8 κακές συνήθειες που καταστρέφουν την …υγεία της μηχανής σου

8 κακές συνήθειες που καταστρέφουν την …υγεία της μηχανής σου

Θέλεις η μηχανή σου να είναι πάντα καλοδιατηρημένη, πάντα καθαρή και φυσικά πάντα τσίλικη και να μη χαλάει. Όμως ήξερες ότι μπορεί να έχεις κάποια συνήθεια κακή που ασυναίσθητα της κάνεις διαχρονική ζημιά και να σε οδηγήσει νωρίτερα απ΄ ότι προβλέπεται στο μηχανικό;

Ο τρόπος οδήγησης του καθενός μας έχει και κάποιες συνήθειες που στο τέλος «βγαίνουν» στη μοτοσικλέτα μας και φυσικά μας οδηγούν στο συνεργείο πληρώνοντας πάντα το ανάλογο αντίτιμο!

Δες λοιπόν κάποιες συνήθειες που σιγά σιγά τρώνε εξαρτήματα της μηχανής σου, από τον κινητήρα, μέχρι την αλυσίδα:

1. Οι πολλές σούζες (μικρές και μεγάλες)

Οι σηματοδότες δεν είναι φώτα εκκίνησης MotoGP και φυσικά δεν είναι καλό για το σύστημα κίνησης της μηχανής σου να αντιγράφεις τον Ρόσι ή τους άλλους μεγάλους μεγάλους οδηγούς που εκκινούν κάποιες φορές με τον μπροστινό τροχό στον …αέρα! Αυτό ζορίζει σε βάθος χρόνου αλυσίδα και γρανάζια.
Κάτι παρόμοιο και ίσως χειρότερο είναι οι συχνές σούζες που σίγουρα μειώνουν το χρόνο ζωής των εξαρτημάτων του συστήματος κίνησης.

2. Όταν τις …δίνεις ενώ είναι ακόμα κρύο

Πολλές φορές βιαζόμαστε και δεν περιμένουμε να ζεσταθεί καλά ο κινητήρας και ξεκινάμε αμέσως. Αυτό είναι λάθος και θα το καταλάβεις ακούγοντας τον βαρύ ήχο που κάνει η πρώτη ταχύτητα όταν την βάζεις.

Ακόμα και να ξεκινήσεις ενώ έχεις κάνει το λεπτό περίπου ζεστάματος σε ακινησία, πρέπει να αυξάνεις στροφές και ταχύτητα σταδιακά μέχρι να ζεσταθεί καλά ο κινητήρας. Το λάθος είναι να τις …δώσεις πριν η θερμοκρασία έρθει στα κανονικά της. Αυτή είναι μια συνήθεια που κάνει κακό στον κινητήρα και το κιβώτιο.

3. Τα λάδια που επιλέγεις

Τα λάδια είναι πολύ σημαντικά για όλους τους κινητήρες, ειδικότερα όμως για τις μηχανές που είναι πολύστροφες αποτελούν το α και το ω της καλής συντήρησης. Προσέχουμε λοιπόν τι λάδια βάζουμε στον κινητήρα μας. Πάντοτε, ακολουθούμε τις οδηγίες του κατασκευαστή σε ο,τι αφορά τον τύπο του λιπαντικού και καλό είναι να εμπιστευόμαστε τη μάρκα που προτείνει. Αν το τελευταίο δεν είναι εφικτό, επιλέγουμε μία αξιόπιστη εταιρεία και ελέγχουμε αν οι προδιαγραφές του προϊόντος εναρμονίζονται με τον τύπο του κινητήρα μας. Φυσικά, από μάρκα σε μάρκα υπάρχουν διαφορές στην τιμή, ωστόσο τα λάδια είναι ένας ζωτικός τομέας για την υγεία του αυτοκινήτου μας και για αυτό ας εξοικονομήσουμε χρήματα από κάπου αλλού, για να μη χρειαστεί να πληρώσουμε εκατοντάδες ευρώ περισσότερα σε ζημιές. Εννοείται ότι τα αντικαθιστούμε μέσα στο χιλιομετρικό ή χρονικό πλαίσιο που ορίζει ο κατασκευαστής ή και νωρίτερα.

