Έτσι θα επιλέξεις σωστά τα αθλητικά σου για τη προπόνηση και για τη βόλτα

Έτσι θα επιλέξεις σωστά τα αθλητικά σου για τη προπόνηση και για τη βόλτα

Τα αθλητικά μας τα φοράμε παντού, στη προπόνηση αλλά και στη  βόλτα και στη δουλειά μας. Γενικά τα αθλητικά παπούτσια χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητα μας για όλες τις χρήσεις, ακόμα και για τις πιο επίσημες.

Πως θα επιλέξεις όμως σωστά τον τύπο των αθλητικών παπουτσιών που θα φορέσεις;

Αρχικά θα πρέπει να το επιλέξεις για τον σκοπό που είναι φτιαγμένο το παπούτσι, άσχετα αν θα το φορέσεις πρώτα στη βόλτα ή στη δουλειά και μετά στη προπόνηση ή το αντίστροφο.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Μάθε πόσα ζευγάρια παπούτσια σου είναι πραγματικά χρήσιμα

 

Οι περισσότεροι που ασχολούνται με κάποια αθλητική δραστηριότητα σε ερασιτεχνικό επίπεδο δεν παίρνουν στα σοβαρά την καταλληλότητα του παπουτσιού τους. Ανάλογα με το άθλημα το οποίο κάνετε θα πρέπει να επιλέξετε και το αντίστοιχο παπούτσι. Αν κάνετε παραπάνω από μια δραστηριότητα τότε είναι αναγκαίο να έχετε το αντίστοιχο αθλητικό παπούτσι, το οποίο θα πληρεί τις προδιαγραφές για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

  • Περπάτημα

Είναι ο πιο χαλαρός τρόπος άθλησης, αλλά αποδεδειγμένα έχει πάρα πολλά οφέλη για την υγεία μας. Εδώ χρειάζεστε ένα ελαφρύ παπούτσι, με αντικραδασμική προστασία στο πίσω κυρίως μέρος και στρογγυλοποιημένο μπροστά για να κατανέμει ομοιόμορφα το βάρος σε ολόκληρη την επιφάνεια του πέλματος.

 

  • Τρέξιμο

Κατά τη διάρκεια του τρεξίματος, το πόδι μας δέχεται πίεση 2 με 3 φορές το βάρος μας. Δηλαδή αν είμαστε 80 κιλά τότε το πόδι δέχεται πίεση 160 με 240 κιλά. Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι πρέπει να υπάρξει η ανάλογη προστασία από τα παπούτσια μας. Εδώ έχουμε δύο κύριες κατηγορίες αθλητικών. Τα παπούτσια για τρέξιμο σε δρόμο (road running shoes) είναι ελαφριά και μαλακά, ειδικά σχεδιασμένα να απορροφούν τους κραδασμούς που προκαλούνται όταν τρέχουμε σε σκληρές, επίπεδες επιφάνειες με μικρές ανωμαλίες, ακριβώς όπως είναι το οδόστρωμα. Από την άλλη τα παπούτσια για τρέξιμο σε μονοπάτια (trail running shoes) είναι ιδανικά όταν τρέχουμε σε μια διαδρομή που έχει πέτρες, λάσπη και λακκούβες. Η σκληρή εξωτερική τους σόλα θα προσφέρει τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση στο χώμα, ενώ ταυτόχρονα θα υποστηρίξουν και θα προστατεύσουν το πέλμα.

