fbpx

Αυτά είναι τα δύο που δεν πρέπει να κάνεις ποτέ όταν επιλέγεις λάστιχα για τη μηχανή σου

Αυτά είναι τα δύο που δεν πρέπει να κάνεις ποτέ όταν επιλέγεις λάστιχα για τη μηχανή σου

Άλλοι λένε ότι καλύτερο είναι να αλλάζεις λάστιχα στη μοτοσικλέτα σου τον Μάιο για να τα χαρείς το καλοκαίρι, άλλοι πάλι υποστηρίζουν το αντίθετο αν την κυκλοφορείς τον χειμώνα. Όπως και αν έχει δεν υπάρχει κατάλληλη εποχή για να αλλάξεις λάστιχα, τα αλλάζεις ότι πρέπει, όμως υπάρχουν δύο πράματα που δεν πρέπει να κάνεις ποτέ!

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Πατάς στις …μύτες όταν σταματάς ή οδηγάς …μαζεμένος; Το ύψος σου είναι τελικά πρόβλημα;

 

Για την αλλαγή των ελαστικών σου εκτός από φυσική φθορά λόγο χρήσης παίζει ρόλο και ο χρόνος και καλό είναι κάθε δύο χρόνια ανεξαρτήτως φθοράς να αλλάζεις λάστιχα.

Υπάρχουν όμως δύο πράματα που δεν πρέπει να κάνεις ποτέ για να είσαι ασφαλής και δες ποια είναι αυτά:

 

Να μην βάλεις άλλη διάσταση

Με την διάσταση των ελαστικών δεν παίζουμε, ο κατασκευαστής της κάθε μοτοσικλέτας την έχει επιλέξει μετά από πολλές δοκιμές. Αν βάλεις διαφορετική διάσταση, κινδυνεύεις να πέσεις και να κάνεις ζημιά στη μοτοσυκλέτα. Η διάσταση του ελαστικού καθορίζεται αυστηρά από τον κατασκευαστή της μοτοσυκλέτας και μπορεί να βρεθεί στο εγχειρίδιο χρήστη. Δεν είναι κάτι που σηκώνει πειραματισμούς. Η διάσταση της ζάντας, το πλάτος και το ύψος του ελαστικού έχουν επιλεγεί προσεκτικά από τον κατασκευαστή ώστε να ταιριάζουν με τη γεωμετρία και την τελική σχέση μετάδοσης της μοτοσυκλέτας. Ένα πιο φαρδύ λάστιχο δεν σημαίνει ότι είναι καλύτερο. Κάνει τη μοτοσυκλέτα να στρίβει πιο αργά, σε σχέση με ένα πιο στενό, και αυξάνει την κατανάλωση. Η οδήγηση μπορεί να γίνει δυσάρεστη έως κι επικίνδυνη.

Το ελαστικό χρειάζεται να έχει χώρο γύρω του. Αν είναι πολύ φαρδύ μπορεί να τρίβεται πάνω στο ψαλίδι, την αλυσίδα ή άλλα εξαρτήματα. Αν είναι μεγάλο σε διάμετρο θα επηρεάσει την τελική μετάδοση και μπορεί να έρθει σε επαφή με το φτερό. Το ελαστικό «μεγαλώνει» όταν αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα  και θερμοκρασία λόγω της φυγόκεντρης δύναμης.

 

Να μη βάζεις ότι λάστιχα βρεις

Τα λάστιχα που θα βάλεις στη μηχανή σου τα επιλέγεις ανάλογα με τη χρήση που κάνεις. Αν κινείσαι περισσότερο σε άσφαλτο ή σε χωμάτινες διαδρομές. Ο τύπος του ελαστικού που θα χρησιμοποιήσεις εξαρτάται από το αν πηγαίνεις κάθε μέρα στη δουλειά σου σε ασφάλτινες διαδρομές ή αν έχεις τη μηχανή για εκδρομές που περιλαμβάνουν …εξερευνήσεις σε χωμάτινες διαδρομές.

Με απλά λόγια αν τη μοτοσικλέτα σου την έχεις κυρίως για εκδρομές που περιλαμβάνουν πολλές κινήσεις σε χωματόδρομους τότε θα πρέπει να έχεις λάστιχα με πιο χωμάτινο προσανατολισμό, που προσφέρουν καλό έλεγχο της μοτοσυκλέτας στο χώμα. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει η μοτοσυκλέτα να ενδείκνυται για τέτοιου είδους χρήση και να υποστηρίζει την τοποθέτηση τέτοιου είδους ελαστικών.

Από την άλλη, αν τη μοτοσικλέτα την έχεις για καθημερινή χρήση και φυσικά και για εκδρομές, διαδρομές δηλαδή που περιλαμβάνουν μόνο άσφαλτο, μπορείς να διαλέξεις ένα αμιγώς ασφάλτινο ελαστικό για να επωφεληθείς από τα αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης του αυτό προσφέρει.