4. Όταν ξεκινάς γκαζωτός επιταχύνεις και κόβεις σχεδόν αμέσως

Σε έναν δρόμο με κίνηση και πολλά φανάρια, δεν έχει νόημα η απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση της μηχανής σου. Ζορίζουμε τον κινητήρα χωρίς λόγο, επιβαρύνουμε σημαντικά το σύστημα πέδησης και παράλληλα, καίμε και πολύ περισσότερο καύσιμο! Οπότε για τη μέγιστη διάρκεια ζωής των εξαρτημάτων στα φρένα και τη λιγότερη καταπόνηση του συστήματος μετάδοσης, επιταχύνουμε προοδευτικά και όσο χρειάζεται, ειδικά αν σε 100 μέτρα υπάρχει κόκκινο φανάρι που θα μας σταματήσει ξανά.

5. Όταν την οδηγάς σαν …αυτοκίνητο

Οι κινητήρες των μοτοσικλετών είναι πολύστροφοι και φυσικά θέλουν στροφές. Η οδήγηση της μηχανής σου, σα να είναι …αυτοκίνητο, κάνει διαχρονική ζημιά στον κινητήρα και στις εξατμίσεις. Και δεν εννοούμε να τις …δίνεις από φανάρι σε φανάρι, ούτε να τρέχεις σαν τρελός μέσα στη πόλη. Απλά φρόντισε, αν οι μετακινήσεις σου είναι εντός πόλης και σε μποτιλιαρίσματα, φρόντισε τουλάχιστον μια φορά την βδομάδα να την βγάζεις στην εθνική και να την τρέχεις.

6. Κάθεσαι με σχεδόν όλο το βάρος σου ενώ είναι στον πλαγιοστάτη

Όταν περιμένεις (συνήθως γυναίκα) κάθεσαι με όλο σου το βάρος ενώ έχεις τη μηχανή στον πλαγιοστάτη. Αυτό επιβαρύνει τον πλαγιοστάτη, τον χαλαρώνει και τον πληγώνει με αποτέλεσμα, αν έχεις συχνά αυτή τη συνήθεια, κάποια στιγμή να σπάσει και να πέσει η μηχανή.

7. Όταν αγνοείς τις ειδοποιήσεις και τους στρεβλούς ήχους

Αν ανάψει κάποια ενδεικτική λυχνία στον πίνακα οργάνων, σημαίνει ότι ο εγκέφαλος κατέγραψε ένα σφάλμα σε κάποιο σύστημα και θα πρέπει να το συνδέσουμε με διαγνωστικό για να δούμε τι ήταν αυτό, ακόμη κι αν δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτα στη συμπεριφορά της μηχανής. Για αυτό δεν αδιαφορούμε, συνεχίζοντας να τη χρησιμοποιούμε καθημερινά σαν να μην έγινε τίποτα, ούτε ακολουθούμε… τακτικές για να σβήσουμε το λαμπάκι!

Το ίδιο ισχύει αν ακούμε επίμονα κάποιον άγνωστο ήχο από τον κινητήρα ή γενικά από τη μηχανή μας. Μια επίσκεψη στο μηχανικό θα μας πει τι ακριβώς προκάλεσε την εμφάνιση της λυχνίας, που μπορεί όντως να μην ήταν κάτι σημαντικό και ύστερα, θα είμαστε ήσυχοι.

8. Όταν δεν τηρείς τα σέρβις

Το σέρβις δεν ξεκινά και σταματάει στα λάδια και στο φίλτρο, αλλά έχει μια σειρά ανταλλακτικών που θα πρέπει να αλλάζονται ανά κάποια χιλιόμετρα ή έτη. Συνήθως, οι κατασκευαστές προβλέπουν ένα «μικρό» σέρβις και ένα «μεγάλο» εναλλάξ, με το «μεγάλο» να σημαίνει ότι εκτός από το λιπαντικό του κινητήρα και τα βασικά φίλτρα, περιλαμβάνεται και μια σειρά άλλων εξαρτημάτων που πρέπει να αντικατασταθούν ή να ελεγχθούν. Τα εξουσιοδοτημένα ή εξειδικευμένα συνεργεία τις περισσότερες φορές ακολουθούν τις εν λόγω οδηγίες ενημερώνοντας πριν τον πελάτη για τις εργασίες που πρέπει να γίνουν στο όχημά του, όμως στα περισσότερα «συνοικιακά» συνεργεία θα πρέπει να κοιτάξετε εσείς τι προβλέπεται από τον κατασκευαστή για τα χιλιόμετρα ή την ηλικία του αυτοκινήτου σας ώστε να το μεταφέρετε στο μηχανικό.