fbpx

Αυτοί είναι οι 10 πιο πιστευτοί μύθοι όσων δεν φοράνε κράνος!

Αυτοί είναι οι 10 πιο πιστευτοί μύθοι όσων δεν φοράνε κράνος!

Αν είσαι ντιλιβεράς ή γενικά επαγγελματίας που …βιάζεσαι ή δήθεν δεν τρέχεις με το παπί που οδηγάς ή είσαι ένας αναβάτης μεγάλης μηχανής που θέλεις να «νιώθεις» τον αέρα να σε χτυπάει στο πρόσωπο με μια αίσθηση …ελευθερίας, τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι πιστεύεις έναν από τους μεγάλους μύθους που κυκλοφορούν για τα κράνη.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: 7 tips να αντιμετωπίσεις τον επικίνδυνο συνδυασμό βροχής και χειμώνα

 

Βέβαια λόγο του κρύου τον χειμώνα οι περισσότεροι φοράνε το κράνος, όμως είναι οι ίδιοι που το καλοκαίρι δηλώνουν ότι …ζεσταίνονται!

Όπως και να έχει το κράνος είναι ασφάλεια, αν αναλογιστεί κανένας ότι το 90% από τα θανατηφόρα ατυχήματα λόγω κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν ο μοτοσικλετιστής φορούσε προστατευτικό κράνος!

 

 

Σύμφωνα με έρευνες για κάθε 1,5 χλμ. οδήγησης, ένας μοτοσικλετιστής κινδυνεύει 16 φορές περισσότερο να πεθάνει σε μια σύγκρουση από ότι ο οδηγός ενός άλλου οχήματος!

Αν είσαι λοιπόν από εκείνους που δεν φοράνε κράνη ή το φοράνε ως …περικεφαλαία, πιστεύοντας τους μύθος, διάβασε και μάθε:

 

  1. Τα κράνη προκαλούν τραυματισμούς στον αυχένα και το κρανίο

Σας φαίνεται λογική η άποψη που λέει ότι το κράνος με το έξτρα βάρος που προσθέτει θα σας σπάσει τον αυχένα αν πέσετε;  Το κράνος, δεν λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο. Στην πραγματικότητα, οι ιδιότητες ενός κράνους μηχανής περιλαμβάνουν την απορρόφηση ενέργειας και απορροφούν επίσης την δύναμη που σπάει το λαιμό των αναβατών κατά την πτώση. Οι μελέτες δείχνουν ότι οι αναβάτες που φοράνε κράνος κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος έχουν πολύ λιγότερες πιθανότητες να χτυπήσουν από τους αναβάτες που δεν φοράνε κράνος. Τα κράνη ευθύνονται μόνο για τους 4 στους 100 τραυματισμούς κρανίου και αυχένα που είναι συνήθως μικρής βαρύτητας. Η ανάλυση αυτών των τραυματισμών δείχνει ότι η χρήση του κράνους είχε ως αποτέλεσμα την προστασία από ένα θανατηφόρο ατύχημα με μόνο αντάλλαγμα μια απλή θλάση ή μωλωπισμό.

 

  1. Το κράνος μειώνει την ορατότητα

Πιο συγκεκριμένα, κάποιοι πιστεύουν πως το κράνος μειώνει την πλευρική ορατότητα, το εύρος του οπτικού πεδίου του οδηγού. Οι κατασκευαστές των κρανών όμως έχουν σαν πρώτο μέλημα το μέγιστο οπτικό πεδίο, με αποτέλεσμα το εύρος οπτικού πεδίου που προσφέρουν τα κράνη μοτοσυκλέτας να ξεπερνούν το εύρος που μπορεί να αντιληφθεί το ανθρώπινο μάτι. Οπότε καταρρίπτεται το επιχείρημα.

Κι αν επιμείνουμε: Σε σχέση με κάποιον που φορά γυαλιά (χωρίς κράνος); Πραγματικότητα: Τα γυαλιά (ηλίου ή οράσεως) μειώνουν το οπτικό πεδίο περισσότερο απ’ ότι ένα κράνος.

Επίσης, το πρώτο έντομο που θα στραπατσαριστεί στα γυαλιά θα θολώσει την επιφάνεια του φακού, οπότε χάνεται πλήρως η όραση. Αντίθετα η μεγάλη επιφάνεια της ζελατίνας ενός κράνους επιτρέπει με μικρή κίνηση του κεφαλιού να ανακτηθεί η όραση.

 

  1. Τα κράνη μειώνουν την ακουστική οξύτητα

Στην πραγματικότητα όμως, ένας μοτοσικλετιστής που φοράει κράνος ακούει το ίδιο καλά ή ακόμα καλύτερα από κάποιον που δεν φοράει. Ο θόρυβος του ανέμου ή της μηχανής είναι ισχυρός και άλλα σημαντικά ηχητικά μηνύματα πρέπει να είναι πιο δυνατά για να ακουστούν από κάποιον που δεν φοράει κράνος. Αυτό σημαίνει ότι, οποιοδήποτε ήχος μπορεί να ακουστεί πάνω από τον αέρα και τη μηχανή χωρίς το κράνος, μπορεί να ακουστεί και αν φοράει κράνος.

 

  1. Τα κράνη προστατεύουν μόνο μέχρι την ταχύτητα των 20 χλμ/ώρα, αφού σε αυτή την ταχύτητα γίνονται οι δοκιμασίες σύγκρουσης.

Όντως τα κράνη δοκιμάζονται σε αυτή την ταχύτητα, αλλά σχεδιάζονται για να αντέχουν σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα. Οι δοκιμασίες σύγκρουσης γίνονται με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα, οι ζώνες ασφαλείας όμως μας προστατεύουν και σε ατυχήματα με μεγαλύτερη ταχύτητα.