 

 

 

  • Μπάσκετ

Τα παπούτσια που πρέπει να φοράει ακόμη και αυτός που ασχολείται ερασιτεχνικά με το μπάσκετ και δεν είναι επαγγελματίας, πρέπει να πληρούν ορισμένες βασικές προδιαγραφές γιατί οι παίκτες τρέχουν συνεχώς και πηδάνε ψηλά. Το ανώτερο τμήμα πρέπει να είναι μαλακό και να σταθεροποιεί το πόδι. Υπάρχουν παπούτσια μπάσκετ ψηλά, δηλαδή φτάνουν πάνω από τον αστράγαλο, ενδιάμεσα ή χαμηλά. Συνήθως όμως προτιμώνται τα πρώτα, καθώς κρατάνε περισσότερο σταθερό το πόδι κατά την εκτέλεση των διάφορων κινήσεων. Το κάτω μέρος του, η σόλα, θα πρέπει να προσφέρει ένα σταθερό, επίπεδο πάτημα με μεγάλη βάση για να αποφεύγονται οι τραυματισμοί στον αστράγαλο. Οι κύριες κατηγορίες που συναντάμε στις σόλες είναι δύο, οι αερόσολες και οι υδρόσολες, τεχνολογίες που βοηθούν στο να απορροφούνται οι κραδασμοί. Τέλος υπάρχουν παπούτσια κατάλληλα για να παίζεται μπάσκετ σε κλειστά γήπεδα, παρκέ ή εξωτερικά γήπεδα. Οι γυναίκες αθλήτριες θα πρέπει να επιλέξουν ένα κατεξοχήν γυναικείο μπασκετικό παπούτσι, το οποίο έχει σχεδιαστεί ειδικά για τα γυναικεία πόδια, τα οποία κατά κανόνα είναι στενότερα από αυτά των ανδρών. Τα παραπάνω στοιχεία θα σας εξασφαλίσουν σταθερότητα στις κινήσεις σας και ομαλές προσγειώσεις μετά από τα άλματα.

 

  • Ποδόσφαιρο

Οι Τα ποδοσφαιρικά παπούτσια ξεχωρίζουν αφού στο κάτω μέρος διαθέτουν τάπες. Οι βασικές κατηγορίες τους είναι τρεις και ξεχωρίζουν τόσο από τον αριθμό αλλά και από το μέγεθος που έχουν οι τάπες τους. Αν πρόκειται να παίξετε σε χόρτο τότε επιλέξτε ένα παπούτσι με λιγότερες, το ελάχιστο είναι 6, μεγαλύτερου μεγέθους τάπες. Αν παίζετε σε γήπεδα από χώμα ή πλαστικό τάπητα, τα γνωστά 5χ5, προτιμήστε παπούτσια με περισσότερες και μικρότερου μεγέθους τάπες ή παπούτσια με τη λεγόμενη σχάρα. Όσον αφορά την κατασκευή τους, το πέλμα θα πρέπει να είναι αρκετά εύκαμπτο αλλά ταυτόχρονα να μεταφέρει τη δύναμη από το πίσω μέρος του ποδιού στο μπροστινό χωρίς πρόβλημα. Το πάνω μέρος δεν πρέπει να είναι πάρα πολύ μαλακό, για να προσφέρει την απαιτούμενη προστασία στον ταρσό κατά το κλώτσιμα της μπάλας και να αποφεύγονται οι θλάσεις και τα κατάγματα.

 

  • Τένις

Τα παπούτσια τέννις πρέπει να βοηθάνε τον αθλητή στον τομέα της ταχύτητας, καθώς πρέπει να πάει από την μια πλευρά του γηπέδου στην άλλη πολύ γρήγορα. Επίσης πρέπει να προσφέρουν τόσο εσωτερική όσο και εξωτερική στήριξη στο πόδι, αφού οι κινήσεις είναι πολύ εκρηκτικές και με συνεχείς αλλαγές κατευθύνσεων. Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε παπούτσια που είναι σχεδιασμένα για όλες τις επιφάνειες γηπέδων, με μαλακό πέλμα που θα σας δώσουν καλύτερη επαφή με το γήπεδο και ευελιξία κινήσεων ή με σκληρό πέλμα αν παίζετε σε σκληρά γήπεδα.

