fbpx

F1: Το τρομερό ατύχημα του Grosjean …ξύπνησε το ενδιαφέρον! – Κατά τα άλλα νικητής ο Hamilton

F1: Το τρομερό ατύχημα του Grosjean …ξύπνησε το ενδιαφέρον! – Κατά τα άλλα νικητής ο Hamilton

Δυστυχώς το πρωτάθλημα της F1 αποκτά ενδιαφέρον μόνο όταν υπάρχει ατύχημα! Οι αλλαγές των κανονισμών (εκτός αυτών της ασφάλειας) που έγιναν τα τελευταία χρόνια από τη FIA σε σχέση την επικράτηση ενός οδηγού, έκανε το πρωτάθλημα της F1 τόσο ανιαρό, που αποκτά ενδιαφέρον μόνο όταν συμβαίνει κάτι συγκλονιστικό όπως το ατύχημα στο gp του Μπαχρέιν.

Το τρομακτικό ατύχημα που έγινε λίγο μετά την εκκίνηση, από το οποίο ο Romain Grosjean σώθηκε σαν από θαύμα. Όλα έγιναν αστραπιαία μετά από από επαφή της Haas με την AlphaTauri του Daniil Kvyat με το μονοθέσιο του Γάλλου να κατευθύνεται ανεξέλεγκτο στις μπαριέρες.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Το GP παρωδία της Τουρκίας ντροπή για την F1 – Ο Hamilton επικράτησε μέσα στο χάος!

 

Η φωτιά που ξέσπασε αμέσως σόκαρε άπαντες. Παγωμένοι παρακολουθούσαμε με αγωνία καθώς η τηλεοπτική κάλυψη στράφηκε αλλού. Μόνο όταν επιβεβαιώθηκε πως ο Grosjean ήταν καλά, είδαμε τι ακριβώς συνέβη και ήταν σοκαριστικό! Το μονοθέσιό του κόπηκε στα δύο, με το μπροστινό μισό να φλέγεται έχοντας σφηνώσει στις μπαριέρες.

 

 

O Γάλλος κατάφερε να απεγκλωνιστεί, έχοντας περάσει αγωνιώδη δευτερόλεπτα μέσα στις φλόγες. Απεγκλωβίστηκε μόνος του και πραγματικά βγήκε από το παρανάλωμα πυρός δίχως βοήθεια. Το ιατρικό αυτοκίνητο βρέθηκε επί τόπου στο σημείο, με τον Alan van der Merwe να οδηγεί και τον γιατρό Ian Roberts να σπεύδει και να είναι αυτός που έπιασε τον οδηγό της Haas όταν πηδούσε πάνω από τις μπαριέρες. Η εικόνα του 34χρονου, ασφαλή, ήταν η καλύτερη που θα μπορούσαμε να δούμε.

Ο Grosjean επιβίωσε χάρη στη θεαματική αύξηση του επιπέδου ασφαλείας στα σύγχρονα μονοθέσια και τον εξοπλισμό. Πριν από κάποια χρόνια, ένα τέτοιο ατύχημα, θα ήταν μοιραίο. Το Halo τον προφύλαξε στην τρομακτική σύγκρουση. Ήταν καθοριστικό γιατί του επέτρεψε να διατηρήσει τις αισθήσεις του. Και μετά, η εξαιρετικά ανθεκτική όπως αποδείχθηκε, πυρίμαχη φόρμα, άντεξε ενώ ο Γάλλος ήταν εγκλωβισμένος μέσα στις φλόγες.

 

 

Αγωνιστικά και ως συνήθως ο Lewis Hamilton κατέκτησε μία ακόμα νίκη. Ο Βρετανός δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα και πέτυχε την 95η νίκη της καριέρας του στο μαγικό κόσμο της Formula 1, με τους δύο οδηγούς της Red Bull Racing να συμπληρώνουν το βάθρο.

Οι Mercedes είχαν κάνει το ενδέκατο φετινό lock out, με τον Hamilton στην pole για 98η φορά και τους δύο ταύρους να παρατάσσονται στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης, ενώ η Racing Point του Sergio Perez και η Renault του Daniel Ricciardo την τρίτη.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Valtteri Bottas έκανε πολύ κακή εκκίνηση, χάνοντας θέσεις, υπήρχαν μικροπεπαφές, όμως σύντομα η προσοχή στράφηκε αλλού.

 

 

Μετά το ατύχημα ο αγώνας επανεκκίνησε μετά από μιάμιση ώρα, με κανονική εκκίνηση στο grid, βάσει της κατάταξης που υπήρχε στη δεύτερη γραμμή του safety car κατά το χάος του πρώτου γύρου.

