fbpx

Πρώτα βάρη ή πρώτα τρέξιμο; Ποιος είναι ο αποτελεσματικός συνδυασμός!

Πρώτα βάρη ή πρώτα τρέξιμο; Ποιος είναι ο αποτελεσματικός συνδυασμός!

Με ποια σειρά πρέπει να κάνεις αεροβική και βάρη για να έχεις τα καλύτερα αποτελέσματα; Αυτό είναι ένα ερώτημα που πλανάτε στους χώρους των γυμναστηρίων.

Αφού υπάρχουν όρια αλλά και οφέλη, ανάλογα με πια σειρά κάνεις την προπόνηση σου, διάλεξε την σειρά που είναι καλύτερη για εσένα και ταιριάζει στους στόχους σου.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Ασκήσεις για να αποκτήσεις ένα δυνατό σβέρκο!

 

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο ACSM’S Health & Fitness Journal συνοψίζοντας αναφέρει  πως οι διαφορετική προπονητικοί στόχοι χρειάζονται πάντα διαφορετικοί προσέγγιση.

Συγκεκριμένα η έρευνα αναφέρει: “Εκτελώντας την αεροβική άσκηση πρώτα, αναπτύσσεις περισσότερο την αεροβική ισχύ του οργανισμού σου. Από την άλλη, εκτελώντας ασκήσεις με βάρη πρώτα έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη της δύναμης αλλά και την μυική ανάπτυξη. Εκτελώντας τις ασκήσεις με βάρη, πρώτες στην προπόνηση σου, έχεις και κάποια μεταβολικά οφέλη και η, υψηλής έντασης, φύση της προπόνησης με βάρη μπορεί να ενισχύσει την ενεργειακή δαπάνη και να δημιουργήσει ένα μεταβολικό περιβάλλον στο οποίο προτιμάται η χρήση του σωματικού λίπους σαν το ενεργειακό σύστημα, κατά την διάρκεια της αεροβικής άσκησης που ακολουθεί.

 

 

Όποια σειρά και αν ακολουθήσεις, σίγουρα έχεις μεταβολικά οφέλη (καύση λίπους). Αν θέλεις να αυξήσεις την μυική σου μάζα, πρέπει να στοχεύσεις στην μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων της προπόνησης με βάρη. Η έρευνα δείχνει καθαρά πως οι ασκήσεις με βάρη πριν την αεροβική άσκηση (πάντα στην ίδια προπόνηση) είναι ο ιδανικός τρόπος για δύναμη και μυική ανάπτυξη, ενώ εκτελώντας αεροβικές ασκήσεις πριν τα βάρη, είναι ο καλύτερος τρόπος να προπονηθείς αν προπονείσαι για αθλήματα αντοχής, όπως ο Μαραθώνιος.

 

 

Ένας άλλος λόγος για να κάνεις ασκήσεις με βάρη πριν την αεροβική άσκηση, εκτός από την φυσική ανάπτυξη, είναι η καύση λίπους. Οι μύες σου είναι μεταβολικά ενεργοί και είναι η φυσιολογική θέση όπου αποθηκεύεται λίπος και καίγεται λίπος σαν ενέργεια. Μεγαλύτερες μυικές ομάδες λοιπόν απαιτούν περισσότεροι ενέργεια. Άρα, όσο μεγαλύτερες μυικές ομάδες, τόσο περισσότερες θερμίδες και λίπος καις σε ένα 24ωρο, ακόμα και όταν κοιμάσαι.

Παρομοίασε τον ανθρώπινο οργανισμό με ένα αυτοκίνητο που κινείται και χρειάζεται βενζίνη. Όσο μεγαλύτερη είναι η μηχανή του (περισσότερη μυική μάζα), τόσο περισσότερη βενζίνη καταναλώνει (κατανάλωση θερμίδων) καθώς κινείται. Άρα όση περισσότερη βενζίνη καις για μια δεδομένη απόσταση, τόσο περισσότερες θερμίδες καταναλώνεις για μια συγκεκριμένη δραστηριότητα.