Το παρεξηγημένο αλλά και θρεπτικό καρπούζι

Το παρεξηγημένο αλλά και θρεπτικό καρπούζι

Καλοκαίρι χωρίς καρπούζι δεν γίνεται ωστόσο οι περισσότεροι έχουν την εντύπωση ότι το καρπούζι είναι ένα …άχρηστο φρούτο  σκέτο νερό όπως έλεγαν οι παλιοί. Αλλά δεν είναι έτσι  το καρπούζι όχι μόνο σε δροσίζει και ξεδιψάει αλλά έχει και πολλά θρεπτικά στοιχεία.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτές οι τροφές σου δίνουν τους ηλεκτρολύτες που χρειάζεσαι το καλοκαίρι

 

Συγκεκριμένα το καρπούζι έχει αντιοξειδωτικά. Αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμίνης C και πολύ καλή πηγή βιταμίνης Α (β-καροτένιο) ενώ περιέχει και το ισχυρό αντιοξειδωτικό λυκοπένιο.

Είναι πηγή βιταμινών Β. Αποτελεί πολύ καλή πηγή βιταμίνης Β6 και καλή πηγή βιταμίνης Β1. Οι βιταμίνες αυτές συμμετέχουν σε διαδικασίες που δίνουν στον οργανισμό μας ενέργεια και είναι απόλυτα απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία του.

Είναι καλή πηγή καλίου και μαγνησίου. Το κάλιο παίζει σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση της αρτηριακής μας πίεσης αλλά και στη λειτουργία του μυϊκού μας συστήματος ενώ είναι απαραίτητη η αναπλήρωση του λόγω της αυξημένης εφίδρωσης που υπάρχει το καλοκαίρι. Το μαγνήσιο είναι απαραίτητο για το μεταβολισμό παραγωγής ενέργειας τη μυϊκή λειτουργία, τα οστά,  το καρδιακό ρυθμό κ.α.

Περιέχει το αμινοξύ αργινίνη που έχει καρδιοπροστευτική δράση ενώ βελτιώνει τη κυκλοφορία του αίματος και φαίνεται να έχει θετική δράση έναντι της στυτικής δυσλειτουργίας.

Εκτός από το …κλασσικό φάγωμα το καρπούζι μπορείτε να το απολαύσετε:

  • Σε μια φρουτοσαλάτα μαζί με άλλα φρούτα
  • Ως φυσικό φρουτοχυμό μαζί με βερίκοκα, ροδάκινο και πεπόνι.
  • Ως ελαφρύ βραδινό γεύμα με 30γρ φέτα και 2 φρυγανιές.
  • Ως ελαφρύ βραδινό γεύμα με μια μπάρα δημητριακών.