 

 

 

  • Πάλη

Τα παπούτσια πάλης πρέπει να πληρούν τρία πολύ σημαντικά χαρακτηριστικά. Να είναι σφιχτά πάνω στο πόδι αλλά ταυτόχρονα άνετα κάτι που είναι εξαιρετικής σημασίας. Αναζητήστε ένα παπούτσι το οποίο να έχει μια καλή λαστιχένια σόλα και καλή στήριξη στον αστράγαλο. Τα υψηλότερης ποιότητας παπούτσια πάλης είναι κατασκευασμένα από ελαφριά υλικά τα οποία επιτρέπουν στο πόδι να αναπνέει σωστά. Τέλος όσον αφορά τις μάρκες μπορείτε να εμπιστευθείτε τις δοκιμασμένες μάρκες του χώρου όπως είναι η Asics, Nike, Adidas, Infinity και Brute.

 

  • Πυγμαχία:

Τα παπούτσια που πρέπει να φοράει ένας πυγμάχος μέσα στο ρινγκ πρέπει να είναι επίπεδα, να έχουν λεπτή σόλα με ρηχές αυλακώσεις, κάτι που θα του επιτρέψει να έχει πολύ καλό πάτημα στον καμβά και φυσικά καλή στήριξη στον αστράγαλο. Επίσης πρέπει να είναι πολύ ελαφριά γιατί ένας μποξέρ κινείται γρήγορα μέσα στο ρινγκ, αλλάζοντας συνεχώς κατευθύνσεις.

 

  • Αεροβική

Στην αεροβική γυμναστική τα πόδια κάνουν πάρα πολλές κινήσεις. Ένα παπούτσι πολύ ελαφρύ θα σας βοηθήσει να εξοικονομήσετε ενέργεια.

 

  • Crossfit

Αν και στο crossfit δεν υπάρχουν παπούτσια με συγκεκριμένες προδιαγραφές, καλό είναι να διαλέξετε κάποιο που να κάνει καλή απορρόφηση κραδασμών και να έχει καλά υλικά αντοχής, κυρίως στο πάνω μέρος του.

 

Απλές συμβουλές για κάθε τύπο παπουτσιού

  • Το συνθετικό δέρμα είναι η καλύτερη επιλογή καθώς είναι εύκαμπτο, ανθεκτικό, είναι καλύτερο από το γνήσιο δέρμα αφού αντέχει τις τριβές, είναι πιο ελαφρύ και επιτρέπει στο πόδι να αναπνέει καλύτερα.
  • Ένα άλλο δημοφιλές υλικό είναι το νάιλον. Ανθεκτικό και πολύ ελαφρύ, μειώνει το συνολικό βάρος του παπουτσιού. Ορισμένα μοντέλα έχουν ένα νάιλον δίχτυ στην πάνω πλευρά, γνωστότερο ως mesh, που ενισχύει τις ιδιότητες της αναπνευστικότητας του παπουτσιού.
  • Τους χειμερινούς μήνες σε εξωτερικούς χώρους και βρέχει ή γενικότερα υπάρχει το υγρό στοιχείο στο χώρο άθλησής σας, μπορείτε να κρατήσετε τα πόδια σας στεγνά επιλέγοντας αθλητικά παπούτσια με αδιάβροχες μεμβράνες στις ραφές οι οποίες δεν αφήνουν να εισχωρήσει νερό αλλά ταυτόχρονα δυσκολεύουν την αναπνοή του ποδιού.
  • Η γλώσσα του παπουτσιού ή οι ραφές της γλώσσας θα πρέπει να μην προκαλούν ενόχληση όταν έρχονται σε επαφή με το δέρμα σας.
  • Μεσαία σόλα: Είναι η λεγόμενη καρδιά του παπουτσιού. Είναι αυτή που πρέπει να παρέχει όλη τη στήριξη και προστασία στο πόδι μας, άσχετα από την αθλητική δραστηριότητα που κάνουμε.