Μάθε αν πράγματι υπάρχει το ιδανικό βάρος για το σώμα σου!

Μάθε αν πράγματι υπάρχει το ιδανικό βάρος για το σώμα σου!

Λένε πολλά για το βάρος! Αν είσαι 1.80 ύψος θα πρέπει να έχεις αυτό το βάρος ή το άλλο. Πόσο όμως είναι πραγματικότητα το ιδανικό βάρος;

Για την επίτευξη του ιδανικού βάρους έχουν γραφτεί εκατοντάδες δίαιτες και εκατομμύρια άνθρωποι έχουν περάσει αμέτρητες ώρες στέρησης και πείνας.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Μάθε γιατί δεν υπάρχουν χρήσιμες ασκήσεις μόνο για άντρες

 

Μάταιος κόπος ή απλώς ένας πολύ δύσκολος στόχος; Τελικά, ποιο είναι το σωστό βάρος για καθέναν από εμάς και, πάνω απ’ όλα, υπάρχει ιδανικό βάρος;

Το σωστό βάρος είναι αυτό που συνήθως έχουμε χωρίς πολλή προσπάθεια.

 

 

Kατά το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μας μπορεί να ζυγίζουμε, για παράδειγμα,84 κιλά, αλλά εμείς πιστεύουμε ότι το τέλειο για το κορμί μας είναι τα 80. Προσπαθούμε, λοιπόν, να φτάσουμε τα 80, αλλά ακόμη και αν το καταφέρουμε κάνοντας δίαιτα, σιγά-σιγά επιστρέφουμε ξανά στα 84.

Το σύνηθες βάρος μας είναι αυτό προς το οποίο ο οργανισμός μας τείνει να επιστρέφει και το οποίο διατηρούμε χωρίς πολλή προσπάθεια, εξηγούν οι ειδικοί. Πρόκειται ουσιαστικά για τα κιλά της ισορροπίας – αυτά τα οποία έχουμε όταν τρώμε με βάση την πείνα.

Το βάρος αυτό αυξομειώνεται κατά 2-3 κιλά ανάλογα με την ηλικία, την εποχή του χρόνου, τον βαθμό της φυσικής μας δραστηριότητας και το είδος της διατροφής μας. Εφόσον, όμως, εμπίπτει στο φυσιολογικό εύρος του Δείκτη Μάζας Σώματος (Δ.Μ.Σ. από 20 έως 25), τότε το βάρος μας θεωρείται σωστό.

 

 

Πρέπει να ζυγίζουμε 10 κιλά λιγότερο από τα εκατοστά του ύψους μας;  Ψέμα  απλοποιημένος αυτός τρόπος υπολογισμού του σωστού βάρους, αν και είναι ευρέως διαδεδομένος, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και είναι ανεπαρκής, επειδή δεν λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο, το επίπεδο φυσικής δραστηριότητας, αλλά και την κατασκευή του σώματος. Ο Δ.Μ.Σ. είναι μια ένδειξη και όχι ένας απόλυτος δείκτηςΑλήθειαΟ Δ.Μ.Σ. (το βάρος σε κιλά διά το τετράγωνο του ύψους) είναι ένας επίσημα αναγνωρισμένος τρόπος υπολογισμού του βάρους και του κατά πόσον αυτό ανήκει στο πλαίσιο του φυσιολογικού ή όχι.

Ωστόσο, πρόκειται για ένα «εργαλείο» και όχι για έναν απόλυτο δείκτη, αφού δεν λαμβάνει υπόψη του το φύλο, την ηλικία ή το ποσοστό μυϊκής μάζας του σώματος. Είναι πιθανό, δηλαδή, ένας σωματώδης και μυώδης αθλητής να έχει Δ.Μ.Σ. που αντιστοιχεί στην κατηγορία του υπέρβαρου ή ακόμη και του παχύσαρκου, χωρίς αυτό να ανταποκρίνεται στην αλήθεια.

Επομένως, δεν πρέπει να θεωρούμε τον Δ.Μ.Σ. ως απόλυτο δείκτη όσον αφορά τον υπολογισμό του ιδανικού βάρους.Ο στόχος μας πρέπει να είναι το φυσιολογικό και όχι το ιδανικό βάροςΑλήθεια«Ο όρος ιδανικό βάρος πρέπει να αντικατασταθεί από τον όρο φυσιολογικό βάρος», επισημαίνει η κ. Πούλια. Ακόμη και αν θεωρούμε ότι το ιδανικό μας βάρος βρίσκεται πολύ μακριά από τα τωρινά μας κιλά, πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι οι στόχοι αδυνατίσματος που θα θέσουμε δεν πρέπει να είναι άπιαστοι.

Τα κιλά μας, αλλά και το σώμα μας, αλλάζουν με την ηλικία. Η ενίσχυση της σωματικής δραστηριότητας, αλλά και η ισορροπημένη διατροφή, μπορούν να συμβάλλουν στη διατήρηση της ευεξίας και της σύστασης του σώματός μας.