fbpx

To Volvo XC40 είναι η modern premium σουηδική άποψη στα compact SUV

To Volvo XC40 είναι η modern premium σουηδική άποψη στα compact SUV

Υπάρχουν αυτοκίνητα που ευθύς εξαρχής κάνουν σαφές πως έχουν όλα τα προσόντα για να πρωταγωνιστήσουν και ένα από αυτά είναι αναμφίβολα το καινούργιο compact SUV της Volvo, το XC40. Που αμέσως ξεχώρισε κατακτώντας το σημαντικό και επίζηλο τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2018, πείθοντας πλήρως για τις δυνατότητες και τις ικανότητές του.

Το στοιχείο που με την πρώτη ματιά κάνει το XC40 να ξεχωρίζει είναι η εμφάνισή του, που δεν αφήνει καμία αμφιβολία πως πρόκειται για ένα πραγματικό SUV. Κυρίως χάρη στο ύψος του και την απόστασή του από το έδαφος, που είναι η μεγαλύτερη της κατηγορίας προσδίδοντάς του ένα ξεχωριστό στυλ και έντονη προσωπικότητα. Μεγάλο -και πάλι το μεγαλύτερο της κατηγορίας- είναι και το πλάτος του.

Tο XC40 ακολουθεί απόλυτα τις αρχές και τη λογική του ξεχωριστού και πάντα ιδιαίτερου Σκανδιναβικού design, που ξεχωρίζει με τις καθαρές αλλά και δυναμικές γραμμές του. Το πιο μικρό των SUV της Volvo ναι μεν υιοθετεί το εξαιρετικά επιτυχημένο στυλ των μεγαλύτερων μοντέλων της μάρκας, αλλά ταυτόχρονα διαθέτει δική του έντονη προσωπικότητα. Η οποία προκύπτει τόσο από τις πιο μικρές του διαστάσεις που το καθιστούν πιο δυναμικό και πιο νεανικό αλλά και από κάποια χαρακτηριστικά στοιχεία της εμφάνισής τους, όπως η διαμόρφωση της πίσω κολώνας του. Που αποτελεί ένα από τα κύρια σημεία αναγνώρισής του, ενώ σε αυτά συγκαταλέγονται και τα LED φώτα ημέρας του που παραπέμπουν στον σφυρί του Thor, του ήρωα της Σκανδιναβικής μυθολογίας.

Η εικόνα του είναι το εμφανές ατού του Volvo XC40, αλλά εξίσου σημαντικό για τη δημιουργία του χαρισματικού σουηδικού SUV είναι και αυτό που κρύβεται κάτω από το όμορφο αμάξωμα. Πιο συγκεκριμένα το νέο, μεταβλητό και ιδιαίτερα εξελιγμένο πλαίσιο CMA (Compact Modular Architecture), που αποτελεί τη βάση για την εξαιρετική οδική συμπεριφορά και το υψηλό επίπεδο ασφάλειας, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει και ιδιαίτερα μεγάλους χώρους στο εσωτερικό.

Ενδεικτικό για αυτό το μέγεθος του πορτμπαγκάζ που έχει σαν ελάχιστη τιμή τα εξαιρετικά 460 λίτρα και σα μέγιστη, με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα, τα 1.336. Τους μεγάλους χώρους συμπληρώνουν οι πολλές έξυπνες λύσεις, που καθιστούν το XC40 ιδιαίτερα πρακτικό αλλά και προσαρμοσμένο στις σύγχρονες απαιτήσεις. Το ίδιο ισχύει και για τους χώρους για μικρο-αντικείμενα, μιας και π.χ. στις θήκες στις πόρτες χωρά χωρίς πρόβλημα ένα μεγάλο laptop. Την ίδια στιγμή η άλλη φορητή συσκευή που αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινότητάς μας, το smartphone, μπορεί να φορτιστεί ασύρματα στην ειδική θέση της κεντρικής κονσόλας.

Φυσικά διαθέσιμες είναι και όλες οι δυνατότητες διασύνδεσής του, είτε το λειτουργικό του είναι iOS είτε Android, ενώ το XC40 διαθέτει όχι μόνο ένα από τα πιο ποιοτικά εσωτερικά της κατηγορίας του -πολλά από τα υλικά που χρησιμοποιούνται, π.χ. στις επενδύσεις των θυρών είναι ανακυκλωμένα, δείχνοντας την ευαισθησία της Volvo για το περιβάλλον- αλλά και ένα από τα πιο high tech. Με ψηφιακό πίνακα οργάνων με τρείς διαφορετικές απεικονίσεις (Comfort, Eco και Dynamic) που επιλέγονται από τον οδηγό και με μια οθόνη αφής 9,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, η οποία παραπέμπει άμεσα σε tablet.

Η οθόνη είναι αναπόσπαστο στοιχείο του Sensus, του εξαιρετικού συστήματος infotainment  του XC40 και της Volvo, που χάρη στο έξυπνο μενού του, τη γρήγορη πλοήγησή του και τις πρακτικές του λεπτομέρειες είναι το κορυφαίο που είναι διαθέσιμο σήμερα.

Το XC40 διαθέτει και δυνατότητες που έρχονται από το μέλλον της αυτοκίνησης, όπως π.χ. το in car delivery (παράδοση πακέτων στο αυτοκίνητο με τη βοήθεια ειδικού κωδικού μιας χρήσης), το car sharing (χρήση του αυτοκινήτου από κάποιον άλλο με εκχώρηση κωδικού από τον ιδιοκτήτη) και το Volvo on Call.

