fbpx

7 super tips για να κάνεις μεγάλη οικονομία στα καύσιμα

7 super tips για να κάνεις μεγάλη οικονομία στα καύσιμα

Αν δεν σηκώσεις το πόδι σου από το γκάζι, καύσιμα δεν εξοικονομείς και το σίγουρο είναι ό βενζινάς θα γίνει ο καλύτερος σου φίλος. Ωστόσο να πηγαίνει πολύ αργά, πάλι δεν εξοικονομείς καύσιμα και είναι σίγουρο ότι και πάλι θα έχεις τακτικές …παρτίδες με τον βενζινά!
Για να κάνετε οικονομία στη βενζίνη που καταναλώνει το αυτοκίνητο σας, δύο είναι οι βασικοί παράμετροι: Ο τρόπος της οδήγησης και το σωστό σέρβις του κινητήρα.
Βέβαια υπάρχουν κάποια tip που αν τα τηρήσετε τότε θα δείτε αισθητή μείωση των επισκέψεων στο βενζινάδικο και φυσικά οικονομία.

Ποια είναι αυτά:

– Στροφές σε σχέση με την ταχύτητα

Κάθε αυτοκίνητο έχει τη δική «οικονομική» συμπεριφορά, μένει να το ανακαλύψετε διαβάζοντας το «βιβλίο κατασκευαστή» στο σχετικό κεφάλαιο. Σε γενικές γραμμές όμως όταν έχουμε την τετάρτη για παράδειγμα, το στροφόμετρο πρέπει να δείχνει περίπου 4000 στροφές.

– Ο τρόπος οδήγησης

Μειώνοντας λίγο την ταχύτητα μας μπορούμε να εξοικονομήσουμε καύσιμο, κατά συνέπεια χρήματα. Ένας από τους λόγους έχει να κάνει με την αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης, παράλληλα με την αύξηση της ταχύτητας, επομένως απαιτείται περισσότερο καύσιμο προκειμένου να κινηθεί το αυτοκίνητο. Και μπορεί σε μία διαδρομή η διαφορά να είναι αμελητέα. Γενικά να αποφεύγουμε απότομες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα και γενικά την νευρική οδήγηση.

– Σωστή πίεση αέρα στα λάστιχα

Ελαφρώς ξεφούσκωτα λάστιχα σημαίνει μεγαλύτερη τριβή και προσπάθεια του κινητήρα να ανταποκριθεί και αυτό μεταφράζεται σε χρήματα!

– Σωστή προθέρμανση του κινητήρα

Πολλοί έχουν την συνήθεια να ξεκινούν με κρύο κινητήρα. Όλοι οι κινητήρες απαιτούν μια μικρή προθέρμανση προκειμένου να αποδώσουν την μέγιστη ιπποδύναμη στις ανάλογες στροφές περιστροφής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένας κρύος κινητήρας να καταναλώνει 10 -15% περισσότερο καύσιμο για να αποδώσει τα μέγιστα. Για να λύσουμε το πρόβλημα ζεσταίνουμε για περίπου τρία λεπτά τον κινητήρα του αυτοκινήτου, πάντα εν κινήσει αλλά με χαμηλές στροφές, ακόμα και αν πρόκειται για μια μικρή διαδρομή μέσα στην πόλη. Έτσι όχι μόνο εξοικονομούμε λεφτά από τη βενζίνη αλλά προσέχουμε και το περιβάλλον λόγω του ότι τα αυτοκίνητα δεν κάνουν καλή καύση του καυσίμου όταν είναι κρύα.

– Γεμίστε μόνο το πρωί!

Ο λόγος έχει να κάνει με τη φυσική και την εξάτμιση! Μέσα στην ημέρα η θερμοκρασία ανεβαίνει και μία ποσότητα καυσίμου εξατμίζεται κατά την πλήρωση του ρεζερβουάρ.

– Σωστό σέρβις και ρυθμίσεις.

Ένας κινητήρας που δεν έχει κάνει σέρβις, απλά και μόνο άλλαξε λάθη, δεν είναι ρυθμισμένος με αποτέλεσμα να καίει περισσότερο καύσιμο. Για παράδειγμα οδηγώντας με βρώμικο φίλτρο αέρα δεν έχει τον ίδιο αντίκτυπο στα σημερινά αυτοκίνητα με αυτόν που είχε παλαιότερα. Αυτό γιατί οι σύγχρονοι κινητήρες χρησιμοποιούν εγκεφάλους και μικροεπεξεργαστές για τον ακριβή υπολογισμό της αναλογίας αέρα-καυσίμου. Μειωμένη εισαγωγή αέρα θα προκαλέσει αυτόματα και μειωμένη έγχυση καυσίμου. Κρατήστε κατά νου πως αν και η κατανάλωση καυσίμου δεν επηρεάζεται, ενδέχεται να επηρεαστεί η επιτάχυνση, απόρροια του βρώμικου φίλτρου.

– Βάλτε τη σωστή βενζίνη.

Όταν ο κατασκευαστής συστήνει για παράδειγμα βενζίνη 95 οκτανίων, κάτι θα ξέρει περισσότερο από όλους εμάς. Για να πετύχετε λοιπόν την καλύτερη καύση που σημαίνει λιγότερη κατανάλωση συμμορφωθείτε με τις οδηγίες εκείνου που κατασκεύασε το όχημα που οδηγείτε.