fbpx

Τι διδάσκει το τρομερό ατύχημα στο MotoGP της Αυστρίας σε μας τους απλούς μοτοσικλετιστές!

Τι διδάσκει το τρομερό ατύχημα στο MotoGP της Αυστρίας σε μας τους απλούς μοτοσικλετιστές!

Οι περισσότεροι από μας χρησιμοποιούμε τη μοτοσικλέτα για τις καθημερινές μας ανάγκες και για να περνάμε καλά. Κάποιοι όμως είναι αθλητές και φυσικά βρίσκονται σε άλλο πολύ πιο ανεπτυγμένο επίπεδο οδήγησης από όλους εμάς τους απλούς καθημερινούς αναβάτες, πόσο μάλλον οι οδηγοί του MotoGP του κορυφαίου μοτοσικλετιστικού πρωταθλήματος παγκοσμίως! Όμως και αυτοί δεν είναι άτρωτοι και κάνουν λάθη!

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αν φοράς το κράνος στο χέρι τότε ρισκάρεις 4 ανεπανόρθωτες ζημιές στο σώμα σου!

 

Το τρομερό ατύχημα που έγινε στον αγώνα του MotoGP στην Αυστρία μπορεί να συνέβη σε πίστα, μπορεί οι οδηγοί να είναι οι κορυφαίοι επαγγελματίες του κόσμου, όμως διδάσκει πολλά κυρίως σε εμάς τους Έλληνες που πολλοί θεωρούν ότι ο κάθε δρόμος είναι πίστα αγώνων!

 

 

Τα λόγια του Valentino Rossi που λίγο έλειψε να χάσει τη ζωή του στο τρομερό συμβάν που ευτυχώς ήταν ατύχημα είναι χαρακτηριστικά: «Πρέπει να προσευχηθώ σήμερα… να προσευχηθώ σε όποιον είναι εκεί πάνω. Πραγματικά φοβήθηκα πολύ. Ακόμα και τώρα δεν είμαι καλά. Ελπίζω βάσει αυτού που έγινε σήμερα να αλλάξουν κάποια πράγματα στο μέλλον. Στην Jerez ήταν η ζέστη η αιτία… στο Brno τα πολλά σαμαράκια, αλλά εδώ είναι καθαρά η επιθετικότητα…»

 

 

Ο θρύλος του MotoGP έκανε λόγο για επιθετική οδήγηση! Μήπως αυτό σας θυμίζει κάτι στον τρόπο οδήγησης πολλών στη χώρα μας; Μήπως οι περισσότεροι στην Ελλάδα οδηγούν επιθετικά, είτε μοτοσικλέτα, είτε αυτοκίνητο;

Οι μοτοσικλέτες του MotoGP είναι πρωτότυπα και φυσικά δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με καμία του εμπορίου, είδατε όμως πως διαλύθηκαν με την ταχύτητα των 300χλμ που έγινε η σύγκρουση! Kαι όχι μόνο διαλύθηκαν, αλλά εκσφενδονίστηκαν με απίστευτη δύναμη που ούτε η αμμοπαγίδα, ούτε καν οι αερόσακοι μπόρεσαν να αναχαιτίσουν.

Και όλα έγιναν επειδή ο Zarko έκοψε ταχύτητα μπροστά από τον Morbidelli. Μια μικρή επαφή και έγινε όλο αυτό το κακό. Σκέψου λοιπόν την ώρα που κάνεις σφήνες ανάμεσα στα αυτοκίνητα στον αυτοκινητόδρομο και με ταχύτητες άνω των 120 και βάλε χιλιομέτρων. Σκέψου τι θα ακολουθήσει μια ελάχιστη επαφή με κάποιο αυτοκίνητο ή ακόμα και με κάποια μοτοσικλέτα!

