fbpx

Πόσο μπορεί να επηρεάζεται από το κρύο η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων; (Video)

Πόσο μπορεί να επηρεάζεται από το κρύο η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων; (Video)

Την απάντηση στο ερώτημα σχετικά με την μεταβολή των δυνατοτήτων των μπαταριών στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες προσπαθεί να δώσει ένας youtuber με ένα Tesla Model 3.

Ένα από τα ερωτήματα που απασχολούν όσους προσανατολίζονται στη μετάβαση σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι το ποσοστό μεταβολής της απόδοσης των μπαταριών σε ακραίες θερμοκρασίες και ειδικά σε έντονο ψύχος.

Την απάντηση σε αυτό επιχειρεί να δώσει ο Jason Fenske, δημιουργός του καναλιού Engineering Explained στο Youtube, ο οποίος κατέγραψε τα δεδομένα από δύο ταξίδια 3.000 χιλιομέτρων για να διαπιστώσει την επιρροή των καιρικών συνθηκών στη μπαταρία ενός Tesla Model 3.

Είναι γνωστό πως η βέλτιστη λειτουργία των μπαταριών επιτυγχάνεται εντός συγκεκριμένου εύρους θερμοκρασίας ενώ όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε πολύ ζεστές ή πολύ κρύες συνθήκες καταναλώνεται και αρκετή ενέργεια και από τον κλιματισμό. Ο Fenske οδήγησε το Tesla Model 3 σε μια διαδρομή σχεδόν 3.000 χιλιόμετρων με έντονες χειμερινές συνθήκες. Την ίδια διαδρομή είχε οδηγήσει και το καλοκαίρι και διαπίστωσε πως ενώ το καλοκαίρι η κατανάλωση που είχε δει ήταν 177 watt/χιλιόμετρο το χειμώνα αυτή ανέβηκε σε 210 watt/χιλιόμετρο.

Πρόκειται για μια διαφοροποίηση της τάξης του 20% η οποία έριξε την αυτονομία του Tesla από τα 400 στα περίπου 340 χιλιόμετρα. Πρόκειται για μείωση σημαντικά μικρότερη από αυτή μελετών που μιλούσαν για μείωση της απόδοσης των μπαταριών σε ποσοστό σχεδόν 40%.

 

 

ΠΗΓΗ: PROTOTHEMA.GR