fbpx

Αυτά που πιστεύουν κάποιοι για τις μότο, κάνουν τους μηχανόβιους να …γελάνε!

Αυτά που πιστεύουν κάποιοι για τις μότο, κάνουν τους μηχανόβιους να …γελάνε!

Οι μύθοι και οι προκαταλήψεις του κόσμου δίνουν και παίρνουν και φυσικά δεν θα έμεναν έξω οι μοτοσικλέτες και οι μηχανόβιοι.

Αν και οι μοτοσικλέτες μπαίνουν όλο και περισσότερο στη ζωή μας, πολλοί είναι εκείνοι που τις κοιτούν …κάπως περίεργα και ίσως με φόβο σχηματίζοντας μία γνώμη που την πιστεύουν και αν την εκφράσουν σε παρέα που συμμετέχει και μοτοσικλετιστής, τότε εκείνος απλά θα ξεκαρδιστεί στα γέλια.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Μάθε αν είσαι μηχανόβιος ή απλώς μοτοσικλετιστής!

 

To Activeman.gr συνέλεξε τέτοιες απόψεις και σου παρουσιάζει τι πιστεύουν εκείνοι που δεν ξέρουν τι σημαίνει μοτοσικλέτα:

 

  1. Μισούν τους οδηγούς των αυτοκινήτων

Αυτοί που το λένε αυτό δεν σκέφτονται ότι πολλοί μοτοσικλετιστές έχουν και αυτοκίνητο και φυσικά δεν μισούν τους οδηγούς των αυτοκινήτων. Ακόμα και αν δεν έχουν και αυτοκίνητο είναι βέβαιο ότι αυτή η άποψη δεν ισχύει σε καμία περίπτωση! Η αλήθεια είναι ότι ο μοτοσικλετιστής μπορεί να εκνευριστεί και να βρίσει όταν σε ταξίδι το αυτοκίνητο κολλάει πίσω από τη μοτοσικλέτα ή περνά από δεξιά στην ίδια δεξιά λωρίδα με κίνδυνο να γίνει ατύχημα, αλλά δε καμία περίπτωση δεν μισεί τους οδηγούς αυτοκινήτων. Ανεξάρτητα από το τι οδηγεί κανείς ο αμοιβαίος σεβασμός είναι αυτό που χρειάζεται, όχι η πολεμική διάθεση και η δημιουργία φανταστικών εχθρών.

 

  1. Είναι επικίνδυνες

Εδώ που τα λέμε την επικινδυνότητα τους την έχουν, όπως και τα αυτοκίνητα, αν οδηγάς σαν …τρελός. Από την άλλη βέβαια ο μοτοσικλετιστής μπορεί να προσέχει αλλά αν δεν τον προσέχουν οι άλλοι τότε είναι πιο επικίνδυνο από το αυτοκίνητο. Βέβαια υπάρχουν δυστυχήματα όπου ο μοτοσικλετιστής γλιτώνει με τραυματισμό αλλά όχι ο οδηγός του αυτοκινήτου που εγκλωβίζεται στα σίδερα.

Η πραγματικότητα είναι ότι ο βαθμός της επικινδυνότητας των μοτοσυκλετών, εξαρτάται εν πολλοίς από το πώς τις οδηγά ο αναβάτης τους. Σωστή και ασφαλής οδήγηση μοτοσυκλέτας, σημαίνει το να είσαι σε εγρήγορση και να ανιχνεύεις – προβλέπεις και τα λάθη των άλλων. Η μοτοσυκλέτα ως όχημα, συγκριτικά με τα αυτοκίνητα, μπορεί να υστερεί σε παθητική ασφάλεια, αλλά υπερέχει κατά πολύ σε ενεργητική ασφάλεια. Επιταχύνει και αλλάζει κατεύθυνση πολύ γρήγορα και αυτό σημαίνει ότι μπορεί να απεμπλακεί πολύ πιο εύκολα από επικίνδυνες καταστάσεις. Η προκατάληψη αυτή περί επικινδυνότητας, βασίζεται στον βαθμό προστασίας που προσφέρει η μοτοσυκλέτα στον αναβάτη της, όταν το ατύχημα θεωρείτε δεδομένο και δυστυχώς, κρίνεται εκ των αποτελεσμάτων σε αναβάτες που δεν φορούν προστατευτικό εξοπλισμό.