Οι φόρμες που φορούν οι οδηγοί του MotoGP δεν είναι απλώς ακριβές, είναι πανάκριβες και ατομικές για τον κάθε αναβάτη, ο λόγος τα υλικά που χρησιμοποιούνται γι αυτό το μοναδικό πρωτάθλημα. Έχουν και ενσωματωμένους αερόσακους και γι αυτό τον λόγοι οι Zarkoκαι Morbidelli δεν έπαθαν το παραμικρό. Όμως υπάρχει ακόμα ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας: Οι δύο αναβάτες έπεσαν στην αμμοπαγίδα με αποτέλεσμα η πτώση τους να είναι κάπως πιο ομαλή και έτσι η φόρμες κατάφεραν να τους προστατεύσουν. Εσύ αν πέσεις σε δημόσιο δρόμο και χωρίς να φοράς τη συγκεκριμένη φόρμα, τι νομίζεις ότι θα γίνει;

 

 

Εσύ και όλοι εμείς που οδηγούμε μοτοσικλέτα στη καλύτερη φοράμε μόνο το μπουφάν, κάποιοι φορούν πλήρη εξάρτηση που φυσικά δεν έχει σχέση με αυτές του MotoGP, ενώ κάποιοι άλλοι μόνο το κράνος! Τι θα συμβεί σε ενδεχόμενη πτώση με μεγάλη ταχύτητα, σε ένα δρόμο που  δεν είναι πίστα, που δεν έχει αμμοπαγίδες και αερόσακους πριν τις μπαριέρες; Που δεν έχει ούτε καν μπαριέρες! Σε ένα δρόμο, όπως είναι οι περισσότεροι στη χώρα μας, που δεν πληρούν καμία από τις προϋποθέσεις ασφαλείας για μοτοσικλετιστές; Στη καλύτερη περίπτωση βαριά τραύματα και ίσως μόνιμη αναπηρία, στη χειρότερη: Θάνατος! Σκέψου ότι οι καλύτερες εξαρτήσεις που κυκλοφορούν στο εμπόριο δεν είναι εφάμιλλες των οδηγών του MotoGP που βλέπεις στου αγώνες.

Φυσικά για το κράνος ούτε καν το αναφέρουμε. Εννοείται ότι χωρίς κράνος ο θάνατος είναι βέβαιος!

Αν είσαι από αυτούς που κάνουν κόντρες και μάλιστα τις περισσότερες φορές χωρίς κράνος το καλύτερο θα ήταν να δεις πολλές φορές τις φωτογραφίες και να προσομοιάσεις τι θα γινόταν αν συνέβαινε κάτι τέτοιο σε σένα σε μια από τις κόντρες που μετείχες!

 

Τι μας διδάσκει ακόμα αυτό το τρομερό ατύχημα;

  • Ότι δεν οδηγούμε επιθετικά
  • Ότι τηρούμε τις αποστάσεις ασφαλείας
  • Ότι κάνουμε διήθηση μόνο όταν υπάρχουν οι προϋποθέσεις ασφαλείας (αποστάσεις και αραιή κυκλοφορία)
  • Ότι δεν πλαγιάζουμε τη μοτοσικλέτα μας στο όριο, γιατί πρώτον οι δρόμοι δεν είναι πίστες και δεύτερον η μηχανή μας δεν είναι πρωτότυπο! Και αν μια πίστα όπως του Brno έχει σαμαράκια, ξέρεις τι γίνεται στους δημόσιους δρόμους!
  • Ότι δεν τρέχουμε περισσότερο από το όριο του δρόμου.
  • Ότι ακόμα και σε άδειο δρόμο δεν οδηγούμε στα όρια.
  • Ότι φοράμε τουλάχιστον μπουφάν (το κράνος θεωρείται αυτονόητο ότι το φοράμε πάντα)
  • Ότι δεν κάνουμε κόντρες σε δημόσιους δρόμους. Για τον λόγο αυτόν υπάρχουν οι πίστες όπου τηρούνται οι προϋποθέσεις ασφαλείας και αν είσαι μάγκας μπαίνεις και τρέχεις!

 

Αυτό το τρομερό ατύχημα είναι μια καλή ευκαιρία να μάθουμε ώστε να μένουμε πάντα όρθιοι!

 

Το άρθρο έγραψε ο Κώστας Μπούρης