fbpx

5 tipsγια να χαρείς την οδήγηση σε επαρχιακό δρόμο!

5 tipsγια να χαρείς την οδήγηση σε επαρχιακό δρόμο!

Αυτοκινητόδρομοι δεν υπάρχουν παντού, αλλά και να υπήρχαν το μοτο-ταξίδι μέσα από το εθνικό ή επαρχιακό οδικό δίκτυο είναι πολύ πιο ωραίο. Από την άλλοι πολλοί μοτοσυκλετιστές προτιμούν τους επαρχιακούς δρόμους, για να φτάσουν στον προορισμό τους λόγω της επαφής με τη φύση, τις εναλλαγές εικόνων ακόμα και τις συνεχόμενες στροφές, που δίνουν μεγάλη ευχαρίστηση στους αναβάτες.

Μπορεί λοιπόν οι διαδρομές να είναι πιο όμορφες, όμως αυξάνονται και οι κίνδυνοι σε σχέση με την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο.
Δες λοιπόν πέντε tipsώστε να αποφύγεις τους κινδύνους που μπορεί να εμφανιστούν ξαφνικά:

1. Προσοχή στα ελεύθερα ζώα που μπορεί να δεις ξαφνικά!
Είναι πολύ πιθανό να συναντήσεις ελεύθερα ζώα ή κοπάδια. Σε κάποιες περιπτώσεις, μπορεί να υπάρχει σήμανση, που μας ενημερώνει για την αυξημένη διέλευση ζώων σε εκείνο το σημείο. Ακόμα όμως κι αν δεν υπάρχει σήμανση, είναι απαραίτητο να είμαστε συγκεντρωμένοι και να έχουμε το νου μας. Η πιθανότητα να συναντήσουμε κάποιο ζώο στο επαρχιακό οδικό δίκτυο ή σε δασικούς δρόμους, είναι αυξημένη. Μια σύγκρουση, ακόμα και με ζώο μικρών διαστάσεων, μπορεί να οδηγήσει σε πτώση. Επίσης, μπορεί να συναντήσουμε στη μέση του δρόμου οικόσιτα ζώα, όπως πρόβατα, που έχει αφήσει ελεύθερα κάποιος βοσκός. Έχουμε, λοιπόν, τα μάτια μας πάντα στο δρόμο και είμαστε έτοιμοι να φρενάρουμε σε περίπτωση ανάγκης.

2. Μην προσπερνάς κοντά σε διασταυρώσεις.
Οδηγώντας στο επαρχιακό δίκτυο, σίγουρα θα κάνουμε πολλές προσπεράσεις. Το μικρό μέγεθος και η επιτάχυνση μιας μοτοσυκλέτας κάνουν την προσπέραση πολύ εύκολη υπόθεση και μάλιστα σε σημεία που με ένα αυτοκίνητο θα ήταν αδύνατο. Πρέπει, όμως, να είμαστε προσεκτικοί και να μην προσπερνάμε κοντά σε διασταυρώσεις. Υπάρχει πιθανότητα κάποιος να στρίβει από την διασταύρωση στον κεντρικό δρόμο ακριβώς τη στιγμή που προσπερνάμε. Οι οδηγοί που δεν κινούνται σε πόλεις, μπορεί να μην είναι συνηθισμένοι στην παρουσία μοτοσυκλετών στο δρόμο και να μην ξέρουν πώς να αντιδράσουν. Ακόμη, μπορεί κάποιος να αποφασίσει να στρίψει ακριβώς μπροστά μας, χωρίς να βγάλει φλας και να πέσουμε πάνω του. Έχουμε, λοιπόν, τα μάτια μας ανοικτά για κρυμμένα δρομάκια, διασταυρώσεις, εξόδους πάρκινγκ και είμαστε έτοιμοι να αποφύγουμε αυτόν που θα στρίψει απροειδοποίητα.

3. Κόψε ταχύτητα στις κατοικημένες περιοχές και τις αφύλακτες διαβάσεις.
Είναι απαραίτητο, όταν διασχίζουμε κάποια κατοικημένη περιοχή, να μειώνουμε την ταχύτητά μας στα 50 χλμ/ώρα. Οι κίνδυνοι εδώ είναι πολλοί. Μπορεί να βρεθεί στο δρόμο μας κάποιο αγροτικό μηχάνημα, που κινείται πολύ αργά, να φύγει μια μπάλα και να πεταχτεί στο δρόμο το παιδάκι που την έχασε, να ανοίξει απότομα η πόρτα ενός παρκαρισμένου αυτοκινήτου ή κάποιος να αποφασίσει να ξεπαρκάρει ακριβώς τη στιγμή που περνάμε. Κινούμαστε, λοιπόν, με χαμηλή ταχύτητα και όσο είναι δυνατόν στο κέντρο του δρόμου για να είμαστε ορατοί και να έχουμε χρόνο να αντιδράσουμε αν συμβεί κάτι. Κοντά σε κατοικημένες περιοχές είναι πολύ πιθανό να συναντήσουμε αφύλακτες διαβάσεις τρένων. Είναι αυτονόητο ότι δεν τις διασχίζουμε, χωρίς να είμαστε σίγουροι ότι δεν περνάει συρμός ή όταν υπάρχει περίπτωση κάποιος ή κάτι να μας ακινητοποιήσει πάνω στις γραμμές.

4. Μην παρασύρεσαι από την παρέα!
Το να οδηγείς παρέα με φίλους σου είναι πολύ διασκεδαστικό. Η οδήγηση σε σχηματισμό και οι μάχες από στροφή σε στροφή είναι μια τέλεια εμπειρία. Μπορεί, όμως, κι εδώ να γίνουν λάθη. Το πιο συνηθισμένο είναι ένας πιο αργός αναβάτης να προσπαθεί να κινηθεί με τον ρυθμό του πιο γρήγορου. Το να παρασυρθείς στον ρυθμό του πιο γρήγορου, ίσως σε βοηθήσει να βελτιώσεις τις οδηγικές σου ικανότητες, αλλά είναι ένας πολύ επικίνδυνος τρόπος για να το κάνεις και συνήθως το τέλος δεν είναι αίσιο. Για το λόγο αυτό, έχε πάντα το επίπεδο των ικανοτήτων σου κατά νου και μην ξεπερνάς το 70% των δυνατοτήτων σου. Πάντα θα υπάρχει κάποιος πιο γρήγορος από εσένα, δεν πειράζει όμως.
5. Πρόσεχε τις λακούβες, τα μπαλώματα και τα …αυλάκια!
Οι δρόμοι του επαρχιακού οδικού δικτύου δεν συντηρούνται τακτικά με αποτέλεσμα πολλοί να είναι σε κακή κατάσταση. Η πρόσφυση που προσφέρουν είναι ανομοιόμορφη και συνήθως μειωμένη. Οι λακκούβες, τα «μπαλώματα» και οι πρόχειρες επιδιορθώσεις, τους καθιστούν επικινδύνους για τους μοτοσυκλετιστές. Η συνεχής χρήση τους από λεωφορεία, φορτηγά και αγροτικά μηχανήματα, επιβαρύνει την κατάστασή τους. Ακόμα, είναι πιθανό να συναντήσουμε χαλίκια ή χώμα ακριβώς πάνω σε κάποια στροφή. Είναι απαραίτητο να προσαρμόζουμε την ταχύτητά μας, ανάλογα με την ποιότητα του οδοστρώματος.