Με τον Hamilton στην pole ξανά και αυτή τη φορά τον Verstappen δίπλα του, τους Perez-Bottas στη δεύτερη σειρά και τους Albon-Ricciardo στην τρίτη.

Όμως η δράση δεν κράτησε για πολύ αφού η επαφή του Stroll με τον Kvyat είχε ως αποτέλεσμα να αναποδογυρίσει το μονοθέσιο του Καναδού. Ευτυχώς, χωρίς να τραυματιστεί. Είχαμε όμως ξανά καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ο Bottas μπήκε ξανά στα pit γιατί είχε κλαταρισμένο ελαστικό ενώ ο Vettel γκρίνιαζε για τον τρόπο οδήγησης του teammate του, καθώς θεωρούσε πως αν δεν υποχωρούσε ο ίδιος, θα είχαν συγκρουστεί.

Ο Bernd Maylander, αποκλειστική συνέντευξη του οποίου μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ, βρέθηκε να οριοθετεί το ρυθμό, με τους Hamilton, Verstappen, Perez, Albon, Norris, Ocon, Leclerc, Ricciardo, Gasly, Sainz να ακολουθούν. Ο Vettel είχε πέσει δέκατος-πέμπτος, ενώ ο Bottas δέκατος-έκτος.

 

 

Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποσύρθηκε στο τέλος του έβδομου γύρου και είχαμε ξανά δράση στο Σακχίρ, ευτυχώς αυτή τη φορά χωρίς άλλο δράμα. Ίσως να ήταν η μοναδική φορά που όλοι ήλπιζαν για μία… βαρετή συνέχεια.

Στην κορυφή κάπως έτσι είχαν τα πράγματα, ο Hamilton μπήκε πρώτος για αλλαγή ελαστικών και έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα. Ο Verstappen ακολούθησε ένα γύρο μετά αλλά έβαλε τη σκληρή.

Όμως τίποτα δεν άλλαξε ανάμεσά τους, με τη διαφορά τους να παγιώνεται στα περίπου πέντε δευτερόλεπτα. Πιο πίσω, ο Perez ήταν 17 δευτερόλεπτα μακριά και ο Albon άλλα 6, με τις McLaren και Renault να συμπληρώνουν την οκτάδα, ενώ η AlphaTauri του Gasly και η Mercedes του Bottas το Top-10.

Στα επόμενα pit stop, η Red Bull επεδίωκε το undercut, στο γύρο 35, όμως παρότι συνήθως οι «ταύροι» έχουν τα πιο γρήγορα pit stop, αυτή τη φορά καθυστέρησαν στην «εξυπηρέτηση» του Verstappen.

Έτσι, αλλάζοντας ένα γύρο μετά ο Lewis (αμφότεροι έβαλαν τη σκληρή γόμα για να πάνε μέχρι τέλους), η μεταξύ τους διαφορά δεν άλλαξε.

Κι όταν ολοκληρώθηκε κι αυτή η σειρά των pit stop, η τάξη αποκαταστάθηκε δίχως αλλαγές στην κατάταξη σε ότι αφορούσε στην πρώτη τετράδα.

Πίσω τους, ο Gasly προσπάθησε με ένα pit stop λιγότερο να κερδίσει έδαφος, όμως στον γύρο 45 έχασε τη θέση του από τον Lando Norris και μερικά περάσματα μετά κι από τον Carlos Sainz.

Ο Verstappen έκανε ένα επιπλέον pit stop έχοντας την πολυτέλεια της διαφοράς ασφαλείας από τον Perez, ο οποίος έμελλε να αποδειχθεί ο μεγάλος χαμένος του αγώνα. Τρεις γύρους πριν τον τερματισμό, η υβριδική μηχανή του παρέδωσε πνεύμα, με αποτέλεσμα το μονοθέσιο της Racing Point να εγκαταλείψει με φωτιά στο πίσω μέρος.

Ο Μεξικανός απομακρύνθηκε δίχως πρόβλημα αλλά το συμβάν έφερε ξανά καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, δίνοντας πρόωρο τέλος στον αγώνα.

Μία εξέλιξη καταστροφική για τη Racing Point αφού δεν πήρε βαθμούς, την ώρα που οι McLaren ήταν στις θέσεις 4 και 5. Έτσι η βρετανική ομάδα πέρασε στην τρίτη θέση της βαθμολογίας κατασκευαστών, με προβάδισμα 17 βαθμών από τη Racing Point και 27 από τη Renault.

Ο Gasly ολοκλήρωσε τον αγώνα έκτος, μπροστά από τους Ricciardo, Bottas, Ocon και Leclerc, με τον Μονεγάσκο της Ferrari ένα γύρο πίσω.