fbpx

Έτσι θα αντιμετωπίσεις την ξαφνική νεροποντή το καλοκαίρι στη πόλη με τη μοτοσικλέτα σου

Έτσι θα αντιμετωπίσεις την ξαφνική νεροποντή το καλοκαίρι στη πόλη με τη μοτοσικλέτα σου

Ξαφνική νεροποντή μέσα στη πόλη; Σίγουρα η καλύτερη λύση θα ήταν να βρεις ένα στεγνό μέρος, από καφέ μέχρι είσοδο κάποιας πολυκατοικίας και να περιμένεις να τελειώσει.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Μοτοσικλέτα: Να γιατί πρέπει να φοράς γάντια ακόμα και το καλοκαίρι

 

Όμως δεν είναι όλα εφικτά και όποτε τα θέλουμε. Έτσι μπορεί να πρέπει να συνεχίσεις την πορεία σου και αν αποφασίσεις ότι ο βρεμένος τη βροχή δεν την φοβάται!

Μπορεί όμως ο βρεμένος τη βροχή να μη τη φοβάται… περπατώντας! Όταν ο βρεμένος οδηγά μοτοσικλέτα τα πράματα αλλάζουν και θα πρέπει για την ασφάλεια σου αν ακολουθήσεις κάποιους κανόνες.

Δες ποιοι είναι αυτοί:

 

«Σφίξε» ταχύτητα

Όσο και αν αυτό ακούγεται περίεργο έχει μικρότερη σχέση, δηλαδή οδηγά «σφιχτά» στο κιβώτιο ταχυτήτων. Στις συνεχείς αυξομειώσεις της ταχύτητάς μας, επιλέγουμε στο κιβώτιο μία σχέση χαμηλότερη απ’ ότι συνήθως, ώστε να έχουμε αυξημένες στροφές λειτουργίας του κινητήρα, οι λόγοι είναι οι εξής:

– Επιτάχυνση (πχ. για μια προσπέραση): Με «κούφια» απόδοση κινητήρα λόγω των χαμηλών στροφών, θεωρούμε ότι το άνοιγμα του γκαζιού λίγο παραπάνω δεν θα κάνει κακό. Όμως αν χαθεί για οποιοδήποτε λόγο η πρόσφυση (πχ. λευκή διαχωριστική), αυτό το αθώο ως τότε παραπανίσιο γκάζι θα κάνει τον τροχό να σπινάρει δυνατά αποκτώντας αισθητά περισσότερες στροφές. Αυτός ο τροχός θα αργήσει πολύ να ανακτήσει πρόσφυση, καθώς θα πρέπει πρώτα να μειωθεί ο ρυθμός περιστροφής του. Με μία σχέση κάτω, είμαστε πιο προσεκτικοί και ακριβείς στο άνοιγμα του γκαζιού, ενώ αν ο τροχός σπινάρει, θα φέρει ελάχιστα περισσότερες περιστροφές και θα μπορέσει να επανέλθει πιο γρήγορα.

– Η χαμηλότερη σχέση αξιοποιείται και στην επιβράδυνση. Κλείνοντας το γκάζι από ψηλότερες στροφές, η μοτοσυκλέτα επιβραδύνει πιο αποτελεσματικά και ταυτόχρονα ο πίσω τροχός περιστρέφεται. Με αποκλειστική χρήση του φρένου μπορεί να κοκαλώσει και πλέον η μοτοσυκλέτα γίνεται ανεξέλεγκτη.

Αντίθετα σε ταξίδι μπορείς να ανεβάσεις σχέση στο κιβώτιο.

 

Χαλάρωσε και μην σφίγγεσαι

Οδήγα ομαλά, σε στεγνό ή βρεγμένο οδόστρωμα. Φρόντισε να είσαι χαλαρός και ευλύγιστος πάνω στη μηχανή. Μην σφίγγεις το τιμόνι και φυσικά τους αγκώνες και του ώμους σου.Η γενική χαλαρότητα του σώματος είναι σημαντική στο βρεγμένο δρόμο. Εάν η μοτοσυκλέτα γλιστράει, οποιαδήποτε κίνηση θα γίνει εντονότερη εάν είσαι άκαμπτος.

