fbpx

Να γιατί είναι ντροπή για τη FIM η ακύρωση του αγώνα της Βρετανίας – Μόνος ωφελημένος ο Marquez

Να γιατί είναι ντροπή για τη FIM η ακύρωση του αγώνα της Βρετανίας – Μόνος ωφελημένος ο Marquez

Με τον καιρό δεν τα βάζει κανένας, ωστόσο οι πίστες και ειδικά εκείνες που είναι κατασκευασμένες σε χώρες που βρέχει συνεχώς θα έπρεπε να μπορούν να αντέξουν την όποια βροχόπτωση.

Όμως η βρετανική πίστα δεν άντεξε, μάζεψε νερό, και δύο ώρες μετά την κανονική ώρα εκκίνησης έγινε αιτία για την πρώτη ακύρωση αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτά είναι τα λάθη που κάνεις σε καλοκαιρινό ταξίδι και δεν καταλαβαίνεις ότι τα κάνεις!

 

Το Motogp έζησε μία από τις χειρότερες ημέρες της σεζόν με μια πολύωρη αναμονή να σπάει νεύρα, καθώς η διαδικασία μπήκε σε κατάσταση αναμονής με συνεχή πισωγυρίσματα στις αποφάσεις, ώσπου τελικά ακυρώθηκε πλήρως.

Ο υπεύθυνος ασφαλείας της Dorna, Franco Uncini, δήλωσε πως η άσφαλτος ήταν η αιτία που δεν έγινε ο αγώνας του MotoGP και κάλεσε για νέα ασφαλτόστρωση.

Το Βρετανικό GP για το 2018 μόνο ως παρωδία μπορεί να χαρακτηριστεί, καθώς οι καιρικές συνθήκες σε συνδιασμό με την κατάσταση της πίστας, έκαναν το racing απαγορευτικό. Οι ίδιοι οι αναβάτες είπαν «όχι» σε περίπτωση βροχής, ενώ ο Tito Rabat είχε σοβαρό ατύχημα το Σάββατο που τον έστειλε στο νοσοκομείο με σπασμένο πόδι.

Στη συνέντευξη Τύπου μετά τον αγώνα, ο Uncini μίλησε για τον λόγο τον οποίο το gp δεν έγινε ποτέ: “Ήρθα εδώ στην πίστα, αμέσως μετά την ασφαλτόστρωση. Ήταν στα τέλη Φεβρουαρίου. Όλα ήταν καλά. Μετά από ένα μήνα, ήρθε ο Crutchlow εδώ κι επιβεβαίωσε ότι όλα ήταν τέλεια. Μετά τον Αγώνα της F1 τον Ιούλιο, συνειδητοποιήσαμε ότι υπήρχαν τόσα πολλά σαμαράκια. Δεν ξέρουμε το πως, αλλά η κατάσταση της ασφάλτου χειροτέρευσε ραγδαία στο διάστημα Μαρτίου-Ιουλίου. Και από την πίστα του Silverstone δεν είχαμε κάποια ειδοποίηση ότι υπάρχει πρόβλημα κατά τη διάρκεια αυτών των μηνών. Η αιτία των όσων έγιναν σήμερα είναι η άσφαλτος. Με αυτές τις συνθήκες είναι βέβαιο ότι δεν θα έρθουμε για αγώνα άλλη φορά. Για να γίνει αυτό πρέπει να περαστεί νέα άσφαλτος και με τέλειο τρόπο. Ο έλεγχος της πίστας την επόμενη φορά θα είναι πιο σχολαστικός”.

Μετά από πολύωρη καθυστέρηση, αποφασίστηκε τελικά ότι οι Αγώνες στην πίστα του Silverstone ήταν αδύνατον να διεξαχθούν αφού το προσωπικό της πίστας στάθηκε ανίκανο να καθαρίσει τα νερά.

Η βροχή άρχισε να πέφτει από νωρίς το πρωί και γέμισε με νερό την Βρετανική πίστα, με αποτέλεσμα σε κάποια σημεία να δημιουργούνται λίμνες. Τα λιμνάζοντα νερά εξαιτίας των οποίων χτες, είχαμε και το σοβαρό τραυματισμό του Tito Rabat.

