Απίστευτο! Η ηλεκτρική Lotus παράγεται με 2.000 ίππους

Απίστευτο! Η ηλεκτρική Lotus παράγεται με 2.000 ίππους

Δύο χιλιάδες ίπποι σε ένα αυτοκίνητο. Ακούγεται απίστευτο -τέτοια ισχύ είχαν μέχρι πρότινος τα…μότορσιπ- και όμως είναι αληθινό και γίνεται εφικτό χάρη στην ηλεκτροκίνηση.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Έτσι θα ακούγονται στο μέλλον τα αυτοκίνητα

 

H Evija λοιπόν, η πρώτη ηλεκτρική Lotus και ταυτόχρονα το πρώτο ηλεκτρικό hyper car βρετανικής προέλευσης, είναι το αυτοκίνητο με τους 2.000 ίππους που αυτόματα θα του δώσουν και τον τίτλο του ισχυρότερου μοντέλου παραγωγής όταν θα αρχίσει να κατασκευάζεται μέσα στο 2020.

 

 

Όχι σε πολλά αντίτυπα, αλλά σε 130 -γι αυτό η ανεπίσημη ονομασία του ήταν Type 130- καθένα από τα οποία κοστίζει 1,7 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας ή 1.880.000 ευρώ, ενώ προκειμένου να πάρει κανείς σειρά για μια και να εξασφαλίσει το slot παραγωγής της απαιτείται προκαταβολή 250.000 λιρών (277.000 ευρώ).

 

 

Πέρα από ηλεκτρική η Evija είναι φυσικά και εντυπωσιακή, με εμφάνιση που ταιριάζει σε hyper car και με έμφαση στην αεροδυναμική. Η βάση της είναι έναν μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα, επιλογή που γίνεται για πρώτη φορά σε Lotus και βοηθά το βάρος να συγκρατηθεί στα λίγα για φουλ ηλεκτρικό αυτοκίνητο και μάλιστα υψηλών επιδόσεων, 1.680 κιλά.

 

 

Ενδιαφέρουσα επιλογή είναι η τοποθέτηση των μπαταριών ιόντων λιθίου στις πλάτες οδηγού και συνοδηγού, στο κέντρο του πλαισίου. Αυτό είναι και ένας φόρος τιμής στα κλασικό σπορ μοντέλα της μάρκας με τον κινητήρα στο κέντρο, όπως είναι π.χ. η θρυλική Esprit, που για χάρη του 007 είχε γίνει μέχρι και υποβρύχιο.

 

 

Η μπαταρία είναι 70 kWh, 2.000 kW, εξασφαλίζει μια αυτονομία της τάξης των 400 χιλιομέτρων κατά WLTP και με φορτιστή 350 kW -η Lotus λέει πως αν υπήρχε θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και φορτιστής 800 kW- φτάνει το 80% της χωρητικότητάς της σε 12 λεπτά και το 100% σε μόλις 18. Τροφοδοτεί τέσσερις συνολικά ηλεκτροκινητήρες των 500 ίππων ο καθένας, οπότε έτσι προκύπτει και η συνδυαστική ισχύς των 2.000 ίππων. Που εξασφαλίζει ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε λιγότερα από 3,0 δεύτερα, ένα 100- 200 χλμ./ ώρα σε 3,0 δεύτερα και ένα 200- 300 χλμ./ ώρα σε 4,0 δεύτερα. Όσο για την τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 320 χλμ./ ώρα, τιμή επίσης υψηλή για ηλεκτρικό μοντέλο.

 

 

Για την καλύτερη διαχείριση της ενέργειας αλλά και για το όσο το δυνατόν μεγαλύτερο fun to drive υπάρχουν πέντε προγράμματα οδήγησης, τα Range, City, Tour, Sport και Track. Όσο για το εσωτερικό της Lotus Evija είναι και φουτουριστικό και σπορ, με αγωνιστικού τύπου καθίσματα.