 

  1. Το κράνος κάνει κακό στα μαλλιά

Πραγματικότητα: Περισσότερο κακό κάνει η επαφή με την επιβαρυμένη ατμόσφαιρα της πόλης παρά το κλείσιμο σε ένα κράνος. Επιπλέον έχει αποδειχθεί ότι η τριχόπτωση είναι περισσότερο κληρονομικό φαινόμενο παρά επίκτητο.

 

  1. Χαλάει το χτένισμα;

Εδώ όντως δεν μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα, ωστόσο κι εδώ η κοσμητική βιομηχανία έχει να προσφέρει ανάλογα προϊόντα για τη σταθερότητα της κόμμωσης…

 

  1. Τα κράνη είναι ακριβά

Πραγματικότητα: Ακριβά σε σχέση με τι; Ας απαντήσει κάθε ένας μόνος του. Ωστόσο εδώ υπάρχει μία βάση, καθώς θα μπορούσαν να έχουν ευνοϊκότερη φορολογική μεταχείριση, ώστε να είναι φθηνότερα. Στην Αγγλία έχουν μηδενικό ΦΠΑ, σε άλλες χώρες της Ευρώπης έχουν ΦΠΑ αντίστοιχο των φαρμάκων (χαμηλότερο).

 

  1. Δεν χρειάζεται μέσα στην πόλη

Πραγματικότητα: Αν ακολουθούσαμε τις στατιστικές, θα βλέπαμε ότι είναι πολύ πιο επικίνδυνο να μη χρησιμοποιούμε κράνος μέσα στην πόλη, παρά σε ταξίδι. Τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται σε ακτίνα 20 χλμ από τον τόπο κατοικίας και σε αστικό περιβάλλον. Με το δεδομένο ότι αρκεί ένα χτύπημα με ταχύτητα 10 χλμ/ώρα για να γίνει η μέγιστη βλάβη στο κεφάλι (θάνατος, αναπηρία), καταλαβαίνουμε ότι το επιχείρημα καταρρίπτεται πανηγυρικά.

 

  1. Ο νόμος για τη χρήση του κράνους είναι παρέμβαση στην ελευθερία του ατόμου

Στην πραγματικότητα η μη χρήση κράνους δίνει την ελευθερία στο μοτοσικλετιστή να ρισκάρει και να παίζει με το θάνατο και την αναπηρία. Μπορούν όμως οι οικογένειες των τραυματισμένων και η κοινωνία να αντέξουν το τεράστιο οικονομικό, ψυχολογικό και ιατροκοινωνικό κόστος; Πως μπορούμε να ανακουφιστούμε από την αιμορραγία που προκαλεί η απώλεια τόσων ζωών; Από τη στιγμή του ατυχήματος η κοινωνία του παρέχει ιατρική περίθαλψη, του δίνει άδεια από την εργασία για το χρόνο αποκατάστασης της βλάβης και αν ο τραυματισμός του προκαλέσει μόνιμη αναπηρία, έχει ισόβια την ευθύνη.  Είναι αδιανόητο λοιπόν να κατανοούμε κάποιον που σκέφτεται ότι ένας τέτοιος νόμος αφορά μόνο αυτόν.

 

  1. «Είμαι καλός οδηγός, δεν πέφτω εγώ. Δεν έχω πέσει ποτέ»

Οι πραγματικά καλοί οδηγοί δεν διανοούνται να διανύσουν ούτε μέτρο χωρίς κράνος. Όπως γνωρίζουν να οδηγούν τη μοτοσυκλέτα τους, γνωρίζουν ότι η χρήση κράνους δεν είναι απαραίτητη μόνο για την ασφάλειά τους, αλλά και για την αποτελεσματικότητα της οδήγησής τους.  Το θέμα δεν είναι τόσο αν θα επιχειρηματολογήσει κανείς υπέρ ή κατά του κράνους, αλλά κατά πόσο πιστεύει ότι το χρειάζεται πραγματικά. Αν λέγαμε σε κάποιον «σήμερα είναι η ημέρα που θα πάθεις ατύχημα με τη μοτοσυκλέτα, λάβε τα μέτρα σου» τι πιστεύετε, θα φόραγε κράνος ή όχι; Ασφαλώς, ναι. Απλά στην καθημερινότητα δεν το φορά, γιατί θεωρεί ότι δεν θα του συμβεί ατύχημα. Υπάρχει όμως κάποιος ο οποίος μπορεί να το αποκλείσει;

 

 

 

Επίσης, με τη χρήση κράνους, το πιο ευαίσθητο μέρος του σώματός μας, το κεφάλι, δεν εκτίθεται στις καιρικές συνθήκες. Κρύο, βροχή, δυνατός ήλιος μένουν μακριά, τα έντομα που είναι ο μεγαλύτερος «εχθρός» του μοτοσικλετιστή το καλοκαίρι σταματούν στη ζελατίνα του κράνους.

Τα καυσαέρια από τις εξατμίσεις φορτηγών, λεωφορείων και γενικά όλων των οχημάτων, σκόνες και οτιδήποτε σηκώνει ο αέρας, τα αιωρούμενα σωματίδια, καταλήγουν στα πνευμόνια του μοτοσικλετιστή, εκτός και αν φορά κράνος.

Αν κάποιος χρησιμοποιήσει κράνος για κάποιο διάστημα, μετά του είναι αδύνατον να οδηγήσει χωρίς αυτό. Κι αυτό από μόνο του λέει πολλά. Τελικά είναι «αδιάφορος» ο λόγος που ξεκίνησε κάποιος να φορά κράνος, αρκεί να το κάνει με κάποιον τρόπο. Την πρώτη φορά που θα το δει χαραγμένο από την κρούση στο έδαφος, θα έχει πειστεί οριστικά…