fbpx

6 τεχνολογίες που έκαναν τη ζωή των μοτοσικλετιστών …ανυπόφορη!

6 τεχνολογίες που έκαναν τη ζωή των μοτοσικλετιστών …ανυπόφορη!

Θεωρητικά θα λέγαμε ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας απλουστεύει τη ζωή μας, όμως όπως φαίνεται στη περίπτωση της μοτοσικλέτας την κάνει …χειρότερη!

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Πόση ώρα πρέπει πραγματικά να ζεσταίνεις τη μηχανή σου τον χειμώνα

 

Ηλεκτρονικά μπόλικα από το …smart key δηλαδή το «έξυπνο κλειδί», άχρηστες πληροφορίες στον πίνακα οργάνων, οι καθρέφτες στις άκρες του τιμονιού και άλλες …καινοτομίες που το μόνο που κάνουν είναι να ταλαιπωρούν.

 

 

Δείτε λοιπόν τι παίζει:

 

  1. Η ταλαιπωρία του smart key

Τους πείραζε που βάζουμε το κλειδί στη κλειδαριά για να βάλουμε μπροστά τη μηχανή μας με μια κίνηση και αποφάσισαν να το …εξαφανίσουν!!! Στην αρχή ακούστηκε καλή ιδέα, έλα όμως που στην εφαρμογή της τα πράματα γίνονται της ταλαιπωρίας, αφού  μπαίνουν οι ασφάλειες για τους …χαζούς!

Εκεί λοιπόν που με ένα συμβατικό κλειδί αρκούσε να το βάλεις στην κλειδαριά και να πατήσεις τη μίζα, τώρα με τα smart key πρέπει να πατάς δύο ή και τρία διαφορετικά κουμπιά πριν βάλεις τη μοτοσυκλέτα σου εμπρός, ενώ αν πρόκειται για scooter τότε θα πρέπει να αποστηθίσεις δέκα σελίδες οδηγιών! Κι αν το ξεκλείδωμα είναι μια περίπλοκη διαδικασία με τα smart key, το κλείδωμα είναι ακόμα πιο χρονοβόρο!

 

  1. Η περιττή ένδειξη της στιγμιαίας κατανάλωσης

Η ένδειξη της στιγμιαίας κατανάλωσης είναι ίσως η πιο άχρηστη πληροφορία των οργάνων προς τον αναβάτη, καθώς κανείς δεν πρόκειται να ρυθμίσει το άνοιγμα του γκαζιού την δεδομένη στιγμή επειδή του το υποδεικνύει η συγκεκριμένη ένδειξη. Υπάρχει εκεί για καθαρά “ακδημαϊκή” γνώση, μόνο και μόνο για να γνωρίζεις τι καίει η μοτοσυκλέτα την στιγμή που ανοίγεις τέρμα το γκάζι, για παράδειγμα. Το κακό δεν είναι ότι υπάρχει, αφού μπορείς συνήθως  εύκολα να βάλεις κάποια πιο χρήσιμη ένδειξη στη θέση της. Το πρόβλημα είναι ότι αρκετές φορές έχει αντικαταστήσει την ένδειξη της αυτονομίας που είναι η πλέον χρήσιμη.

 

  1. Το πάτημα συμπλέκτη για την εκκίνηση του κινητήρα

Μία ιδέα που μας ήρθε από τα αυτοκίνητα με πρώτη εφαρμογή από τη Suzuki και εκεί ας πούμε ότι έχει μια λογική! Μετά το έβαλε και η Triumph.  Αρχικά η ιδέα ξεκίνησε από το θέμα ασφάλειας ώστε να μην βάλεις μπροστά έχοντας κουμπωμένη σχέση στο κιβώτιο… καλή σαν σκέψη …αλλά άχρηστη εφαρμογή αφού οι μοτοσυκλέτες έχουν αισθητήρες στο κιβώτιο που δεν επιτρέπουν να γυρίσει η μίζα με ταχύτητα. Στην πράξη δεν προσφέρει τίποτα σε θέμα ασφάλειας, παρά μόνο προσθέτει περισσότερη πολυπλοκότητα στην διαδικασία εκκίνησης του κινητήρα και άλλο ένα περιττό εξάρτημα που έχει πιθανότητα να χαλάσει στο μέλλον.

 

  1. Ηχοσύστημα για να …μην ακούς μουσική!

Άλλη μια εφεύρεση με στόχο τους Αμερικάνους είναι τα ηχοσυστήματα στις μοτοσυκλέτες. Κανένα από αυτά δεν δουλεύει σωστά με ταχύτητες άνω των 60km/h.  Όσο καλή ποιότητα ήχου και αν προσφέρουν, αυτό ακυρώνεται από τον θόρυβο του αέρα και την έλλειψη μόνωσης που δεν μπορεί να υπάρχει σε μοτοσυκλέτα, και το μόνο που κάνουν είναι να σπάνε τα νεύρα των γειτόνων. Επίσης όποιος νομίζει ότι η μουσική που ακούγεται από τη μοτοσυκλέτα του θα τον βοηθήσει να βρει γκόμενα, μάλλον δεν ξέρει από γυναίκες.

 

  1. Οι καθρέπτες στις άκρες του τιμονιού

Ως ιδέα έρχεται από το μακρινό παρελθόν και εκεί έπρεπε να μείνει. Δυστυχώς όμως επανέρχεται συχνά τα τελευταία χρόνια ως “ψαγμένη” σχεδιαστική ιδέα. Φυσικά είναι άκρως αντιεργονομικοί γιατί αναγκάζεσαι να γυρίσεις το βλέμμα σου για να κοιτάξεις, ενώ συνήθως βρίσκουν εύκολα στους καθρέφτες των αυτοκινήτων, ενώ προσθέτουν και περιττό βάρος στις άκρες του τιμονιού

 

  1. Φλας στις χούφτες και τους καθρέπτες

Τα φλας στους καθρέπτες τα έφερε στη ζωή μας ο Tamburini με το Ducati Paso και η BMW με το Κ 100 RS το 1985. Ήταν η εποχή που όλος ο κόσμος έδειχνε ενδιαφέρον για την αεροδυναμική αντίσταση και στα αυτοκίνητα οι εταιρείες διαφήμιζαν στην τηλεόραση τον αεροδυναμικό συντελεστή CX των μοντέλων τους. Πρακτικά η ενσωμάτωση των φλας στους καθρέπτες, όπως και η ενσωμάτωσή τους στις χούφτες, το μόνο που έχει κάνει στους ιδιοκτήτες τέτοιων μοτοσυκλετών είναι να βάζουν τα κλάματα όταν ακούν την τιμή των ανταλλακτικών σε περίπτωση που σπάσουν.