Το τελευταίο είναι μια αναφορά της κατάστασης του αυτοκινήτου στο smartphone, καθώς και η εκτέλεση διάφορων λειτουργιών εξ αποστάσεως. Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και πιο συχνά χρησιμοποιούμενες είναι η δυνατότητα ενεργοποίησης του κλιματισμού της καμπίνας από απόσταση, τόσο για θέρμανση όσο και για ψύξη, ώστε οδηγός και επιβάτες να την βρουν στη σωστή θερμοκρασία. Η δυνατότητα ψύξης της θα αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη στο καυτό ελληνικό καλοκαίρι ειδικά και πιο γενικά στις Μεσογειακές χώρες, ενώ το χειμώνα και ιδιαίτερα στις πιο Βόρειες χώρες ανάλογη χρησιμότητα έχει η θέρμανση του εσωτερικού.

Φυσικά και σύμφωνα με την παράδοση της Volvo και το XC40 μπορεί να εξοπλιστεί με όλα τα διαθέσιμα και ιδιαίτερα εξελιγμένα και αποτελεσματικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Τα οποία υποβοηθούν το έργο του, μειώνουν το φόρτο εργασίας του αλλά και αυξάνουν την ασφάλεια κάτω από όλες σχεδόν τις συνθήκες και τις καταστάσεις.

Αν θέλουμε να ξεχωρίσουμε κάποια συστήματα τότε θα σημειώσουμε το City Safety (σύστημα αποφυγής εμπρόσθιων συγκρούσεων) της τελευταίας γενιάς, το Run-Off Road Mitigation (αποφυγή εκτροπής από το δρόμο), το Oncoming Lane Mitigation (αποφυγής συγκρούσεων με οχήματα που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα), αυτό της ημι- αυτόνομης οδήγησης που διατίθεται για πρώτη φορά στην κατηγορία καθώς και το πολύ καλό σύστημα της υποβοήθησης στάθμευσης.

Το Volvo XC40 όμως δεν σε καλομαθαίνει μόνο. Σε κάνει και να χαίρεσαι όταν το οδηγείς, καθότι κατορθώνει να είναι άνετο και σπορ -οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες παρά τη μεγάλη του απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 210  χιλιοστά– με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης  και πολύ καλά ρυθμισμένες αναρτήσεις. Τόσο όταν κινείται γρήγορα σε δρόμο με διαδοχικές  στροφές, όσο και στο χαλαρό cruising, όπου αποδεικνύεται ιδιαίτερα άνετο και πολιτισμένο.

Εδώ καθοριστικό ρόλο παίζουν οι ιδιαίτερα σύγχρονοι, δυνατοί, οικονομικοί και καθαροί κινητήρες του, βενζίνης και πετρελαίου. Εισαγωγική έκδοση και αυτή που θα είναι το best seller του νέου μικρού SUV της Volvo στη χώρα μας, η προσθιοκίνητη T3. H οποία κινείται από το ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο σύνολο των 1.500 κυβικών της Volvo, που διακρίνεται για την υψηλή του απόδοση των 156 ίππων, την ελαστικότητά του (265 Nm από τις μόλις 1.850 σ.α.λ. έως τις 3.850), την οικονομία του (6,2 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα), τις χαμηλές εκπομπές CO2 του (144 γραμμάρια το χιλιόμετρο), την πολιτισμένη και σχεδόν αθόρυβη λειτουργία του και τις πολύ καλές επιδόσεις που εξασφαλίζει (0-100 χλμ./ ώρα σε 9,4 δεύτερα, τελική ταχύτητα 200 χλμ./ ώρα).

Στην κορυφή της γκάμας βενζίνης η έκδοση T5, με τον τετρακύλινδρο turbο των 2.000 κυβικών και των 247 ίππων, με στάνταρ τόσο το αυτόματο κιβώτιο όσο και την τετρακίνηση, ενώ στην T4 των 190 ίππων, πάντα από 2.000 κυβικά, μπορεί κανείς να επιλέξει μεταξύ της μετάδοσης της κίνησης είτε στους εμπρός είτε σε όλους τους τροχούς. Εδώ το κιβώτιο είναι αυτόματο, ενώ η D3, η εισαγωγική έκδοση πετρελαίου με 150 ίππους από 2.000 κυβικά είναι διαθέσιμη τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο όσο και με αυτόματο, καθώς και με κίνηση μπροστά και τετρακίνηση και με όλους τους πιθανούς συνδυασμούς. Αντίθετα η top diesel D4 των 190 ίππων είναι στάνταρ αυτόματη και τετρακίνητη.

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε πως η Volvo είναι από τους πρωτοπόρους στον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της και έτσι το XC40 έχει σχεδιαστεί από την αρχή τόσο για υβριδικά όσο και για φουλ ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης. Το πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση θα είναι η έκδοση T5 Twin Engine. Όπου ο τρικύλινδρος των 1.500 κυβικών, που για την περίσταση αποδίδει 180 ίππους, συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 75 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση θα φτάνει τους 255 ίππους, ενώ αποκλειστικά ηλεκτρικά θα μπορούν να καλυφθούν περίπου 50 χιλιόμετρα. Στη συνέχεια θα παρουσιαστεί και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Το νέο Volvo XC40 είναι διαθέσιμο με συνολικά τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού: το ήδη πλήρες βασικό, το ακόμα πιο πλούσιο Momentum, το σπορ R-Design και το πολυτελές Inscription, ενώ οι τιμές του ξεκινούν από τις 30.713 ευρώ της έκδοσης T3.