Shadow Boxing: Δες πως θα κάνεις τη πιο δυνατή σκιαμαχία και θα κάψεις λίπος (Video)

Shadow Boxing: Δες πως θα κάνεις τη πιο δυνατή σκιαμαχία και θα κάψεις λίπος (Video)

Τι είναι το Shadow Boxing; Γιατί οι επαγγελματίες πυγμάχοι ασκούνται σε αυτό διαρκώς; Βελτιώνει τις ικανότητες ενός μποξέρ; Στο παρακάτω άρθρο θα δώσουμε απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Μάλλον είναι καιρός να αρχίσεις να …πονάς με super set!

 

Η σκιαμαχία δεν είναι αυτό που φαίνεται. Ρίχνεις μπουνιές στον αέρα και τέλος! Το shadow boxing είναι μία από τις παλαιότερες πρακτικές προπόνησης με στόχο να βελτιώσει τον μαχητή.

Η σκιαμαχία δεν βοηθά μόνο στην βελτίωση της τεχνικής ενός πυγμάχου. Χρησιμοποιείται για την βελτίωση της φυσικής κατάστασης των μυών, το ζέσταμα ενός αθλητή ακόμη και την ψυχολογική του προετοιμασία.  Ταχύτητα, δύναμη, προετοιμασία, ρυθμός, footwork, αμυντική και επιθετική ικανότητα είναι μερικά από τα στοιχεία που χρήζουν βελτίωσης μέσω αυτού του τρόπου.

 

 

Το ατού της σκιαμαχίας είναι πως δουλεύεις την πυγμαχία σου χωρίς αντιπερισπασμούς. Ούτε σάκοι ούτε αντίπαλοι. Μπροστά σε έναν καθρέφτη βλέπεις τα λάθη σου εν ώρα πρακτικής και βελτιώνεσαι. Το αρνητικό είναι πως η άσκηση δεν είναι απόλυτα ρεαλιστική σε μία μάχη. Δεν το αμφισβητεί κανείς αυτό.

Πολλοί αθλητές διαθέτουν δύναμη, ταχύτητα όμως οι κινήσεις τους είναι αργές. Η σκιαμαχία σε βοηθά να χαλαρώσεις και να γίνουν οι κινήσεις σου πιο φυσικές. Βλέπουμε πυγμάχους που έχουν ικανότητες να μην μπορούν να κινηθούν σωστά, να μην μπορούν να κάνουν προσποιήσεις, παρά μόνο να χτυπήσουν.

Το Shadow Boxing περιλαμβάνει όλες τις κινήσεις στην πυγμαχία.  Δεν υπάρχουν οδηγίες κι αυτό είναι που το κάνει ευεργετικό. Νιώθεις άνετα, βλέπεις τον εαυτό σου και βελτιώνεσαι.

Σε πολλά γυμναστήρια οι δάσκαλοι βάζουν τους αρχάριους για μεγάλο διάστημα να δουλεύουν μόνο σκιαμαχία και περνούν μήνες μέχρι να χτυπήσουν σάκο! Τα χέρια πρέπει πρώτα να συνηθίσουν μία κίνηση, για να γίνουν αποδοτικά. Όταν ο αθλητής αποκλειστικά και μόνο δουλεύει στον σάκο, κουράζει τους ώμους του κι όταν έρθει η ώρα να παίξει σε real fight κουράζεται εύκολα, ειδικότερα όταν αστοχεί!

Όταν φτάνεις σε σημείο να δουλεύεις άνετα την σκιαμαχία σου, τότε σαν πυγμάχος σε κανονικές συνθήκες αγώνα, όλα τα χτυπήματα θα βγουν με φυσιολογική ροή, όπως αναπνέεις!

Αν δεν έχεις συνηθίσει όμως σε συνθήκες αγωνιστικής δράσης οι κινήσεις σου θα είναι αφύσικες, θα καταναλώνεις περισσότερη ενέργεια θα είσαι πιο νευρικός. Θα είναι αφύσικο οτιδήποτε επιχειρείς. Όταν κάποια στιγμή θα σκάσεις, ήρθε η ώρα να φας και το ξύλο!

Το Shadow Boxing είναι ένα χάπι για την μνήμη των μυών. Η ροή των κινήσεων σου αφού έχεις δουλέψει καιρό, θα βγει θέλοντας και μη πάνω στο ρινγκ. Μπορεί να κουραστείς από τα συνεχόμενα sparring και τον σάκο όμως πάντα υπάρχει χώρος για λίγη σκιαμαχία που σου προσφέρει πολλά

 

 

Πως θα το κάνεις σωστά…

Ο στόχος δεν είναι να πετάς 400 μπουνιές το λεπτό και να κουνιέσαι σαν τρελός! Το βλέπουμε συχνά σε πολλούς πυγμάχους που ακόμα και στην σκιαμαχία θέλουν να τραβάνε την προσοχή.

Ο στόχος είναι αρχικά να ζεσταθείς. Να κινείσαι γύρω- γύρω, χρησιμοποίησε τα πόδια σου, χαλάρωσε τους ώμους σου και βγάλε κάποια χτυπήματα. Ανέπνεε εν ώρα σκιαμαχίας και βάλε κάποιο στόχο σε κάθε σου κίνηση.

Κινήσου αργά. Είτε άμυνα, είτε επίθεση πάρε τον χρόνο σου. Κοίτα στον καθρέφτη τι κάνεις. Το ότι κάνεις μία κίνηση σωστά δεν σημαίνει ότι την κάνεις και φυσικά.

Παράδειγμα θέλεις να φτιάξεις το jab σου που δουλεύεις καιρό. Πάνω στο sparring δεν βγαίνει όμως. Προσπάθησε να το κάνεις από διαφορετική θέση. Προσπάθησε να κινείσαι παντού και από διαφορετικά σημεία να επιχειρείς το jab. Kάνε την κίνηση να μοιάζει φυσιολογική. Μην βάζεις δύναμη στα χτυπήματα, βρες τον ρυθμό σου.

Η σκιαμαχία σε βοηθά να ξεφύγεις από τα τετριμμένα. Οι συναθλητές σου έχουν μάθει πως παίζεις. Πετάς το αριστερό και βάζεις μόνιμα και το δεξί. Πρέπει να αλλάξεις στρατηγική. Ο  καλύτερος τρόπος είναι να σκιαμαχείς και να φτιάχνεις καινούριες στρατηγικές.

Στο τέλος της προπόνησης ο επίλογος σου θα είναι πάντα με σκιαμαχία. Πάρε βαθιές ανάσες, χαλάρωσε, σκέψου τι δεν σου βγήκε στην προπόνηση και επεχείρησε το αργά. Είναι δεδομένο πως θα βρεις τα λάθη σου. Ο χρόνος που θα πρέπει να σκιαμαχεί ένας επαγγελματίας μποξέρ είναι τουλάχιστον 30 λεπτά την μέρα!

Δεν πρέπει να υπάρχει καμία δικαιολογία μέσα στο γυμναστήριο για να μην σκιαμαχείς, καθισμένος κάπου στην άκρη και παρατηρώντας τους άλλους. Δούλεψε έστω και στο 10%. Το shadow boxing είναι η στιγμή που ξεκουράζεσαι!

 

ΠΗΓΗ: Fightsports.gr