fbpx

Οι Ευρωπαίοι είναι νευρικοί οδηγοί με εμάς τους Έλληνες περισσότερο!

Οι Ευρωπαίοι είναι νευρικοί οδηγοί με εμάς τους Έλληνες περισσότερο!

Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο για την υπεύθυνη οδήγηση στους δρόμους της Ευρώπης, οι Έλληνες οδηγοί παίρνουν το χρυσό μετάλλιο σε βρισιές και στη χρήση κόρνας.

Στην δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε από τις 25 Φεβρουαρίου έως και τις 13 Μαρτίου 2019 μέσω του Ίντερνετ με δείγμα 12.418 ατόμων ηλικίας από 15 ετών και άνω, συμμετείχαν οδηγοί 11 ευρωπαϊκών χωρών (Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Βρετανία, Ιταλία, Σουηδία, Ελλάδα, Πολωνία, Ολλανδία, Σλοβακία) οι οποίοι απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με την οδηγική τους συμπεριφορά στο πλαίσιο του 6ου ευρωπαϊκού βαρόμετρου για την υπεύθυνη οδήγηση που πραγματοποιήθηκε από το Ipsos και το ίδρυμα Vinci Autoroutes.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Τα πολύπλοκα ηλεκτρονικά των αυτοκινήτων στο έλεος των χάκερ

 

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η υπερβολική αυτοπεποίθηση, η αυταρέσκεια και η επιθετικότητα, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των Ευρωπαίων οδηγών. Συγκεκριμένα, έχουν αυξηθεί οι οδηγοί που βρίζουν τους άλλους οδηγούς (56%, +2 μονάδες). Το βραβείο παίρνουν οι Έλληνες (71%), ακολουθούν ένα βήμα πίσω οι Γάλλοι (69%), ενώ οι Σουηδοί είναι οι πιο φλεγματικοί (32%).

Επίσης, το 92% των Σουηδών, που αγαπούν την ταχύτητα, παραδέχονται ότι υπερβαίνουν τα όρια, οι Γάλλοι είναι οι πρωταθλητές στη παράλειψη του φλας (61%) και ένας στους δύο Έλληνες (45%) δεν δένει την ζώνη ασφαλείας.

 

 

Για πρώτη φορά, η απροσεξία κατά την οδήγηση αναγνωρίζεται από τους Ευρωπαίους οδηγούς ως υπ’ αριθμόν 1 αιτία για την θνησιμότητα στους δρόμους (54%), πριν από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών και την ταχύτητα.

Οπαδοί του Bluetooth, οι Έλληνες και οι Ιταλοί (60%), αλλά και οι Πολωνοί, οι μισοί από τους οποίους είναι κολλημένοι στο GPS στο βολάν (57%), είναι οι πιο απείθαρχοι, ενώ οι Βρετανοί και οι Ισπανοί είναι οι πιο συνετοί.

Η «υπερκαλωδίωση» έχει μπει στο αυτοκίνητο εδώ και πολλά χρόνια, αλλά το ανησυχητικό είναι ότι συνεχίζεται, παρά της εκστρατείες ευαισθητοποίησης. Οι οδηγοί δυσκολεύονται να παραδεχθούν ότι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην οδήγηση.

 

 

Αν και η συνειδητοποίηση του κινδύνου έχει προχωρήσει, η κακή συμπεριφορά παραμένει. Έτσι, το 97% συμφωνεί με μια φωνή ότι είναι επικίνδυνο να γράφει κανείς SMS όταν οδηγεί, αλλά ένας στους τέσσερις , το 24%, το κάνει. Το 11% των ερωτηθέντων παραδέχονται ότι παραλίγο να είχαν ατύχημα χρησιμοποιώντας το κινητό τους στο τιμόνι.

Όταν ερωτώνται για τη παραδοξότητα αυτή, οι οδηγοί απαντούν ότι ελέγχουν την οδήγησή τους και γνωρίζουν τα όρια ή ότι δεν έχουν σκεφτεί τον κίνδυνο,

Το βαρόμετρο υπενθυμίζει «ένα οικουμενικό στοιχείο»: «οι άλλοι οδηγούν άσχημα, ενώ εμείς είμαστε καλοί οδηγοί». Έτσι, κρίνοντας τον τρόπο που οδηγούν, οι Ευρωπαίοι θεωρούν εαυτούς «προσεκτικούς» (74%), «ήρεμους» (57%) και «ευγενείς» (28%).

Το 53% των Ευρωπαίων χρησιμοποιούν την κόρνα κατά των οδηγών που τους εκνευρίζουν, αύξηση κατά 7 μονάδες σε σχέση με το 2017, μία συνήθεια δύο φορές περισσότερο προσφιλής στους Ισπανούς (66%) από ό,τι στους Γερμανούς (33%).

Ωστόσο, ελάχιστοι είναι εκείνοι που παραδέχονται ότι είναι «στρεσαρισμένοι» (10%), «επιθετικοί» (3%), «ανεύθυνοι» (1%). Όμως είναι έτοιμοι να προσάψουν τις συμπεριφορές αυτές στους άλλους οδηγούς: το 46% των ερωτηθέντων απαντούν ότι οι άλλοι οδηγοί είναι «ανεύθυνοι», «στρεσαρισμένοι» (36%), «επιθετικοί» (30%) και «επικίνδυνοι» (28%).

Αυτή η αυταρέσκεια «έρχεται σε αντίθεση με το επίπεδο αναγνώρισης των επικίνδυνων συμπεριφορών», λέει η Μπερναντέτ Μορό. Όταν όμως οι ερωτήσεις προχωρούν σε λεπτομέρειες, οι οδηγοί γίνονται περισσότερο ειλικρινείς.

Το 92% των Σουηδών, που αγαπούν την ταχύτητα, παραδέχονται ότι υπερβαίνουν τα όρια, οι Γάλλοι είναι οι πρωταθλητές στη παράλειψη του φλας (61%) και ένας στους δύο Έλληνες (45%) δεν δένει την ζώνη ασφαλείας.

Οι Ευρωπαίοι διστάζουν όλο και λιγότερο να κατεβούν από το αυτοκίνητό τους “για να εξηγηθούν με άλλους οδηγούς” (19%, +4 μονάδες), μία στάση που υιοθετεί ένας στους τρεις Πολωνούς (36%), που είναι και οι πρωταθλητές στον τομέα.