Έτσι θα αποφύγεις την ύπουλη αφυδάτωση το καλοκαίρι και το ατύχημα!

Έτσι θα αποφύγεις την ύπουλη αφυδάτωση το καλοκαίρι και το ατύχημα!

Καλοκαίρι, ζέστη και σίγουρα τη μοτοσικλέτα σου την φρόντισες ώστε να είναι γεμάτη υγρά που θα αποτρέψουν την υπερθέρμανση, τον εαυτό σου όμως θυμήθηκες να τον εφοδιάσεις με υγρά ώστε να αποφύγεις την αφυδάτωση;

Τις μέρες του καλοκαιριού χωρίς να το καταλάβεις η αφυδάτωση επιδρά ύπουλα στο σώμα και επηρεάζει την οδηγική σου ικανότητα και αυτό δεν έχει να κάνει αν οδηγάς με μπουφάν ή με μπλουζάκι. Έχει να κάνει με την θερμοκρασία περιβάλλοντος και την ανάγκη του σώματος σου για νερό!

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Έτσι κάποιοι λανσάρουν σιωπηλά την οδήγηση χωρίς κράνος!

 

Σύμφωνα με τους ειδικούς μία ήπιας μορφής αφυδάτωση μπορεί να κάνει επικίνδυνο το ταξίδι σου με τη μηχανή κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

 

 

Πολλοί μοτοσικλετιστές έχουν την ψευδαίσθηση ότι κατά το ταξίδι δεν υπάρχει εφίδρωση. Κάνουν λάθος όμως αφού το σώμα ιδρώνει κάτω από το στολή ακόμα και κάτω από την μπλούζα, απλά ο ιδρώτας στεγνώνει άμεσα από τον αέρα.

Στους αγώνες οι αναβάτες έχουν στη πλάτη τους δοχείο με νερό ή ισοτονικό  για να ενυδατώνονται. Βέβαια το ταξίδι δεν είναι αγώνας ωστόσο η καταπόνηση του οργανισμού υπάρχει αφού σε ένα ταξίδι θα κινηθείς με μέσο όρο χιλιομέτρων 130 με 150 και για μερικούς ίσως και περισσότερο.

Αν υπολογίσεις και τον ιδρώτα που θα ρήξεις μέχρι να βγεις από την πόλη τότε η ήπιας μορφή αφυδάτωση είναι προ των πυλών.

 

 

Σύμφωνα με τους ερευνητές ακόμα και η ήπιας μορφής αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα όπως πονοκέφαλο αδυναμία ζάλη και επομένως κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται κουρασμένοι με χαμηλότερα αντανακλαστικά και μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης στην οδήγηση.

Στη μελέτη που έγινε με την υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Ενυδάτωσης και δημοσιεύθηκε την επιστημονική επιθεώρηση Physiology and Behaviour οδηγοί που ήταν επαρκώς ενυδατωμένοι υπέπεσαν κατά μέσο όρο σε 47 σφάλματα κατά τη διάρκεια της οδήγησης ενός προσομοιωτή ενώ όταν βρέθηκαν σε κατάσταση ήπιας αφυδάτωσης τα λάθη υπερ-διπλασιάστηκαν  φθάνοντας τα 101!

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι πρόκειται για αριθμό σφαλμάτων αντίστοιχο με αυτόν στον οποίο υποπίπτουν οι οδηγοί που έχουν καταναλώσει αλκοόλ και μάλιστα πολύ πάνω από το επιτρεπτό όριο.

Τα βασικά λάθη που καταγράφηκαν  αφορούσαν στην απότομη αλλαγή λωρίδων ή την καθυστέρηση στη χρήση των συστημάτων πέδησης όπως το γκάζι και το φρένο

 

Για να αποφύγεις τις δυσάρεστες επιπλοκές τι κάνεις;

  • Φροντίζεις να έχεις πιεί νερό πριν ξεκινήσεις.
  • Έχε μαζί σου ένα παγούρι νερό.
  • Πιές νερό στην πρώτη στάση που θα κάνεις.

Εκτός από το νερό που αποτελεί την πρώτη επιλογή όλα τα ροφήματα καφεϊνούχα και μη μπορούν να συμπεριληφθούν στις πηγές ενυδάτωσης όπως το γάλα οι φυσικοί χυμοί τα αναψυκτικά το κρύο ή ζεστό τσάι ο καφές κτλ.