανάκια της συγκεκριμένης σειράς από εργοστασιακή ατέλεια.

 

 

Έτσι λοιπόν άρχισε την έρευνα αγοράς για να δει τι θα κάνει. Επισκευή ή αντικατάσταση του κινητήρα όπως προστάζει η σύγχρονη φιλοσοφία των εργοστασίων και πολλών μηχανικών.

Μετά από μια εβδομάδα η έρευνα αγοράς κατέληξε ότι υπερτερεί η αλλαγή κινητήρα με έναν μεταχειρισμένο και μια συνολική βλάβη που θα είχε κόστος από 1.200 έως και 1300 ευρώ ανάλογα με την τιμή του κινητήρα που κυμαινόταν από 900 έως και 1000 ευρώ. Όπως είπε ο Activeman ο Κώστας Παπαγεωργίου μόνο ένας μηχανικός του μίλησε για επισκευή του κινητήρα.

Η απόφαση δύσκολη για τον Κώστα αφού όπως είναι γνωστό όταν ανοίγεις δουλειές δεν ξέρεις τι θα σου βγει. Όπως είπε είχε βγει ένας προϋπολογισμός αλλά ο ενδοιασμός του ήταν τι άλλο θα βγει όταν ανοίξει ο κινητήρας κάτι που θα ανέβαζε το κόστος.

 

 

Η απόφαση δύσκολη οι καιροί δύσκολοι. Από τη μια η σιγουριά της τιμής από την άλλη το …περίπου άγνωστο κόστος.

Όπως λέει ο ίδιος μεγάλο ρόλο στην απόφαση έπαιξε το μειονέκτημα της αντικατάστασης του κινητήρα με έναν μεταχειρισμένο. Αν και όλοι έδιναν εγγύηση όπως είπε σκέφτηκε τι άλλο μπορεί να βγάλει ένας μεταχειρισμένος κινητήρας. Βέβαια μπορούσε να μη βγάλει τίποτα αλλά η ουσία είναι ότι παίρνεις ένα μοτόρι στα τυφλά χωρίς να γνωρίζεις πραγματικά ούτε πόσα χιλιόμετρα έχει κάνει.

Αυτός ήταν ο βασικός λόγος που επέλεξε την επισκευή.

Έτσι μετά από έναν ακόμα λεπτομερή έλεγχο για τον εντοπισμό της ύπαρξης της βλάβης δόθηκε η εντολή στο συνεργείο του Μαρκόπουλου να αρχίσει η επισκευή. Έτσι ο κινητήρας κατέβηκε ανοίχτηκε και επισκευάστηκε.

Το αποτέλεσμα ήταν ιδιαίτερα ευχάριστο για τον ίδιο όπως είπε στο Activeman ο Κώστας. Μαζί με τα extra που έβγαλε το άνοιγμα του κινητήρα κάτι δίσκους συμπλέκτη, τσιμούχες και άλλα”,” το συνολικό κόστος ανήλθε στα 700 περίπου ευρώ, σχεδόν τα μισά χρήματα από την αντικατάσταση του κινητήρα!