fbpx

Τι «βλέπουν» τα προγνωστικά για τα Όσκαρ και τον Joker !

Τι «βλέπουν» τα προγνωστικά για τα Όσκαρ και τον Joker !

Oι υποψηφιότητες για τα φετινά  Όσκαρ, τα οποία θα απονεμηθούν, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά φέτος, στις 9 Φεβρουαρίου. Ο «Joker» του ΤοντΦίλιπς προηγείται με 11 υποψηφιότητες, μεταξύ των οποίων και αυτές Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Α΄ Ανδρικού Ρόλου και Κοστουμιών.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Dracula, η νέα μίνι σειρά του BBC Oneέκανε πολλούς να χάσουν τον ύπνο τους

 

Με τρεις ταινίες να έχουν 10 υποψηφιότητες και πάνω, τα φετινά Όσκαρ είναι αυτά των μεγάλων φαβορί. Ο Joker, το TheIrishman, το 1917 και το Κάποτε στο Χόλιγουντ, είναι οι ταινίες με τις περισσότερες υποψηφιότητες και θα αναμετρηθούν σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες. Από κοντά, τα Παράσιτα του Κορεάτη Μπονγκ Τζουν Χο.

Τα στοιχήματα έδιναν και έπαιρναν τις προηγούμενες μέρες, ενώ οι μεγάλες στοιχηματικές εταιρίες σε ολόκληρο τον κόσμο είχαν ποντάρει σε συγκεκριμένα φαβορί.

Ως επικρατέστερη για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας εμφανίζεται, σύμφωνα με τις αποδόσεις, το «Κάποτε…στο Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο με τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν Χο να ακολουθούν σε απόσταση αναπνοής.

Σε πολύ ισχυρό αντίπαλo αναδεικνύεται, όσο περνούν οι μέρες, το «1917» του Σαμ Μέντες, το οποίο έκανε πρεμιέρα την προηγούμενη εβδομάδα στις ελληνικές αίθουσες.

Την πεντάδα των φαβορί των στοιχηματικών εταιρειών για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας συμπληρώνουν ο «Ιρλανδός» του Μάρτιν Σκορσέζε και ο «Joker» του Τοντ Φίλιπς.

Ο πρωταγωνιστής του «Joker», πάντως, Χοακίν Φίνιξ,  φαίνεται σχεδόν σίγουρο πως θα φύγει από τη βραδιά των Όσκαρ με το χρυσό αγαλματίδιο για Α’  Ανδρικό Ρόλο, καθώς, σύμφωνα με τα προγνωστικά, ο βασικός ανταγωνιστής του, Άνταμ Ντράιβερ, από την «Ιστορία Γάμου», εμφανίζει μεγάλη διαφορά στα ποσοστά.

Για την κατηγορία Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου η Ρενέ Ζελ βέγκερ, πρωταγωνίστρια της ταινίας «Judy», εμφανίζεται με σαφώς μεγαλύτερη δυναμική από τις βασικές ανταγωνίστριές της που είναι η Σκάρλετ Γιόχανσον («Ιστορία Γάμου») και η Σαρλίζ Θέρον («Βόμβα»).

Η μεγάλη μάχη, όμως, θα γίνει στο Όσκαρ Β’ Αντρικού ρόλου, εκεί όπου βρίσκονται αντιμέτωπα τα μεγαλύτερα ονόματα της βιομηχανίας, χωρίς κανένα αουτσάιντερ. Θα είναι ο Μπραντ Πιτ αυτός στον οποίο θα πάει -επιτέλους- το Όσκαρ, ή η βιομηχανία θα αποφασίσει να τιμήσει ένα από τα ιερά τέρατα του κινηματογράφου, τον Άντονι Χόπκινς, το Τζο Πέσι και τον Αλ Πατσίνο; ή μήπως ήλθε η ώρα, μετά από 18 χρόνια, για τον Τομ Χανκς να πάρει ένα Όσκαρ ακόμα;

Στο Όσκαρ Σκηνοθεσίας ίσως να έχουμε ανατροπές στα προγνωστικά, διότι ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός και η επιλογή εξαιρετικά δύσκολη.

