fbpx

Το νέο Toyota GR Yaris είναι 1.600 κυβικά και βγάζει 261 ίππους

Το νέο Toyota GR Yaris είναι 1.600 κυβικά και βγάζει 261 ίππους

Στην κατηγορία των υπερ- μίνι οι γρήγορες και πιο σπορ εκδόσεις έχουν περίπου 200 ίππους, με αποτέλεσμα η Toyota με το νέο GR Yaris να υπερθεματίζει μιας και η απόδοσή του φτάνει τους 261 ίππους.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Δες πως μπορεί το χρήσιμο GPS να γίνει επικίνδυνο

 

Ο λόγος για αυτήν την πραγματικά υψηλή ιπποδύναμη, που προέρχεται από έναν καινούργιο τρικύλινδρο turbo 1.600 κυβικών στον οποίο έχει ενσωματωθεί και η εμπειρία που προκύψει από τη συμμετοχή στο WRC, είναι και ο άλλος ρόλος του GR Yaris. O οποίος είναι το αυτοκίνητο βάσης για την ομολογκασιόν, την έγκριση τύπου δηλαδή του επόμενου αγωνιστικού για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

 

 

Έτσι στην εξέλιξή του μετείχαν τόσο η Gazoo Racing όσο και η Tommi Makinen Racing που εκπροσωπούν την Toyota στο WRC, ενώ οι διαφορές σε σχέση με το στάνταρ Yaris είναι πολλές. Από αυτές που φαίνονται σημειώνουμε το αποκλειστικά τρίθυρο αμάξωμα, τη χαμηλωμένη κατά 91 χιλιοστά οροφή που του εξασφαλίζει ένα στυλ κουπέ, την εμφατική μάσκα αι τα φουσκωμένα φτερά, τα αεροδυναμικά βοηθήματα και τα παράθυρα χωρίς πλαίσια καθώς και τις ζάντες των 18 ιντσών.

 

 

Από κει και πέρα και κάτω από το καπό ο κινητήρας των 261 ίππων και των 360 Nm συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ υπάρχει και μια εξελιγμένη τετρακίνηση. Η οποία σε ακραίες περιπτώσεις έχει τη δυνατότητα να μετατρέψει το κορυφαίο Yaris είτε αποκλειστικά σε προσθιοκίνητο είναι σε πλήρως πισωκίνητο. Για όλες τις άλλες καταστάσεις υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Normal (βασική κατανομή ροπής 60:40 μπροστά πίσω), Sport (30:70) και Track (50:50). Στην προαιρετική έκδοση Circuit υπάρχουν επιπλέον δύο μπλοκέ διαφορικά Torsen, από ένα σε κάθε άξονα, που κατανέμουν τη ροπή και σε κάθε έναν τροχό μεμονωμένα.

 

 

Προκειμένου να υπάρχει ο απαιτούμενος χώρος για την τετρακίνηση το πλαίσιο του GR Yaris είναι στην ουσία ένα κράμα: το εμπρός του τμήμα προέρχεται από αυτό που χρησιμοποιείται στη νέα γενιά του στάνταρ Yaris, το GA-B και το πίσω από αυτό της επίσης καινούργιας Corolla, το GA-C.

 

 

Φυσικά με τόσο μεγάλη ισχύ και κυρίως με ένα βάρος μόλις 1.280 κιλών το Toyota GR Yaris έχει να επιδείξει και πολύ καλές επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ ώρα να είναι υπόθεση μόλις 5,5 δευτερολέπτων και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ ώρα.