fbpx

Αυτό που σε …τραβάει να κάνεις σούζα και αυτό που δεν σκέφτεσαι!

Αυτό που σε …τραβάει να κάνεις σούζα και αυτό που δεν σκέφτεσαι!

Τα μηχανάκια μας δεν έχουν control – σούζας, όπως εκείνα του Moto GP… και ούτε τα πάμε σε πίστες, αλλά σε δρόμους! Τώρα θα μας πείτε, τι control – σούζας και κουραφέλαξα, όποτε θέλουν οι επαγγελματίες του Moto GP τα σηκώνουν μια χαρά στο ασφαλές περιβάλλον της πίστας. Η σούζα όμως για όλους εμάς τους κοινούς θνητούς, είναι ένας συναρπαστικός χειρισμός της μηχανή μας, που όμως εκτός από την ευχαρίστηση, έχει και ανεπιθύμητες παρενέργειες.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: 10 σοβαρά λάθη οδηγών δικύκλων που μπορούν να αποβούν μοιραία!

 

Στα αρνητικά της σούζας είναι η καταπόνηση στη μηχανή μας. Γρανάζια, αλυσίδα, αμορτισέρ, τιμονόπλακα και ακόμα και η μπροστινή ζάντα. Όσο ομαλά και να την κάνεις πάλι η καταπόνηση θα υπάρχει.

 

 

Το χειρότερο βέβαια είναι ότι σε μια σούζα υπάρχει πάντα περίπτωση να έρθεις καπάκι και αν γλιτώσεις τον τραυματισμό, δεν θα τον γλιτώσει η μηχανή σου με αρκετά κατοστάρικα ζημιά!

Την ώρα που κάνεις σούζα δεν ελέγχεις πλήρως τη μηχανή σου, εκτός να είσαι stander όπου ακόμα και σε αυτούς τους οδηγούς η πιθανότητα πτώσης είναι μεγάλη.

 

 

Απαγορευτική είναι η σούζα σε στενούς δρόμους με παρκαρισμένα, αφού αν σου βγει εμπόδιο στο δρόμο, άνθρωπος ή αυτοκίνητο δεν θα προλάβεις να ελέγξεις τη μηχανή σου. Σκέψου ότι θα πρέπει πρώτα να την κατεβάσεις, να πατήσει και η μπροστινή και μετά να φρενάρεις ή να κάνεις ελιγμό και επειδή όλα θα γίνουν τόσο γρήγορα το βέβαιο είναι ότι θα πέσεις στον άνθρωπο ή στο αυτοκίνητο!

Σε γενικές γραμμές η σούζα μπορεί να είναι συναρπαστική αλλά είναι ένας μη απαραίτητος χειρισμός της μηχανής μας που δεν υπάρχει λόγος να γίνει.

Ωστόσο, αν σου αρέσουν οι σούζες και θέλεις να αισθανθείς για λίγο stander, επέλεξε ένα ασφαλές μέρος να τις κάνεις! Ένα έρημο και άδειο πάρκιγκ ή κάποιος επαρχιακός με ελάχιστη κίνηση και με μεγάλη ορατότητα επαρχιακός δρόμος, είναι κατάλληλα σημεία για να κάνεις τις σούζες σου!

Η σούζα κρύβει πολλούς κινδύνους και για σένα και για το μηχανάκι σου, αλλά αν θέλεις απεγνωσμένα να την κάνεις υπάρχουν τρεις τρόποι:

Ο πιο απλός και εύκολος τρόπος είναι να χρησιμοποιήσεις τη δύναμη της μηχανή σου. Τερματίζεις το γκάζι και ο μπροστινός τροχός σηκώνεται. Ο δεύτερος γίνεται με στιγμιαίο ανοίγοκλειμα του γκαζιού με την πρώτη και υψηλές στροφές. Και ο τρίτος είναι με παράλληλο χειρισμό του συμπλέκτη. Περίπου στις 5000 πατάς συμπλέκτη, δίνει γκάζι και τον αφήνεις.