fbpx

Εκκίνηση αύριο στο Ραλλυ Ακρόπολις – Όλοι οι κανόνες ασφαλείας για να το παρακολουθήσεις

Εκκίνηση αύριο στο Ραλλυ Ακρόπολις – Όλοι οι κανόνες ασφαλείας για να το παρακολουθήσεις

Ράλλυ Ακρόπολις 2021 το εθνικό μας ράλι που μετά από χρόνια απουσίας επανήλθε στο καλεντάρι του WRC.

Ο αγώνας που θα πάρει εκκίνηση στις 9 Σεπτεμβρίου μέρα Πέμπτη θα διεξαχθεί σε τρεις διαφορετικές περιφέρειες της χώρας και θα έχει την ενδεικτική ονομασία «EKO Acropolis Rally» με τον κύριο χορηγό να ενσωματώνεται στον τίτλο.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αποκάλυψη: Να γιατί δεν πρέπει να πιστεύεις τους influencers που «λανσάρουν» αυτοκίνητα

Το πρόγραμμα του αγώνα περιλαμβάνει ειδικές διαδρομές στην Αττική, στην Πελοπόννησο, αλλά και στη Στερεά Ελλάδα, όπου και θα βρίσκεται το «κέντρο» του.

 

 

Στόχος των διοργανωτών ήταν το πρόγραμμα να περιλαμβάνει πολλές από τις κλασικές «ακροπολικές» ειδικές της Στερεάς Ελλάδος, οι οποίες παραδοσιακά αποτελούν «πόλο έλξης» των απανταχού λάτρεων του WRC. Ας δούμε αναλυτικά το πρόγραμμα του αγώνα κάθε ημέρα.

 

Πέμπτη

Το shakedown του αγώνα θα διεξαχθεί την Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου στην περιοχή της Λαμίας και θα έχει μήκος 4,25 χιλιόμετρα. Το πρώτο αυτοκίνητο θα μπει στη διαδρομή του shakedown στις 8.01.

Μετά την απαραίτητη ανασυγκρότηση στο Service Park της Λαμίας, τα αυτοκίνητα θα μεταφερθούν στην Αθήνα, όπου στις 17.30 της Πέμπτης 9 Σεπτεμβρίου θα δοθεί η πανηγυρική εκκίνηση του αγώνα, στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου.

Ακολούθως έχει προγραμματιστεί η πρώτη Ειδική Διαδρομή του αγώνα, η «COSMOTE 5G Athen Stage», με μήκος 980 μέτρα. Πρόκειται για μια ειδική στο κέντρο της Αθήνας, περιμετρικά της Πλατείας Συντάγματος, στην οποία οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να προσφέρουν θέαμα στους παρευρισκομένους. Το πρώτο αυτοκίνητο θα εκκινήσει στην COSMOTE 5G Athens Stage στις 18.08, ενώ το Parc Fermé θα είναι στην Πλατεία Συντάγματος.

 

Παρασκευή

Την Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου το πρώτο αυτοκίνητο θα φύγει από το Parc Fermé στις 9.00 και θα μπει στην Ε.Δ. «Άγιοι Θεόδωροι 1», μήκους 17,54 χλμ. στις 10.18. Θα ακολουθήσει το «Λουτράκι» με μήκος 19,40 χλμ. στις 11.11 και εν συνεχεία θα υπάρξει Tyre Fitting Zone στο παραλιακό μέτωπο του Λουτρακίου.

Στις 13.14 το πρώτο αυτοκίνητο θα μπει στους «Αγίους Θεοδώρους 2» των 17,54 χλμ. για την πρώτη ειδική του απογευματινού σκέλους, ενώ θα ακολουθήσουν στις 15.47 η «Θήβα» των 23,27 χλμ. και στις 17.40 η «Ελάτεια» των 11,65 χλμ. Το πρώτο αυτοκίνητο αναμένεται στο Service Park της Λαμίας στις 19.40.