 

Ο χρόνος που περνά, βέβαια, δείχνει να είναι υπέρ του Σαμ Μέντες («1917») ο οποίος βρίσκεται στην πρώτη θέση των προγνωστικών με τα ποσοστά του μάλιστα να αυξάνονται. Πολλές πιθανότητες, ωστόσο, να κάνει την έκπληξη και να βγει νικητής στο τέλος της φετινής οσκαρικής κούρσας φαίνεται να έχει, σύμφωνα πάντα με τις αποδόσεις των στοιχηματικών εταιριών, και ο Μπονγκ Τζουν Χο («Παράσιτα»). Ακολουθούν οι Κουέντιν Ταραντίνο («Κάποτε στο Χόλιγουντ»), Μάρτιν Σκορσέζε («Ο Ιρλανδός») και Νόα Μπόμπακ («Ιστορία Γάμου») ενώ ο Τοντ Φίλιπς  εμφανίζεται στην 11η θέση.

Ο Κορεάτης Μπονγκ Τζουν Χο έρχεται να επαναλάβει αυτό που έκαναν ο Κουαρόν και ο Παβλικόφσκι με το Ρόμα και τον Ψυχρό Πόλεμο, αντίστοιχα: Να διεκδικήσει και Ξενόγλωσσο (Διεθνές το λέμε τώρα), αλλά και γενικό Όσκαρ. Πολύ δύσκολο να πάρει και τα δύο, αν αυτό συμβεί, θα σηματοδοτήσει μια τεράστια στροφή για την Ακαδημία, την οποία μάλλον δεν είναι έτοιμη να κάνει.

Μεγάλες χαμένες φέτος οι γυναίκες. Με την έννοια ότι δεν υπάρχει κάποια αξιομνημόνευτη ερμηνεία, γι΄αυτό και η Ρενέ Ζελβέγκερ προβάλει ως το αδιαφιλονίκητο φαβορί. Μεγάλη απούσα η Τζένιφερ Λόπεζ, κακώς, διότι άξιζε αν μη τι άλλο μια υποψηφιότητα.

Η τελετή απονομής των 92ων βραβείων Όσκαρ, θα πραγματοποιηθεί στις 10 Φεβρουαρίου, στο KodakTheatre στο Λος Άντζελες.

 

Όλες οι υποψηφιότητες

 

Καλύτερη Ταινία

«FordvFerrari»

«The Irishman»

«Jojo Rabbit»

«Joker»

«Little Women»

«Marriage Story»

«1917»

«Once Upon a Time in Hollywood»

«Parasite»

Σκηνοθεσία

ΜάρτινΣκορσέζε, «The Irishman»

ΤοντΦίλιπς, «Joker»

Σαμ Μέντες, «1917»

Κουέντιν Ταραντίνο, «Once Upon a Time in Hollywood»

ΜπονγκΤζουν Χο, «Parasite»

 

Α’ Ανδρικός Ρόλος

Αντόνιο Μπαντέρας, «PainandGlory»

ΛεονάρντοΝτιΚάπριο, «Once Upon a Time in Hollywood»

Άνταμ Ντράιβερ, «Marriage Story»

Χοακίν Φοίνιξ, «Joker»

Τζόναθαν Πράις, «The Two Popes»

 

Α’ Γυναικείος Ρόλος

Σίνθια Ερίβο, «Harriet»

Σκάρλετ Γιόχανσον, «Marriage Story»

Σέρσα Ρόναν, «Little Women»

Σαρλίζ Θερόν, «Bombshell»

Ρενέ Ζελβέγκερ, «Judy»

 

Β’ ΑνδρικόςΡόλος

Τομ Χανκς, «A Beautiful Day in the Neighborhood»

Άντονι Χόπκινς, «The Two Popes»

Αλ Πατσίνο, «The Irishman»

