Motocross: Δύο συμβάντα που πρέπει να διδάξουν – Πως θα αποφύγεις τις κακοτοπιές!

Motocross: Δύο συμβάντα που πρέπει να διδάξουν – Πως θα αποφύγεις τις κακοτοπιές!

Μέσα σε λίγους μήνες είχαμε δύο ατυχήματα με μοτοσικλέτες motocross. Το ένα δυστυχώς ήταν θανατηφόρο και συνέβη έξω από την Αθήνα, όταν ένας αναβάτης, έπεσε σε παλιό ορυχείο και σκοτώθηκε.

Το άλλο ευτυχώς είχε μόνο τραυματισμό. Ο 25χρονος αναβάτης motocross Μπάμπης Καλαντζής έπεσε σε μεγάλη τρύπα!  (Δείτε εδώ το ρεπορτάζ).

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Γίνε all weather μηχανόβιος με 7 super tips και απόλαυσε χειμωνιάτικη οδήγηση!

 

Το motocross  είναι ένα πολύ ωραίο άθλημα και φυσικά η βάση όλου του μοτοσικλετισμού, ωστόσο χρειάζεται προσοχή. Στο άκουσμα των δύο περιστατικών δεν ήταν λίγοι  εκείνοι που επεσήμαναν ότι ποτέ δεν πρέπει να κάνεις μόνος σου motocross και είναι σωστό.

 

 

Πάντα με παρέα, είναι ο βασικός κανόνας ασφαλείας, όμως δεν φτάνει αυτός (στο συμβάν στην Αθήνα ο νεαρός που έχασε τη ζωή του έκανε motocross με παρέα) και μόνο ο κανόνας αφού υπάρχουν πολλές άλλες παγίδες που καραδοκούν και επειδή στη χώρα μας οι πίστες motocross είτε δεν υπάρχουν, είτε είναι ημιτελής, πολλοί είναι εκείνοι που οδηγούνται στο ύπαιθρο όπως καραδοκούν πολλοί κίνδυνοι.

Σκέψου λοιπόν  ότι οι χωμάτινες μοτοσικλέτες δεν είναι μόνο για εκτόνωση στο βουνό ή στη παραλία αλλά αποτελούν και ένα πολύ καλό εργαλείο προπόνησης. Δεν χρειάζεται να ασχοληθείς αγωνιστικά με το μότο κρος όπως και το ποδήλατο μία μηχανή μότο κρός ή εντούρο μπορεί να αποτελέσει ιδανικό συμπλήρωμα της προπονητικής εβδομάδας.

 

 

Έχει καταγραφεί σε οδηγούς αγώνων enduro και motocross κατά τη διάρκεια των αγώνων ότι η ένταση της καρδιακής συχνότητας και η προσπάθεια που κατέβαλαν ήταν εφάμιλλη με δρομέων αθλητών που τρέχουν μαραθώνιο δρόμο και πολλές φορές και μεγαλύτερη! Έτσι αν μέσα σ’ αυτή την κόπωση προσθέσετε και την εγρήγορση που πρέπει να έχεις για την καθαρότητα σκέψης και την επιλογή αποφάσεων που θα πρέπει να πάρει ένας οδηγός μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου καταλαβαίνετε πόσο επικίνδυνο γίνεται και πόσο επηρεάζεται η τελική απόδοση.

Προσοχή δεν βιαζόμαστε να πάμε γρήγορα αμέσως. Δουλεύουμε στρωτά χωρίς άγχος και με μυαλό γιατί οι άσχημες πτώσεις καραδοκούν. Η βελτίωση θα έρθει σιγά σιγά.

Η μοτοσυκλέτα μας πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση με σωστές αναρτήσεις λάστιχα σε καλή κατάσταση,  ίσια τιμόνια ρυθμιζόμενες αλυσίδες και βέβαια ο κατάλληλος εξοπλισμός για τον αναβατή. Δεν χρειάζονται βιασύνες για να ανέβει το επίπεδο μας γιατί έρχονται οι άσχημες πτώσεις. Ο παράγοντας άνθρωπος παίζει τον σημαντικότερο ρολό κατά 80% και κατά 20% η μοτοσυκλέτα.

Βασικό είναι να γνωρίζουμε τη διαδρομή, όσο είναι δυνατόν αυτό. Μια πρώτη βόλτα για αναγνώριση των δυσκολιών και των ενδεχόμενων παγίδων είναι απαραίτητη.