fbpx

H Lancia δείχνει έτοιμη να επιστρέψει στην ανταγωνιστικότητα

H Lancia δείχνει έτοιμη να επιστρέψει στην ανταγωνιστικότητα

Μετά από πολλές περιπέτειες η Lancia είναι πανέτοιμη για την πιο δυνατή ανάνηψη στην ιστορία της με την Stellantis να προχωρά σε μία μεγάλη επένδυση έχοντας μεγάλες προσδοκίες.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Μάθε πόσο τρέχουν τα νέα περιπολικά των Αμερικάνων – Το νέο Ford F-150 Police Responder

 

Η ιστορία της Lancia ξεκίνησε το 1906 για να αποτελέσει ένα ορόσημο τόσο στον ευρωπαϊκό όσο και στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πριν από 115 χρόνια ο ιδιοφυής οδηγός αγώνων και μηχανικός, Vincenzo Lancia, ίδρυσε την εταιρία του στο Τορίνο δημιουργώντας ένα μύθο γύρω από το όνομα της, χάρη στις μεγάλες επιτυχίες της στους αγώνες. Αλλά και τα μοντέλα παραγωγής της Lancia ξεχώριζαν για το σχεδιαστικό τους στιλ, την καινοτομία και την μηχανολογική τους αρτιότητα, όπως ο πρώτος V6 της Aurelia τη δεκαετία του 1950 και αργότερα την παραγωγή του V4.

 

 

To 1969 η Lancia ενσωματώθηκε στον όμιλο της Fiat και την δεκαετία του 1980 είχε στενή συνεργασία με την Saab. Εκείνη την εποχή κυριαρχούσε στα ράλι, από την Fulvia και το Stratos την δεκαετία του 1970 μέχρι τις δύο επόμενες και την Delta που έγραψε ιστορία με τα έξι σερί πρωταθλήματα (από το 1987 έως το 1992). Ταυτόχρονα εντεινόταν ο εσωτερικός ανταγωνισμός με την Alfa Romeo, ενώ ένα από τα χαρακτηριστικά της μάρκας είναι πως για τις επωνυμίες των μοντέλων της χρησιμοποιεί ελληνικά γράμματα ή λέξεις (π.χ. Ypsilon, Kappa, Lambda, Hyena, Thema, Thesis κ.α.).

Το 2009 η Fiat συγχωνεύθηκε με την Chrysler (για να προκύψει η FCA), αλλά η συνέχεια για την Lancia ήταν καταστροφική αφού σχεδόν όλα τα μοντέλα της έγιναν rebadged με τα μοντέλα της αμερικανικής εταιρίας. Το αποτέλεσμα ήταν η κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων και η Lancia να πέσει σε κώμα, με εξαίρεση την αγορά της Ιταλίας. Στη μόνη που συνέχισαν να πωλούνται τα Lancia αποτελώντας το μοναδικό πνεύμονα που την κρατούσε στην ζωή.

Πλέον, η συνέχεια αναμένεται εντελώς διαφορετική και με μεγάλη προοπτική από την στιγμή που η FCA συγχωνεύθηκε με την PSA για να προκύψει η Stellantis. Ήδη ο νέος όμιλος εξελίσσει νέα μοντέλα για τις Alfa Romeo και DS, και φυσικά την Lancia. Όλες μαζί θα αποτελέσουν το premium τμήμα της Stellantis.

 

 

Οι πληροφορίες μέχρι στιγμής είναι περιορισμένες όμως οι αναφορές μιλούν για την εξέλιξη μοντέλων που θα βασίζονται επάνω στην ίδια πλατφόρμα και θα μοιράζονται αντίστοιχη τεχνολογία αλλά και πολλά premium στοιχεία.

Το μεγαλύτερο στοίχημα βέβαια σε αυτή την περίπτωση είναι η αποκατάσταση του ονόματος και της ταλαιπωρημένης για πολλά χρόνια εικόνας της Lancia. Και σε αυτό καλείται να βοηθήσει ένας Γάλλος με πολυετή εμπειρία στον χώρο του αυτοκινήτου.

Αποτελώντας μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στο χώρο της σχεδίασης αυτοκινήτων, ο Jean-Pierre Ploué, με τη δημιουργία της Stellantis ανέλαβε τη θέση του Επικεφαλής Σχεδίασης για τις μάρκες Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat (για την Ευρώπη), Lancia, Opel, Peugeot και Vauxhall.

Ο 58χρονος σχεδιαστικός διευθυντής και της Lancia έχει περάσει από την Renault (1985-1995) και δημιουργήσει το 1992 το πρώτο Twingo. Στη συνέχεια μετακόμισε στην Volkswagen (1995-1998), στην Ford (1998-1999) και από εκεί στον Όμιλο PSA.

Ο κ. Luca Napolitano, CEO της Lancia, σχολίασε: «Θέλω να καλωσορίσω τον Jean-Pierre Ploué. Είναι τιμή μου που μπορούμε να βασιστούμε σε μια τόσο δυναμική ομάδα επαγγελματικών. Όλοι μαζί θα δουλέψουμε για την επιτυχία της Lancia».

ΠΗΓΗ: Newsauto.gr