fbpx

Πόσο καλά νομίζεις ότι γνωρίζεις τις δυνατότητες του πίσω φρένου

Πόσο καλά νομίζεις ότι γνωρίζεις τις δυνατότητες του πίσω φρένου

Το πίσω φρένο από κάποιους είναι ιδιαίτερα παρεξηγημένο και από κάποιους άλλους ιδιαίτερα …χρησιμοποιήσιμο! Η αλήθεια είναι ότι το πίσω φρένο της μηχανής σου δεν είναι διακοσμητικό και φυσικά η χρησιμότητα του είναι πολύτιμη όχι μόνο για εμάς του απλούς αναβάτες αλλά και για τους αγωνιζόμενους όπως τους αστέρες του Moto GP.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτή είναι η απάντηση στο μέγα θέμα συζήτησης πολλών μηχανόβιων: Τι λάδια να βάλω στη μηχανή;

 

Η άποψη που υπάρχει σε κάποιους ότι δεν πατάμε πίσω φρένο  είναι λανθασμένη όπως αντίστοιχα και εκείνοι που το χρησιμοποιούν υπερβολικά πολύ!

 

 

Όμως γνωρίζεις πραγματικά να χρησιμοποιείς σωστά και να εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο τις δυνατότητες του πίσω φρένου της μηχανής σου;

Μια βασική χρησιμότητα του πίσω φρένου όπως την εξέφρασε ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 1981στα 500 cc Marco Lucchinelli είναι ότι χρησιμοποιείς το πίσω φρένο για να αφαιρέσεις ανεπιθύμητη ταχύτητα στο μέσον της στροφής κάτι που είναι ασφαλέστερο από το να πιέζεις περισσότερο το μπροστινό φρένο.

Από την άλλη βέβαια υπάρχουν οι αναβάτες που ίσως και λόγω εμπειρίας χρησιμοποιήσουν πολύ το πίσω και μάλιστα με απότομο έως βίαιο τρόπο . Σχεδόν πάντα η συγκεκριμένη ενέργεια επιφέρει το μπλοκάρισμα του αντίστοιχου τροχού που είναι πιθανό να οδηγήσει στο χάσιμο ελέγχου και της ισορροπίας της μοτοσικλέτας ιδίως όταν ο αναβάτης κινείται με αυξημένη ταχύτητα.

 

 

Όλα πάντως έχουν να κάνουν με τον τρόπο σκέψης του οδηγού και με την πείρα που έχει στον τρόπο οδήγησης της μοτοσικλέτας. Αν δηλαδή γνωρίζει να επιβραδύνει σωστά  κάνοντας περισσότερη χρήση του εμπρός φρένου και λιγότερο του πίσω που λειτουργεί ως ισορροπιστής μοιράζοντας ανάλογα τη δύναμη στα χειριστήρια και το αντίστοιχο ποδωστήριο.

Καλό είναι πάντως η ρύθμιση του πετάλ να γίνεται κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μην ενεργοποιείται το φρένο στην αρχή της διαδρομής του περιορίζοντας κατά αυτόν τον τρόπο το ρίσκο του άμεσου μπλοκαρίσματος του τροχού.