14 tips για να έχεις καλή διάθεση και να χάσεις κιλά!

14 tips για να έχεις καλή διάθεση και να χάσεις κιλά!

Η φροντίδα του σώματος και γενικά του εαυτού μας είναι πολύ σημαντική και μέσα σε όλα η απώλεια βάρους, η διατροφή και γενικά η περιποίηση που έχει να κάνει με τη διάθεση, την καθημερίνοτητα και την άσκηση. Φέτος αποφασίσετε την αλλαγή φροντίστε τον εαυτό σας και το σώμα σας. Εφοδιάζετε τον οργανισμό σας με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, δοκιμάζετε νέες γεύσεις, υιοθετείτε καινούριες συνήθειες, χάνετε βάρος και κερδίζετε ευεξία και αυτοπεποίθηση.

Δείτε τα 14 σημεία που θα σας αλλάξουν σώμα και διάθεση:

  1. ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΑΣ

Καταγράψτε για τρεις μέρες τα γεύματά σας και o,τι καταναλώνετε στα ενδιάμεσα διαστήματα (μην ξεχνάτε να σημειώσετε και o,τι πίνετε –καφέ, αναψυκτικά, χυμούς και αλκοόλ). Θα σας βοηθήσει να συνειδητοποιήσετε τις διατροφικές σας συνήθειες, τις ποσότητες, το πιθανό «τσιμπολόγημα», τις ώρες που πεινάτε περισσότερο και τις περιστάσεις που ξεφεύγετε.

  1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕ ΤΑ ΓΕΥΜΑΤΑ ΣΑΣ

Καθιερώστε 4-5 γεύματα την ημέρα και προσαρμόστε τα στα ωράρια, τον τρόπο ζωής, τις προτιμήσεις σας και την… όρεξη σας. Έχετε μαζί σας ένα ελαφρύ σνακ όπως μία μπάρα δημητριακών ή 2-3 φρούτα για τις περιπτώσεις που ανατρέπεται το συνηθισμένο σας πρόγραμμα, πεινάσετε και είστε εκτός σπιτιού.

  1. ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΤΕ ΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ

Μπισκότα, κέικ, σοκολάτες και πατατάκια αποτελούν επιλογές που οι περισσότεροι δεν μπορούν να αντισταθούν, είναι επιβαρυμένα με λιπαρά και ζάχαρη και προσφέρονται για συνεχές τσιμπολόγημα. Απομακρύνετέ τα από τα ράφια της κουζίνας γιατί οτι δεν βλέπετε… δεν το ζητάτε.

  1. ΧΩΡΙΣΤΕ ΤΟ ΠΙΑΤΟ ΣΤΑ 3

Ένας εύκολος τρόπος για να κάνετε το βασικό σας γεύμα ελαφρύ και ισορροπημένο είναι να χωρίσετε το πιάτο σας στα 3. Το 1/3 να αποτελείται από κρέας, κοτόπουλο ή ψάρι, το 1/3 από ζυμαρικά, ρύζι ή πατάτες και το 1/3 από λαχανικά ή σαλάτα.

  1. ΤΡΩΤΕ ΜΟΝΟ Ο,ΤΙ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ

Είναι ανώφελο να προσπαθείτε να εντάξετε στη διατροφή σας επιλογές που γευστικά δεν σας ταιριάζουν γιατί πολύ γρήγορα θα τις εγκαταλείψετε. Φροντίστε να προσαρμόσετε αγαπημένες γεύσεις στην πιο ελαφριά εκδοχή τους και να τις εμπλουτίσετε με ωφέλιμα συστατικά, όπως λαχανικά, ξηρούς καρπούς και τυρί ή γιαούρτι χαμηλών λιπαρών

  1. ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ ΝΕΕΣ ΓΕΥΣΕΙΣ

Η αγορά των τροφίμων διαθέτει μεγάλη ποικιλία σε προϊόντα με μειωμένα λιπαρά και πλούσια σε φυτικές ίνες που αποτελούν πολύτιμους βοηθούς στην απώλεια βάρους. Αναζητήστε τις γεύσεις που σας ταιριάζουν και εντάξτε τες στην καθημερινή σας διατροφή.

  1. ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΕΙΤΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Δίνουν σημαντικές πληροφορίες όχι μόνο για την περιεκτικότητα των προϊόντων σε θερμίδες αλλά και για τα κορεσμένα λίπη και το νάτριο που σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιβλαβή. Επιπλέον οι διατροφικές ετικέτες αναφέρουν και τα GDA’S (ενδεικτική ημερήσια πρόσληψη των βασικών συστατικών), ένα σύστημα χρήσιμης διατροφικής πληροφόρησης του καταναλωτή που συντάχθηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.