 

  1. Οι μηχανόβιοι περνούν με κόκκινο!

Η πραγματικότητα είναι ότι και πολλοί οδηγοί αυτοκινήτων περνούν με κόκκινο, όμως η εικόνα αυτή σχηματίζεται στους οδηγούς αυτοκινήτων κυρίως από μικρού κυβισμού μοτοσικλέτες ή σκούτερ που οι αναβάτες τους δεν έχουν οδηγική παιδεία (όπως και πολλοί οδηγοί αυτοκινήτων) και έτσι η άποψη αυτή παίρνει φόρα όλα τα δίκυκλα! Στη πραγματικότητα το ποσοστό των μοτοσυκλετιστών που όντως παρανομούν συστηματικά, δεν διαφέρει κατ αναλογία από αυτό των υπόλοιπων οδηγών στον δρόμο.

 

  1. Κάνουν σφήνες και γενικά παραβιάζουν τον ΚΟΚ

Λες και ο οδηγός αυτοκινήτου που κάνει σφήνες στη γεμάτη αυτοκίνητα περιφερειακή της Θεσσαλονίκης ή στην Αττική Οδό της Αθήνας, δεν παρανομεί. Στην χώρα μας η ανύπαρκτη οδηγική παιδεία όπου ακόμα και πολλοί πεζοί κάνουν του κεφαλιού τους ευθύνεται αλλά κάποιοι βγάζουν τους εαυτούς τους απ΄ έξω επειδή πάντα φταίνε οι άλλοι και επειδή οδηγούν αυτοκίνητο.

Η γενικευμένη άποψη ότι η οδήγηση μοτοσυκλέτας σε κάνει αυτόματα και παράνομο, προέρχεται κυρίως από την πρακτική της διήθησης, την κίνηση δηλαδή των δίτροχων οχημάτων ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Είναι η διήθηση παράνομη; Ο ΚΟΚ δεν αναφέρεται συγκεκριμένα επί του θέματος, δεν υπάρχει άρθρο που να περιγράφει ακριβώς αυτή την συνήθη οδηγική πρακτική των αναβατών, ωστόσο ορίζει το ότι “απαγορεύεται η παράλληλη κίνηση οχημάτων σε μια λωρίδα κυκλοφορίας” και αυτό μπορεί να ερμηνευθεί ως απαγόρευση της διήθησης, όταν όμως ο οδηγός αυτοκίνητου προσπερνά από τα δεξιά στην ίδια λωρίδα τον μοτοσικλετιστή τι είναι; Ποιος φταίει;

Σε κάποιες  χώρες της Ε.Ε. η διήθηση είναι νόμιμη υπό κανόνες, στην χώρα μας ωστόσο αυτή η “παρανομία” τελεί υπό ανοχή, αφού τα οφέλη, ειδικά προς αυτούς που την καταγγέλλουν και διαμαρτύρονται για αυτή, είναι πολλά. Φανταστείτε απλά, όλα τα δίκυκλα στους δρόμους να κινούνται με τον οριζόμενο ως νόμιμο τρόπο βάση του ΚΟΚ, δηλαδή το ένα πίσω από το άλλο, στο μέσο των λωρίδων κυκλοφορίας, καταλαμβάνοντας τον όποιο χώρο τους αναλογεί. Αυτό θα σήμαινε άμεση κυκλοφοριακή συμφόρηση, θα δημιουργούνταν πρόσθετες ουρές εκατοντάδων μέτρων επιβαρύνοντας περεταίρω μια κατάσταση η οποία ήδη είναι προβληματική.

 

  1. Οι μοτοσικλέτες είναι αντρική υπόθεση

Μέγα λάθος αφού υπάρχουν πολλές γυναίκες αναβάτες. Αυτοί που το λένε αυτό θεωρούν ότι ο μοτοσικλετιστής χρειάζεται μυϊκή δύναμη να …τιθασεύσει τα άλογα της μοτοσικλέτας του. Δεν γνωρίζουν βέβαια ότι πολύ δύναμη δεν χρειάζεται και έτσι και γυναίκες οδηγούν άξια μοτοσικλέτες χωρίς να είναι «φουσκωτές».