 

 

«Πρέπει να μάθουμε από αυτή την εμπειρία, έχουμε σήμερα ένα μάθημα ώστε στο μέλλον να αποφύγουμε κάτι αντίστοιχο».. ακούστηκε από την Dorna η οποία νικήθηκε σήμερα από έναν καιρό που περίμενε να είναι άσχημος.

Ήταν βέβαιο πως θα βρέχει την Κυριακή από την Παρασκευή, και σχεδόν σίγουρο από την μέση της εβδομάδας. Η αλλαγή ημέρας είναι πράγμα ανέφικτο, παρόλο που ξεκίνησε ένα κίνημα στο Internet να το εκφράζει ως λύση για να μεταφερθεί την Δεύτερα, και που το στήριξε πρώτος ο Crutchlow, μιας και είναι ημέρα αργίας στην Αγγλία και θεωρητικά οι θεατές θα μπορούσαν να επιστρέψουν. Όμως κάτι τέτοιο είναι τόσο δύσκολο, όσο το να οργανώνεις τον αγώνα την ημέρα πριν την εκκίνηση… δεν έχει σημασία πώς όλοι βρίσκονταν ήδη εκεί.

Εξαιτίας λοιπόν των δυσοίωνων προγνώσεων του καιρού, αποφάσισαν να ξεκινήσει ο αγώνας νωρίτερα, στις 13:30 αντί για τις 15:00 που ήταν προγραμματισμένος, ώστε να προλάβουν το χειρότερο. Η προθέρμανση και των τριών κατηγοριών ξεκίνησε με άσχημο καιρό αλλά χωρίς βροχή για τα MotoGP φέρνοντας σκέψεις για το αν ήταν η απόφαση σωστή για τις 13:30 κι έπρεπε να είχε προγραμματιστεί για ακόμα πιο νωρίς, ακυρώνοντας από εκείνη την στιγμή τις κατηγορίες της Moto3 και Moto2 όπως και αποφάσισαν πως θα κάνουν στο τέλος της ημέρας… Ήταν όμως ήδη αργά καθώς ο καιρός δεν βελτιωνόταν και η ημέρα δεν γινόταν να μεγαλώσει, με τις κερκίδες να έχουν από ώρα σχεδόν αδειάσει.

 

 

Η ώρα όμως συμφωνήθηκε το Σάββατο με τις ομάδες τις ίδιες, που έθεσαν όριο πρωινής προσέλευσης!

Εκ των υστέρων κάποια πράγματα θα μπορούσαν να γίνουν διαφορετικά, όμως είναι οι ίδιοι οι αναβάτες που θέτουν το πνεύμα τις συζήτησης, και οι ίδιοι έδειξαν εμπιστοσύνη στην διοργάνωση από την στιγμή που υπήρχε ομοφωνία στις αποφάσεις τους. Ή σχετική όπως θα διαβάσετε παρακάτω. Το βασικό πρόβλημα κατά την συνέντευξη τύπου που μόλις ολοκληρώθηκε, τέθηκε σε αυστηρό πλαίσιο και έχει να κάνει με την νέα άσφαλτο της πίστας.

Τα προηγούμενα χρόνια το Silverstone έχει δει πολύ βροχή και μάλιστα περισσότερη απ’ ότι σήμερα, αλλά δεν υπήρχε τόσο μεγάλο πρόβλημα. Στην προσπάθεια να συγκριθεί με εποχές όπως το ’80 και το ’90 που ακούστηκαν τόσο online όσο και κατά την συνέντευξη τύπου, η απάντηση είναι πώς δεν γίνεται να υπάρχει τέτοια σύγκριση. Τόσο για την διαφορά της ίδιας της πίστας, όσο και των μοτοσυκλετών, αλλά και των ορίων της επιτροπής ασφάλειας που πλέον εποπτεύουν οι ίδιοι οι αναβάτες.

Το ζήτημα για την οργάνωση γίνεται πιο σοβαρό καθώς αυτή την στιγμή το Βρετανικό GP βρίσκεται στον αέρα κι αν δεν αλλάξει η κατάσταση της ασφάλτου, τότε θα σπάσει το συμβόλαιο με το Silvestone!