 

Σάββατο

Το Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου το πρώτο αυτοκίνητοι θα φύγει από τη Λαμία στις 7.15 και στις 8.32 θα ξεκινήσει την προσπάθειά του στην «Παύλιανη 1» των 26,25 χλμ.Ακολουθεί στις 9.57 η «Γραβιά» των 24,81 χλμ. και εν συνεχεία τα αυτοκίνητα θα κατευθυνθούν στο λιμάνι της Ιτέας για το Tyre Fitting Zone.

Το πρόγραμμα συνεχίζεται στις 11.52 με τους «Βωξίτες» των 22,97 χλμ., ενώ ακολούθως τα πληρώματα θα κατευθυνθούν προς το «Ελευθεροχώρι» των 18,14 χλμ. στις 13.08.

Μετά το Service στη Λαμία θα διεξαχθεί το απογευματινό σκέλος, το οποίο περιλαμβάνει τις ειδικές «Παύλιανη 2» με μήκος 24,25 χλμ. στις 16.26 και «Ελευθεροχώρι 2» με μήκος 18.14 χλμ. στις 18.08. Το πρώτο αυτοκίνητο αναμένεται στο Service Park της Λαμίας λίγο μετά τις 19.00.

 

Κυριακή

Την Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις ειδικές. Η πρώτη είναι ο φημισμένος «Ταρζάν» των 23,37 χλμ. στις 8.25, ακολουθεί ο «Πύργος» των 33,20 χλμ. στις 10.03, ενώ μετά το Tyre Fitting Zone στη Σπερχειάδα, τα πληρώματα θα κατευθυνθούν εκ νέου στον «Ταρζάν» για την «WOLF Power Stage», η οποία θα έχει μήκος 12,68 χλμ. και η εκκίνηση του πρώτου αυτοκινήτου θα δοθεί στη 13.08.

Ο τερματισμός του αγώνα έχει προγραμματιστεί για τις 14.38 στον περιβάλλοντα χώρο της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας, όπου και θα βρίσκεται το Service Park του EKO Acropolis Rally.

Συνολικά το πρόγραμμα περιλαμβάνει 15 ειδικές διαδρομές μήκους 292,19 χιλιομέτρων, ενώ οι «απλές» εκτείνονται σε 993,66 χιλιόμετρα.

 

 

Πώς θα παρακολουθήσετε τον αγώνα

Η πανδημία του COVID-19 δημιούργησε νέα δεδομένα αναφορικά με τον τρόπο παρακολούθησης των αθλητικών γεγονότων. Η FIA, όπως και όλες οι διεθνείς αθλητικές ομοσπονδίες, εναρμονίζεται με τους κατά τόπους κανονισμούς αναφορικά με την αντιμετώπιση της πανδημίας, κάτι που θα συμβεί και στο EKO Acropolis Rally.

Η πρόσβαση στο Service Park της Λαμίας θα μπορεί να γίνει μόνον υπό συγκεκριμένες συνθήκες, ενώ απαραίτητο θα είναι να τηρούνται οι αποστάσεις των θεατών από τα πληρώματα.

Σε ό,τι αφορά στις ειδικές διαδρομές, η Υπεύθυνη Ασφαλείας της FIA, Michelle Mouton, είναι ξεκάθαρη σε ό,τι έχει να κάνει με την απόλυτη τήρηση των μέτρων ασφαλείας. Έτσι, δεν θα διστάσει ακόμα και να προχωρήσει στην εισήγηση της μη τέλεσης κάποιας ειδικής, εάν οι θεατές δεν συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των αρμοδίων.

Σύμφωνα με τη FIA, απαγορεύεται ρητά οποιαδήποτε κίνηση θεατών εντός των ειδικών, μισή ώρα (30’) πριν από την διέλευση του πρώτου αγωνιστικού αυτοκινήτου.

