Το τζόκινγκ θέλει ψυχολογία και στρατηγική!

Το τζόκινγκ θέλει ψυχολογία και στρατηγική!

Αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός των ανδρών και των γυναικών στη χώρα μας που ασχολούνται µε το τζόκινγκ για λόγους αναψυχής και υγείας»,» και αυτών που ασχολούνται με αυτό πιο συστηµατικά και συμμετέχουν σε αγώνες λίγων ή πολλών χιλιοµέτρων

Ωστόσο όπως αναφέρει ο καθηγητής στο ΤΕΦΑΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Γιάννης Θεοδωράκης η κατάλληλη ψυχολογική διάθεση βοηθάει τους ανθρώπους γιατί το τζόκινγκ είναι ένα πολύ όµορφο σπορ αλλά απαιτεί αφοσίωση σε μία μονότονη προσπάθεια  με παρατεταµένη χρονική διάρκεια που για τον μη μυημένο οδηγεί πιο γρήγορα σε κόπωση και σωµατική εξάντληση.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτά είναι τα μυστικά μιας δυνατής προπόνησης στην άμμο! (Video)

 

Όπως προσθέτει ο κ. Θεοδωράκης είναι αναγκαίο εκτός από το να τρέχει κανείς να σκέφτεται να εξασκείται διανοητικά σε στρατηγικές αυτοσυγκέντρωσης  αυτοπεποίθησης, ρύθμισης του στρες, χαλάρωσης θετικής σκέψης και νοερής εξάσκησης.

Ο ίδιος περιγράφει λίγο περισσότερο την κυριότερη ψυχολογική στρατηγική που πρέπει να χρησιμοποιεί κανείς και είναι αυτή των στόχων με βάση μελέτες που έχουν πάρει σάρκα και οστά στο ΤΕΦΑΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Όπως σημειώνει όποιος άνδρας ή γυναίκα θέλει να ξεκινήσει σήμερα ας ξεκινήσει ορίζοντας αρχικά έναν στόχο για περπάτημα 150 έως 300 λεπτών την εβδομάδα. Σταδιακά να προσπαθήσει αυτόν τον χρόνο να τον κάνει με τζόκινγκ.

Στη συνέχεια να μάθει να αποφασίζει μόνος του εξαρχής πόσα χιλιόμετρα θα τρέξει σε μία εβδομάδα ή έναν μήνα αλλά να το καταγράφει στο ημερολόγιό του ή να σημειώνει ως καθημερινή υπενθύμιση στο κινητό του.

Στην πορεία να προσπαθεί να αυξάνει τα χιλιόμετρά του προοδευτικά. Πάντα όμως να θυμάται να απολαμβάνει αυτό που κάνει να γνωρίζει τα όριά του να μην υπερβάλει να γνωρίζει ότι οι επιδόσεις του εξαρτώνται και ελέγχονται κυρίως από τον εαυτό του. Όταν αποκτήσει μία σχετική εμπειρία να ορίζει ως στόχο συγκεκριμένο χρόνο για κάθε χιλιόμετρο που θα τρέχει.

Στους παραπάνω στόχους αξίζει να συμπεριλάβει κανείς και την υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών να προσέχει τη διατροφή του να μην καπνίζει να μην κάνει κατάχρηση στο αλκοόλ»,» κ.λπ.)  να ακούει τον ρυθµό της καρδιάς του να ακούει τον ρυθµό της αναπνοής του και να τρέχει για ευχαρίστηση.