Την νέα άσφαλτο είχε δοκιμάσει ο Crutchlow δίνοντας το ΟΚ για τα σαμαράκια που υπήρχαν και είχαν καλυφθεί. Όμως από τον Μάρτιο έως τον Ιούλιο, και με την F1 να αντιμετωπίζει προβλήματα, υπήρχε ήδη ένας κώδωνας κινδύνου και έγινε νέα δοκιμή όπου διαπιστώθηκε πως η πίστα δεν ήταν στην ίδια κατάσταση με την δοκιμή του Crutchlow. Καθώς δεν υπήρχε χρόνος για οποιαδήποτε αλλαγή, αλλά και γιατί το πρόβλημα δεν ήταν τόσο μεγάλο ώστε να δικαιολογεί το σπάσιμο του συμβολαίου με την πίστα, αποφασίστηκε να συνεχίσουν. Κακώς όπως αποδείχτηκε σήμερα, με την βροχή να αναδεικνύει ένα νέο πρόβλημα.

Κατά την συνέντευξη τύπου τέθηκε επίσης ξεκάθαρα το ερώτημα προς τον υπεύθυνο που έδωσε το ΟΚ για να συμπεριληφθεί η πίστα στο ημερολόγιο του αγώνα, και άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρχει στο μέλλον ξεχωριστή κι ανεξάρτητη εταιρία που θα εκδίδει πόρισμα για κάθε πίστα ξεχωριστά.

Η οργάνωση τόνισε πως το Silverstone πρέπει πλέον να αντιμετωπίζεται διαφορετικά, γιατί αντίθετα με άλλες πίστες δεν υπάρχει απορροή υδάτων. Ήταν μάλιστα μία ερώτηση προς τους ιδιοκτήτες της πίστας, από την πλευρά της FIM και η απάντησή τους ήταν πως είχαν βρόχινους αγώνες μετά τις εργασίες. Ωστόσο, όπως έθεσαν το πρόβλημα, αν η βροχή πέσει απότομα ή αν βρέχει λίγο για πολύ ώρα, τότε αρχίζουν να φαίνονται οι κακοτεχνίες, κι αυτό είναι κάτι που δεν μπορούσε να αναπαραχθεί κατά τις δοκιμές της FIM, ούτε φυσικά και να προβλεφθεί. Τώρα όμως το γνωρίζουν και θα παγώσουν την συμμετοχή των Βρεττανών στα MotoGP έως ότου λυθεί.

Ένα ζήτημα προκλήθηκε με τον Dovizioso που δήλωσε πως δεν είχε ενημερωθεί για την συνάντηση και απείχε, χωρίς ωστόσο να διαφωνεί με τις αποφάσεις, απλά ήθελε να τονίσει το γεγονός πως ο ίδιος δεν ήταν παρών. Από την πλευρά του ο Capirossi δήλωσε πως ενημέρωσε τον διευθυντή της ομάδας για να απαντήσει η Ducati πώς αυτό δεν έγινε ποτέ, και να πάρει την τελική απάντηση πως ο Lorenzo ήταν εκεί… άρα κάποιος είχε ενημερώσει την Ducati σίγουρα.

Σε κάθε περίπτωση, φέτος είναι η δεύτερη φορά που η οργάνωση αντιμετωπίζει κάτι τελείως καινούριο, κάτι που δεν έχει συμβεί άλλη φορά. Στην Αργεντινή είχε ξαφνικά όλους τους αναβάτες να πρέπει να ξεκινήσουν από τα pit, εκτός από τον Miller, κάτι που είναι φυσικά αδύνατο, αλλάζοντας τους κανονισμούς τελευταία στιγμή. Αντίστοιχα σήμερα πήραν πολλά και διαφορετικά μαθήματα, όπως φαίνεται πιο πάνω, και πάνω απ’ όλα τέθηκε ζήτημα για το αν θα συνεχίσει η συνεργασία με το Silverstone…

Η ακύρωση του αγώνα ευνοεί πρωτίστως τον Marquez που έχει μία πρωτοπορία 59 βαθμών έναντι του Rossi…