 

Μην αρπάζεις τη μανέτα στο φρενάρισμα

Αν το κάνεις σε στεγνό, δηλαδή να αρπάξεις την μανέτα στο φρενάρισμα μπορεί να να γλιτώσεις το πέσιμο. Στο βρεμένο όμως όχι! Οποιαδήποτε απότομη άσκηση δύναμης σημαίνει απώλεια πρόσφυσης, αλλά μειώνοντας σταδιακά τη δύναμη στο σύστημα των φρένων είναι δυνατόν να φρενάρεις απροσδόκητα καλά στη βροχή. Σφίξε σταδιακά αλλά όχι αργά. Το πιο σημαντικό κομμάτι είναι το αρχικό σφίξιμο στη μανέτα του φρένου, πολλή δύναμη και πολύ γρήγορο φρενάρισμα θα προκαλέσει ακινητοποίηση του τροχού πριν το πιρούνι καταλαγιάσει και μεταφέρει το βάρος προς τα εμπρός, όπου μπορεί να αποκτήσει πρόσφυση. Στην βροχή δίνουμε λίγο μεγαλύτερη έμφαση στο πίσω φρένο από ότι στο στεγνό. Και ο λόγος είναι οτι το πίσω γλίστρημα σώνεται πιο εύκολα από το μπροστά!

 

Στρίψε με αυτοπεποίθηση αλλά ομαλά και όχι με πολύ πλάγιασμα

Οδηγώντας με αυτοπεποίθηση και ηρεμία, δημιουργείς ποσοστό φυγόκεντρου δύναμης, και κάνεις τη μηχανή να αποκτά κρατήματα το μυστικό όμως είναι η ομαλότητα. Οποιοδήποτε απότομο φορτίο, είτε από το στρίψιμο, το φρενάρισμα ή την επιτάχυνση θα προκαλέσει την απώλεια πρόσφυσης των ελαστικών, όπως και το απότομο στρίψιμο με μεγάλη δύναμη θα καταλήξει σε γλίστρημα του μπροστινού συστήματος. Αυτό μπορεί να έχει ως συνέπεια ένα μικρό κλωτσιματάκι ή ακόμη και μία πτώση. Αντίθετα πιέζοντας το ελαστικό στο οδόστρωμα θα αποκτήσει πρόσφυση. Για να αποφορτίσεις το μπροστινό ελαστικό δώσε λίγο γκάζι τόσο όσο να μην επιταχύνεις στη στροφή αλλά να κρατήσεις την ταχύτητα σταθερή.

 

Σταδιακά το γκάζι

Ταίριαξε τις στροφές του κινητήρα με την αύξηση του γκαζιού δηλαδή άνοιγε σταδιακά το γκάζι.

 

Άφηνε αποστάσεις και προτεραιότητες

Κράτα αποστάσεις από τα αυτοκίνητα. Ο πρώτος λόγος είναι το σπρέι νερού που αφήνουν. Ο δεύτερος είναι το απροσδόκητο που μπορεί να κάνει ο οδηγός του αυτοκινήτου. Αν έχεις προτεραιότητα να είσαι επιφυλακτικός και αν χρειαστεί παραχώρησε την. Μην εμπιστεύεσαι κανέναν οδηγό αυτοκινήτου.

 

Οι γραμμές, οι τα …σκοτεινά νερά και οι κοιλίδες

Απέφυγε όσο μπορείς τις διαγραμμίσεις του δρόμου και κυρίως τις διαβάσεις. Γλιστράνε. Απέφυγε τα πολύ σκοτεινά νερά, πιθανόν κρύβουν λακκούβα που δεν γνωρίζεις πόσο βαθιά είναι. Όσο για τις γυαλιστερές και πολύχρωμες επιφάνειες απέφυγε της επειδή συνήθως είναι λάδια. Και μην πιστεύεις τη θεωρείς ότι η βροχή καθαρίζει τους δρόμους. Αυτό γίνεται μόνο μετά από πολύ ώρα ή πολύ δυνατή νεροποντή.

 

Στις γραμμές των τρένων πάνε …κάθετα

Γραμμές τράμ και ΟΣΕ γλιστράνε πάρα πολύ. Δεν τις διασχίζουμε ποτέ πλάγια παρά μόνο κάθετα!

 

 Να είσαι ορατός νύχτα – μέρα

Προσπάθησε είσαι ορατός είτε τη μέρα και πολύ περισσότερο τη νύχτα με βροχή. Η βροχή μειώνει την ορατότητα ακόμα και για τους οδηγούς αυτοκινήτων. Ένα γιλέκο ασφαλείας είναι η καλύτερη λύση.

 

Μην παίρνεις κλειστές στροφές

Η θέση μας στο δρόμο μετατοπίζεται προς τα υψηλότερα σημεία του. Κάθε δρόμος έχει κλήση προς μια πλευρά για απορροή των ομβρίων. Οδήγα στο κέντρο του δρόμου αν είναι μιας κατεύθυνσης. Αν είναι διπλής απέφυγε όσο μπορείς την κλειστή στροφή και οδήγα στο μέσον της λωρίδας. Στις κορυφές του οδοστρώματος το νερό είναι λιγότερο και ο δρόμος πιο καθαρός.