fbpx

Δες πως μια χαρτοπετσέτα ήταν η αιτία που δημιουργήθηκε η Bugatti Veyron

Δες πως μια χαρτοπετσέτα ήταν η αιτία που δημιουργήθηκε η Bugatti Veyron

Φέτος συμπληρώνονται 15 χρόνια από την έναρξη της παραγωγής της Bugatti Veyron, του πρώτου μοντέλου της θρυλικής γαλλικής εταιρείας υπό την ομπρέλα του ομίλου Volkswagen και ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το έναυσμα για την εξαγορά της.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Μάθε πως πήρε η Mercedes το όνομα της πριν 120 χρόνια!

 

Η ιστορία λοιπόν ξεκίνησε το 1997 από το σκίτσο ενός κινητήρα σε μια χαρτοπετσέτα που έκανε ο τότε ισχυρός άντρας του ομίλου και εξαιρετικός μηχανικός Ferdinand Piech ταξιδεύοντας με τρένο στην Ιαπωνία. Ο Piech σχεδίασε έναν 18κύλινδρο που πρόκυπτε από τη συνένωση τριών μονάδων του εξακύλινδρου VR6 που είχε τότε η VW στη γκάμα της. To τελικό σύνολο ήταν ατμοσφαιρικό 6.250 κυβικών με απόδοση 555 ίππων και εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία. Είναι ιδανικό, δηλαδή, για high end κουπέ και λιμουζίνες.

 

 

Το μόνο που του έλειπε ήταν η… μάρκα στα μοντέλα της οποίας θα έμπαινε ένας κινητήρα αυτού του είδους. Βέβαια τότε ο όμιλος της Volkswagen είχε στην ιδιοκτησία του πέρα από τη Bentley και τη Rolls Royce αλλά τα πάντα έδειχναν πως τελικά τη μάχη των δικαιωμάτων θα κέρδιζε η BMW, όπως και έγινε τελικά, οπότε η λύση αυτή αποκλειόταν.

 

 

Η ιδέα της Bugatti προέκυψε όταν ένας από τους (πολλούς) γιούς του Piech του ζητούσε φορτικά να του αγοράσει ένα μοντέλο της εμβληματικής Bugatti Type 57 SC Atlantic. Στην πορεία διαπραγματεύτηκε με τον τότε ιδιοκτήτη των δικαιωμάτων της μάρκας, το Romano Artioli που την είχε αναβιώσει και είχε παρουσιάσει και την EB110 και η Bugatti πέρασε στον όμιλο Volkswagen.

 

 

Στην συνέχεια ο σχεδιαστής του αιώνα Giorgetto Giugiaro και η εταιρεία του Italdesign δημιούργησαν το πρώτο πρωτότυπο, το κουπέ ΕΒ 118, της «νέας» μάρκας, που παρουσιάστηκε το 1998 στην τότε έκθεση στο Παρίσι και κάτω από το καπό του είχε το 18κύλινδρο σύνολο. Ακολούθησε ένα χρόνο αργότερα μια λιμουζίνα, η EB 218 και πάλι με τον 18κύλινδρο και στη συνέχεια δύο πρωτότυπα σούπερ σπορ μοντέλα, η EB 18/2 Chiron και η EB 18/4 Veyron που προσδιόρισαν τελικά τη γλώσσα σχεδίασης της Bugatti.

Το 2000 ο Piech ανακοίνωσε στην έκθεση της Γενεύης την πρόθεση της Bugatti να παρουσιάσει ένα hypercar -o όρος τότε ήταν άγνωστος- με 1.001 ίππους, 0-100 χλμ./ ώρα σε λιγότερα από 3,0 δεύτερα και τελική 400 χλμ./ ώρα.

Λίγους μήνες μετά στο Παρίσι και την έκθεσή του ο ισχυρός άντρας ανακοίνωνε τα τελικά τεχνικά χαρακτηριστικά της Veyron, έχοντας καταλήξει σε έναν λιγότερο ογκώδη W16 που πρόκυπτε από τη συνένωση δύο V8 και πράγματι απέδιδε 1.001 ίππους.

 

ΠΗΓΗ: CNN