fbpx

Τελικά υπάρχει «φυσιολογικός» ή «αφύσικος» έρωτας;

Τελικά υπάρχει «φυσιολογικός» ή «αφύσικος» έρωτας;

Όταν χρησιμοποιείται ο όρος «φυσιολογικό» αναφορικά με την ανθρώπινη συμπεριφορά χαρακτηρίζεται πάντα από μεγάλο βαθμό υποκειμενικότητας. Το υποκειμενικό στοιχειό γίνεται ακόμα εντονότερο όταν πρόκειται για την ανθρώπινη σεξουαλική συμπεριφορά.

Ένα βιβλίο της Janice Zarro Brodman και πραγματεύεται τις σεξουαλικές πρακτικές και τους ρόλους των φύλων σε όλο τον κόσμο, καταφέρνει να αναδείξει στους αναγνώστες ότι αυτό που στη δική μας κουλτούρα θεωρείται φυσιολογικό σε άλλες απέχει πολύ από το να χαρακτηρίζεται ως τέτοιο και το αντίστροφο. Στο βιβλίο αναφέρονται κουλτούρες στις οποίες οι πολύ νέοι σε ηλικία άνδρες ζευγαρώνουν με μεγαλύτερες γυναίκες για να αποκτήσουν σεξουαλική εμπειρία, άλλες στις οποίες οι έγκυες γυναίκες έχουν πολλούς εραστές γιατί θεωρείται ότι κάνει κάλο στην υγεία του εμβρύου, καθώς και άλλες όπου οι άνδρες πιστεύουν πως η υγεία τους εξαρτάται από το ομοφυλοφιλικό στοματικό σεξ.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Τι μπορεί να σου συμβαίνει αν δεχτείς ένα outdoor παιχνίδι υποταγής το καταχείμωνο;

 

Σε γενικές γραμμές αναδεικνύεται η διαφορετικότητα του κάθε πολιτισμού αναφορικά με το τι θεωρείται φυσιολογικό και αποδεκτό. Στην ίδια τη συγγραφέα έκανε ιδιαίτερη εντύπωση αυτό που συνάντησε στα νησιά Trobriand όπου το σεξ μεταξύ πολύ νέων ατόμων θεωρείται απόλυτα φυσιολογικό και αναμενόμενο. Θεωρείται μάλιστα πολύ περίεργο αν τα πολύ νέα άτομα δεν έχουν πολλές σεξουαλικές έμπειρες, άλλα ταυτόχρονα είναι εξολοκλήρου μη αποδεκτό το να φάνε δυο άτομα του αντίθετου φύλου μαζί. Το κοινό γεύμα αγορεύεται παρεκτός κι αν το ζευγάρι είναι παντρεμένο.

Στο βιβλίο της επίσης αναφέρει για τη φυλή Εtoro, όπου ένα από τα πιο αηδιαστικά πράγματα που μπορεί να κάνει κανείς είναι να έχει σεξουαλική επαφή με τη σύζυγο του στο σπίτι του, γιατί το σεξ θεωρείται βρώμικο και πρέπει να γίνεται μακριά από το χώρο που γεννιούνται και μεγαλώνουν τα παιδιά και μακριά από τις καλλιέργειες. Αξίζει να σημειωθεί ότι βρώμικο και μολυσματικό θεωρείται το σεξ μεταξύ άνδρα και γυναίκας, αλλά όχι το σεξ μεταξύ ανδρών, το οποίο αντιθέτως θεωρείται ότι δυναμώνει τους άνδρες και διασφαλίζει καλές σοδειές.

Αναφορικά με το ρόλο των δυο φύλων αναφέρει την περίπτωση των

Biwat που κατοικούν στην Παπούα -Νέα Γουινέα, οι όποιοι πιστεύουν πως οι γυναίκες έχουν το ενεργητικό ρόλο στο σεξ και οι άνδρες τον παθητικό.

Σε γενικές γραμμές η έρευνα της συγγραφέως έδειξε ότι πολύ συχνά οι άνθρωποι ανά τον κόσμο έχουν σχέσεις αφοσίωσης, ιδιαίτερα στο πλαίσιο του γάμου, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουν σεξουαλικές επαφές με άλλους συντρόφους. Σε μεγάλο βαθμό η σεξουαλικότητα θεωρείται μια σαρκική λειτουργία και οι σεξουαλικές επαφές έκτος γάμου δεν επηρεάζουν την αγάπη των δυο συντρόφων.

Παρατηρεί μάλιστα ότι σε κοινωνίες που δέχονται τον έλεγχο της γυναίκας πάνω στη σεξουαλικότητα της και στις οποίες οι έφηβοι αναλαμβάνουν την ευθύνη της σεξουαλικής τους δραστηριότητας, ενώ παράλληλα το σεξ δε στιγματίζεται, υπάρχει σε γενικές γραμμές λιγότερη βία.

Για τη συγγραφέα το ερώτημα του τι είναι φυσιολογικό αναφορικά με το σεξ έχει μια απάντηση. Όλα είναι φυσιολογικά. Προτείνει μάλιστα έναν άλλο τρόπο να δει κανείς το φυσιολογικό μέσα από τα μάτια των ατόμων που ζουν πιο κοντά στη φύση. Είναι ήρεμοι, και πιστεύουν ότι οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν σεξ για ευχαρίστηση τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια του γάμου. Ίσως τελικά μη φυσιολογικό να είναι η επιθυμία ενός άνθρωπου να κατακτήσει και να ελέγξει έναν άλλον. Από την άλλη σίγουρα είναι φυσιολογικό να είναι κανείς ο εαυτός του και συνεπής με τη επιθυμία του γιατί μονό έτσι έχει πραγματικά κάτι να συνεισφέρει.