Αυτά είναι τα 9 υπέρ και τα 2 κατά του μεσημεριανού ύπνου

Αυτά είναι τα 9 υπέρ και τα 2 κατά του μεσημεριανού ύπνου

Για πολλούς ανθρώπους μπορεί να είναι δύσκολο να κάνουν έναν καλό ύπνο στην διάρκεια της νύχτας. Οι υποχρεώσεις, οι ευθύνες και τα προβλήματα της καθημερινότητας παίρνουν, δυστυχώς, προτεραιότητα σε σχέση με τον ύπνο.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Να γιατί τεντώνεσαι κυρίως όταν ξυπνάς το πρωί

 

Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι νιώθουν την ανάγκη να “κλέψουν” λίγη ώρα ύπνου τις μεσημεριανές ώρες αφού λόγω διαφόρων παραγόντων δεν μπορούν να χορτάσουν πλήρως τον βραδινό ύπνο.

 

Όμως είναι χρήσιμος ο μεσημεριανός ύπνος; Ποια είναι τα υπέρ και τα κατά;

Τα υπέρ

Ο σύντομος “υπνάκος” προσφέρει διάφορα οφέλη για την υγεία, όπως:

  1. Χαλάρωση
  2. Μειωμένη κόπωση
  3. Αυξημένη επαγρύπνηση
  4. Βελτιωμένη διάθεση
  5. Βελτιωμένη απόδοση, (π.χ. μικρότερος χρόνος αντίδρασης)
  6. Καλύτερη μνήμη
  7. Λιγότερη σύγχυση
  8. Λιγότερα ατυχήματα και λάθη

 

Τα… κατά

Ο σύντομος ύπνος, όμως, δεν είναι καλός για όλους. Μερικοί άνθρωποι έχουν πρόβλημα με τον ύπνο σε άλλα μέρη εκτός από το δικό τους κρεβάτι, ενώ άλλοι απλά δεν μπορούν να κοιμηθούν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο σύντομος μεσημεριανός μπορεί επίσης να έχει αρνητικές συνέπειες, όπως:

 

  1. Αδράνεια ύπνου: Είναι η κατάσταση κατά την οποία, όταν ξυπνάτε από τον μεσημεριανό ύπνο, αισθάνεστε “ζαλισμένοι”, σαν να έχετε μια μικρή “μέθη”, είστε “αποπροσανατολισμένοι” και είστε “σαν να μην έχετε ξυπνήσει ποτέ”.

 

  1. Προβλήματα ύπνου τη νύχτα: Ο σύντομος ύπνος γενικά δεν επηρεάζει τη διάρκεια ή την ποιότητα του νυχτερινού ύπνου για τους περισσότερους ανθρώπους. Ωστόσο, εάν γενικά έχετε αϋπνίες ή κακή ποιότητα ύπνου τη νύχτα, τότε ο σύντομος μεσημεριανός μπορεί να επιδεινώσει αυτά τα προβλήματα αυτά.