Πόσο σκληροτράχηλος είσαι για χειμερινή κολύμβηση – Δες τι συμβαίνει στο σώμα σου!

Πόσο σκληροτράχηλος είσαι για χειμερινή κολύμβηση – Δες τι συμβαίνει στο σώμα σου!

Όταν η θερμοκρασία αέρα είναι μονοψήφια, τότε είναι σίγουρο ότι και το νερό της θάλασσας είναι παγωμένο. Ωστόσο κάποιοι συνεχίζουν να κολυμπούν ακόμα και αν πέφτει χιόνι.

Η χειμερινή κολύμβηση είναι ένα ακόμα σπορ και φυσικά απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες αν και στη χώρα μας έχουν συνηθίσει να βλέπουμε ηλικιωμένους να ασχολούνται.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Έτσι αρχίζεις σωστά τα πρώτα …γλιστρήματα στο χιόνι (Video)

 

Όπως και να έχει η χειμερινή κολύμβηση αποτελεί μια δυνατή προπόνηση.

 

 

Τι συμβαίνει όμως στο σώμα ενός χειμερινού κολυμβητή όταν έρχεται σε επαφή με το παγωμένο νερό;

Το στρες που νιώθουμε όταν μπαίνουμε στο κρύο νερό οδηγεί σε αύξηση του ρυθμού της αναπνοής μας και των χτύπων της καρδιάς μας. Η βουτιά σε κρύο νερό προκαλεί μέσα σε 2-3 δευτερόλεπτα αύξηση των χτύπων της καρδιάς κατά 20 χτύπους ανά λεπτό. Συγχρόνως, η πίεση του αίματος ανεβαίνει, σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα έχει παρατηρηθεί αλλαγή από 130/76mmHg σε 175/95mmHg. Το σώμα μας δείχνει αυτή την αλλαγή με ένα ελαφρά ερυθρό χρώμα στο δέρμα. Όμως αυτές οι αντιδράσεις του οργανισμού μειώνονται αισθητά όσο περισσότερο καιρό κάποιος κολυμπάει σε κρύο νερό.

 

Το ιδανικό είναι να συνεχίσει κανείς το μπάνιο στη θάλασσα μετά το πέρας του καλοκαιριού. Με αυτό τον τρόπο η μετάβαση στο πολύ κρύο νερό του χειμώνα θα γίνει σταδιακά και ο οργανισμός θα συνηθίσει τις χαμηλές θερμοκρασίες.

Από την άλλη οι διαδρομές που θα κάνεις κολυμπώντας αποτελούν δυνατή προπόνηση που καίει πολύ λίπος.

 

 

Μπορούν όμως όλοι να ασχοληθούν με τη χειμερινή κολύμβηση;

Η κολύμβηση το χειμώνα δεν αποτελεί απειλή για κάποιον με κανονική πίεση ή με ελεγχόμενη υπέρταση. Αντίθετα, διατρέχουν κίνδυνο όσοι πάσχουν από στεφανιαία νόσο, καθώς η έντονη αύξηση των καρδιακών χτύπων θα καταπονήσει την ίδια την καρδιά τους. Επίσης, όσοι έχουν προβλήματα με τις αρτηρίες τους θα πρέπει να διαλέξουν κάποιο άλλο σπορ για το χειμώνα. Η επαφή με το κρύο νερό μπορεί να συντελέσει στην ελλιπή αιμάτωση του εγκεφάλου αν υπάρχει κάποιο αρτηριακό πρόβλημα.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει πάντα να συμβουλευτείς τον γιατρό σου πριν αρχίσεις.