Τζο Πέσι, («The Irishman»

Μπραντ Πιτ, «Once Upon a Time in Hollywood»

 

B’ Γυναικείος Ρόλος

Κάθι Μπέιτς, «RichardJewell»

Λόρα Ντερν, «MarriageStory»

Σκάρλετ Γιοχάνσον, «JojoRabbit»

Φλόρενς Πιου, «LittleWomen»

Μάργκο Ρόμπι, «Bombshell»

 

Διασκευασμένο Σενάριο

Τάικα Γουαϊτίτι, «JojoRabbit»

Στιβ Ζέιλιαν, «The Irishman»

Αντονι ΜακΚάρτεν, «The Two Popes»

Γκρέτα Γκέργουιγκ, «Little Women»

Τοντ Φίλιπς, Σκοτ Σίλβερ, «Joker»

 

Πρωτότυπο Σενάριο

Ράιαν Τζόνσον, «Knives Out»

Νόα Μπόμπακ, «Marriage Story»

Σαμ Μέντες, Κρίστι Γουίλσον-Κερνς, «1917»

Κουέντιν Ταραντίνο, «Once Upon a Time in Hollywood»

Μπονγκ Τζουν-χο, Χαν Τζιν-γουον, «Parasite»

 

Φωτογραφία

«The Irishman»

«Joker»

«The Lighthouse»

«1917»

«Once Upon a Time in Hollywood»

 

Κοστούμια

«The Irishman»

«Jojo Rabbit»

«Joker»

«Little Women»

«Once Upon a Time in Hollywood»

 

Μοντάζ

«Ford v Ferrari»

«The Irishman»

«Jojo Rabbit»

«Joker»

«Parasite»

 

Μακιγιάζ και Κομμώσεις

«Bombshell»

«Joker»

«Judy»

«Maleficent: Mistress of Evil»

«1917»

 

Μουσική

«Joker»

«Little Women»

«Marriage Story»

«1917»

«Star Wars: Rise of Skywalker»

 

Τραγούδι

I Can’t Let You Throw Yourself Away, «Toy Story 4»

I’m Gonna Love Me Again, «Rocketman»

I’m Standing With You, «Breakthrough»

Into the Unknown, «Frozen 2»

Stand Up, «Harriet»

 

Καλλιτεχνική Διεύθυνση

«TheIrishman»

«JojoRabbit»

«1917»

«Once Upon a Time in Hollywood»

«Parasite»

 

Ήχος

«Ford v Ferrari»

«Joker»

«1917»

«Once Upon a Time in Hollywood»

«Star Wars: Rise of Skywalker»

 

Ηχητικά Εφέ

«Ad Astra»

«Ford v Ferrari»

«Joker»

«1917»

«Once Upon a Time in Hollywood»

 

Οπτικά Εφέ

«Avengers: Endgame»

«The Irishman»

«The Lion King»

«1917»

«Star Wars: Rise of Skywalker»

 

Ταινία Κινουμένων Σχεδίων

«How to Train Your Dragon: The Hidden World»

«I Lost My Body»

«Klaus»

«Missing Link»

«Toy Story 4»

 

Διεθνής Ταινία

«Corpus Christi»

«Honeyland»

«Les Miserables»

«Pain and Glory»

«Parasite»

 

Ντοκιμαντέρ – Μεγάλου Μήκους

«American Factory»

«The Cave»

«Edge of Democracy»

«For Sama»

«Honeyland»

 

Ντοκιμαντέρ – Μικρού Μήκους

«In the Absence»

«Learning to Skateboard in a War Zone If You’re a Girl»

«Life Overtakes Me»

«St. Louis Superman»

«Walk Run Cha-Cha»

 

Μικρού Μήκους Ταινία – Animation

«Daughter»

«Hair Love»

«Kitbull»

«Memorable»

«Sister”»

 

Μικρού Μήκους Ταινία – LiveAction

«Brotherhood»

«Nefta Football Club»

«The Neighbor’s Window»

«Saria»

«A Sister»