 

Έτσι θα παρακολουθήσεις με ασφάλεια τον αγώνα

Το Ράλλυ Ακρόπολις χωρίς τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφάλειας για τους θεατές δεν νοείται. Γενικά, σε όλους τους αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού πρέπει να τηρούνται τα μέτρα ασφάλειας, ωστόσο ειδικά στα ράλι, που γίνονται σε ανοικτούς χώρους, είναι επιβεβλημένο οι θεατές να υπακούν στις προτροπές των κριτών και εν γένει να γνωρίζουν τους κανόνες.

Το Ράλλυ Ακρόπολις επέστρεψε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με εμφατικό τρόπο και για να παραμείνει θα πρέπει σε κάθε επίπεδο να δώσει διαπιστευτήρια. Και ασφαλώς η ασφάλεια είναι ένας κορυφαίος τομέας.

Επιπρόσθετα, με όσα συνέβησαν φέτος με τις πυρκαγιές, χρειάζεται όλοι μας να επιδείξουμε προσοχή, προστατεύοντας τη φύση, μην ανάβοντας φωτιά για κανένα λόγο, σβήνοντας πολύ καλά τα τσιγάρα και σε κάθε περίπτωση ειδοποιώντας αμέσως τον πιο κοντινό ενδιάμεσο ή καλώντας το 199.

Και βέβαια, έχουμε πάντα μαζί μας μια σακούλα, καθώς δεν αφήνουμε πίσω μας σκουπίδια.

Όσοι, λοιπόν, πάμε στις ειδικές διαδρομές, στα βουνά της χώρας μας, όπου θα περάσουν τα αγωνιστικά, οφείλουμε τα εξής:

 

  1. Δεν μετακινούμαστε και δεν φεύγουμε από τη θέση μας, αν πρώτα δεν περάσει το ουραγό αυτοκίνητο της οργάνωσης.
  2. Αν αντιληφθούμε κάτι που χρειάζεσαι άμεση επέμβαση (και μόνο τότε), ενημερώνουμε αμέσως τον πλησιέστερο υπεύθυνο.
  3. Δεν πλησιάζουμε τα σημεία που είναι χαρακτηρισμένα ως επικίνδυνα, τα οποία έχουν υποδειχθεί από τους υπευθύνους.
  4. Δεν βρισκόμαστε σε σημεία απ’ όπου δεν μπορούμε να διαφύγουμε σε περίπτωση ανάγκης.
  5. Στεκόμαστε πάντα πίσω από τις κορδέλες ή το πλέγμα, και ποτέ σε έξοδο στροφής ή σε σημείο που τα αυτοκίνητα κάνουν άλματα. Έχουμε στο μυαλό μας ότι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο μπορεί να βγει από τον δρόμο ακόμα και στην ευθεία.
  6. Αφήνουμε τα αυτοκίνητά μας σε τέτοιο σημείο που να μη δημιουργεί πρόβλημα στην κυκλοφορία. Και, κυρίως, δεν παρκάρουμε σε σημεία που μπορεί να εμποδίζεται η πιθανή διέλευση ασθενοφόρου οχήματος. Πέραν της ασφάλειας όλων μας, αυτή είναι και μια σοβαρή αιτία ενδεχόμενης ακύρωσης της Ειδικής Διαδρομής.
  7. Να είμαστε εγκαίρως στο σημείο απ’ όπου θα παρακολουθήσουμε τον αγώνα.
  8. Δεν πλησιάζουμε τον δρόμο για να δούμε καλύτερα, αλλά επιλέγουμε κάποιο ύψωμα για μεγαλύτερη ασφάλεια.

Θυμηθείτε πως, με τα νέα συστήματα ελέγχου της ασφάλειας που διαθέτει η FIA, λαμβάνει εικόνα από τους πλοηγούς μέσα σε 5 δευτερόλεπτα και είναι σε θέση να διαπιστώσει αν το σημείο που βρισκόμαστε είναι ασφαλές ή όχι.