fbpx

Έτσι θα καταφέρεις να μη σε … τρελαίνει η τεχνολογία και να είσαι πιο αποδοτικός

Έτσι θα καταφέρεις να μη σε … τρελαίνει η τεχνολογία και να είσαι πιο αποδοτικός

Αν και η τεχνολογία είναι συνώνυμη με την αύξηση της παραγωγικότητας, έρευνα της Microsoft δείχνει ότι η τεχνολογία και ιδίως η δυνατότητα διαρκούς συνδεσιμότητας μπορεί να προκαλέσει στρες και τελικά να μειώσει την παραγωγικότητα των εργαζομένων.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: 3 tips να σβήσεις το άγχος της δουλειάς και να βγάλεις περισσότερο χρήμα

 

Η δειγματοληπτική έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε 21 ευρωπαϊκές χώρες με τη συμμετοχή 20.000 εργαζομένων, σύμφωνα με το BBC, αποκαλύπτει ότι μόνο ένας στους δέκα εργαζόμενους (11,4%) αισθάνεται πραγματικά παραγωγικός.

Πολλοί εργαζόμενοι δήλωσαν ότι κυρίως ο καταιγισμός από e-mail, αλλά επίσης από SMS και άλλες ηλεκτρονικές ειδοποιήσεις συχνά τους αποσπά την προσοχή και τους εμποδίζει να συγκεντρωθούν, ιδίως αν συνυπολογισθούν οι αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Οι σύγχρονοι εργαζόμενοι διαθέτουν μια αφθονία τεχνολογίας στα ακροδάχτυλά τους, αλλά αυτό δεν μεταφράζεται κατ’ ανάγκην σε θετική επίπτωση», αναφέρουν οι ερευνητές.

Η Microsoft επισημαίνει τους κινδύνους από τη «συνεχή συνδεσιμότητα», που έχει δημιουργήσει προσδοκίες ότι οι εργαζόμενοι πρέπει ανά πάσα ώρα και στιγμή να ανταποκρίνονται στα μηνύματα και στα αιτήματα επικοινωνίας που δέχονται μέσω smartphones, tablets και κάθε είδους ηλεκτρονικές συσκευές.

Αυτό έχει ως συνέπεια το ωράριο των εργαζομένων να γίνεται εκ των πραγμάτων να ξεφεύγει από τα τυπικά όρια.

Αν και υποτίθεται ότι οι περισσότερες ώρες εργασίας από οπουδήποτε (στο γραφείο, στο σπίτι, στις καφετέριες και εν κινήσει στο δρόμο) φέρνουν μεγαλύτερη παραγωγικότητα, αυτό δεν συμβαίνει πάντα.

Η Microsoft προτείνει σε κάθε εταιρεία να υιοθετήσει μια σωστή «ψηφιακή κουλτούρα», η οποία θα βελτιώνει τον τρόπο που χρησιμοποιεί την τεχνολογία και το πώς νιώθουν οι εργαζόμενοι, κάτι που θα τους κάνει και πιο παραγωγικούς.

Μια προϋπόθεση γι’ αυτό είναι π.χ. να τεθούν χρονικά όρια στο πότε μπορούν να στέλνονται εργασιακά e-mails στους εργαζόμενους και ποιά χρονικά περιθώρια έχουν αυτοί για να ανταποκριθούν στα μηνύματα.