  1. ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ ΓΕΥΜΑΤΑ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ, ΒΑΣΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ ΜΕ ΛΑΧΑΝΙΚΑ

Αντικαταστήστε τα ενδιάμεσα γεύματα με φρούτα και εμπλουτίστε τα βασικά γεύματα με σαλάτες και λαχανικά. Εκτός του ότι αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμινών, αντιοξειδωτικών και φυτικών ινών θα σας προσφέρουν αίσθημα κορεσμού και θα μειώσουν την ενεργειακή πυκνότητα (το θερμιδικό περιεχόμενο) των γευμάτων σας.

  1. ΜΗΝ ΠΙΝΕΤΕ ΤΙΣ ΘΕΡΜΙΔΕΣ ΣΑΣ

Αναψυκτικά, χυμοί με ζάχαρη, κοκτέηλ και ο ενισχυμένος καφές με σιρόπι και κρέμα, φορτώνουν τον οργανισμό σας με πολλές «άδειες θερμίδες» χωρίς καμία θρεπτική αξία. Επιστέψτε στους φυσικούς χυμούς, το κρασί και τον απλό καφέ και φυσικά μην ξεχνάτε να καταναλώνετε 1,5 – 2 λίτρα νερό την ημέρα που θα συμβάλουν στην επαρκή ενυδάτωση, στην ομαλή λειτουργία του εντέρου και των μεταβολικών διεργασιών.

  1. ΕΛΑΦΡΥΝΕΤΕ ΤΟ ΒΡΑΔΙΝΟ ΣΑΣ

Αντικαταστήστε ένα γεύμα σας -ιδανικά το βραδινό- με σαλάτες που θα εμπλουτίσετε με υλικά που σας αρέσουν. Φροντίστε να έχετε ποικιλία από λαχανικά για μεγαλύτερη κάλυψη σε βιταμίνες και προσθέστε αυγό, κομμάτια κρέας ή κοτόπουλο, τόνο, σολομό, καλαμπόκι, τριμμένο τυρί, λίγα ζυμαρικά ή ωμούς ξηρούς καρπούς. Χρησιμοποιήστε ελαιόλαδο με μέτρο ή dressing με γιαούρτι και μουστάρδα.

  1. ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΠΟΤΕ…

Πάντα υπάρχουν περιστάσεις που μπλοκάρουν την απώλεια βάρους. Η έξοδος στο εστιατόριο, η εκδρομή το σαββατοκύριακο, το οικογενειακό τραπέζι, η φρεσκοψημένη πίτα, τα γλυκά και οι τηγανητές πατάτες συνεχώς θα υπάρχουν… Οπλιστείτε με θέληση, μείνετε συγκεντρωμένοι στην προσπάθεια που κάνετε και σεβαστείτε την. Όταν εδραιώσετε έναν ισορροπημένο τρόπο διατροφής και επανέλθετε στο επιθυμητό βάρος θα έχετε την ευκαιρία να τα απολαύσετε.

  1. ΦΡΟΝΤΙΣΤΕ ΤΟ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟ ΣΑΣ

Ο μεταβολισμός δείχνει τη ενέργεια που καίει ο οργανισμός σας για τις ζωτικές λειτουργίες του. Φροντίστε να τον κρατήσετε σε εγρήγορση – και επομένως να αυξήσετε τις καύσεις σας. Συχνά γεύματα, συστηματική άσκηση και ισορροπημένη διατροφή με άπαχη πρωτεΐνη, σύνθετους υδατάνθρακες και «ωφέλιμα» λιπαρά είναι οι βασικές οδηγίες για ενεργοποίηση του μεταβολισμού.

  1. ΑΝΑΠΤΥΞΤΕ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΕΚΤΟΝΩΣΗΣ

Συχνά καταφεύγουμε στο φαγητό με καταστάσεις stress, ανίας ή στεναχώριας. Προετοιμαστείτε για εκείνες τις στιγμές και αναπτύξτε μηχανισμούς εκτόνωσης… Μία βόλτα, ένα τηλεφώνημα ή λίγη γυμναστική θα σας αποπροσανατολίσουν από το ψυγείο και θα δημιουργήσουν καλύτερες συνθήκες εκτόνωσης της συναισθηματικής σας φόρτισης.

  1. ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ

Η συστηματική άσκηση βελτιώνει την σύσταση του σώματος, που είναι πρωταρχικός στόχος στην απώλεια βάρους, καθώς «ασφαλίζει» την μυική μάζα και «προωθεί» την απώλεια λίπους. Αυξάνει το μεταβολισμό, διατηρεί υγιή τα οστά, τις αρθρώσεις και το καρδιοαναπνευστικό σύστημα. Τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό, κατά την άσκηση εκκρίνονται στον οργανισμό ενδορφίνες που βελτιώνουν σημαντικά την ψυχική διάθεση και καταπολεμούν την μελαγχολία.