fbpx

Αυτές είναι οι κακές οδηγικές συνήθειες που καταπονούν το αυτοκινητό σου

Αυτές είναι οι κακές οδηγικές συνήθειες που καταπονούν το αυτοκινητό σου

Για αρκετό κόσμο, η οδήγηση είναι μια αναγκαία καθημερινή διαδικασία για να μετακινηθεί από το ένα σημείο στο άλλο, πραγματοποιώντας τις ίδιες ακριβώς κινήσεις που στο τέλος γίνονται συνήθεια.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Μάθε αυτά που δεν πρέπει να κάνεις στο αυτοκίνητο και απειλούν την ασφάλεια σου

 

Η παρακάτω λίστα περιλαμβάνει οδηγικά σφάλματα που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ζημιά στο αυτοκίνητό σας, και που ίσως να μην έχετε συνειδητοποιήσει ότι τα κάνετε.

 

Διαρκές πάτημα των φρένων

Το διαρκές πάτημα του πεντάλ των φρένων σε μια κατηφόρα είναι μια κακή πρακτική που θα αυξήσει την φθορά των φρένων (τακάκια και δίσκοι). Αυτό θα σας οδηγήσει σε πιο γρήγορη αντικατάσταση των αναλώσιμων, με αποτέλεσμα το αυξημένο κόστος της περιοδικής συντήρησης.

Όταν κινείστε σε κατηφόρα, είναι προτιμότερο να κατεβάσετε μια σχέση στο κιβώτιο, να φρενάρετε ελαφρά και μετά να αφήσετε τα φρένα να κρυώσουν. Ξαναπατάτε όταν χρειαστεί, επαναλαμβάνοντας την διαδικασία μέχρι μειωθεί η ανάγκη φρεναρίσματος.

 

Στήριξη στον επιλογέα

Μία “κλασική” και κακή συνήθεια είναι να ακουμπάτε/στηρίζεστε στον επιλογέα του σασμάν. Η συγκεκριμένη συνήθεια θα προκαλέσει φθορά στο σύστημα του επιλογέα λόγω της πίεσης που ασκείται στο σημείο. Αρκετοί κατασκευαστές το αναφέρουν και στο εγχειρίδιο χρήσης.

 

Επιτάχυνση με χαμηλές σ.α.λ. και υψηλή σχέση

Όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν ένδειξη αλλαγής σχέσης που σας συμβουλεύουν πότε να ανεβάσετε ή να κατεβάσετεσχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι “ρυθμισμένο” για οικονομία καυσίμου, με αποτέλεσμα να προτείνει συχνό ανέβασμα σχέσεων.

Ωστόσο, σε περίπτωση που δείτε την ένδειξη για κατέβασμα σχέσης, θα πρέπει να υπακούσετε άμεσα και να εκτελέσετε την αλλαγή. Η επιτάχυνση από πολύ χαμηλές σ.α.λ. ή με μεγάλη σχέση στο σασμάν, σημαίνει ότι ο κινητήρας ζορίζεται περισσότερο για να παράξει έργο. Κατεβάστε σχέση και αφήστε τον κινητήρα να λειτουργήσει στο ωφέλιμο πεδίο του.

 

Υπερφόρτωση

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πιο ευρύχωρα και πρακτικά από το παρελθόν, και αντέχουν μεγαλύτερο φορτίο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορείτε να υπερβαίνετε τα όρια του ή να το κυκλοφορείτε συχνά με φορτίο.

Το εγχειρίδιο χρήσης αναφέρει ποιο είναι το μέγιστο φορτίο που μπορεί να “κουβαλήσει” το αυτοκίνητό σας, λύνοντας σας όλες τις απορίες. Έτσι θα ξέρετε τα όρια του και δεν θα τα ξεπερνάτε στις διακοπές ή σε μια μικρή μετακόμιση.

Όσο μεγαλύτερο το βάρος, τόσο μεγαλύτερη είναι η καταπόνηση σε φρένα, αναρτήσεις και σύστημα μετάδοσης.

 

Επιλογή όπισθεν πριν ακινητοποιηθεί το όχημα

Η επιλογή μεταξύ όπισθεν και πρώτης ή Drive για τα αυτόματα (και αντίστροφα), κάνει πολύ μεγάλο κακό στην μετάδοση του αυτοκίνητου. Πρώτα ακινητοποιούμαστε με φρένο και μετά αλλάζουμεσχέση στο σασμάν.

Η αλλαγή των συγκεκριμένων σχέσεων πριν την πλήρη ακινητοποιήση του αυτοκινήτου θα επιφέρει καταπόνηση στην μετάδοση και φθορά στα γρανάζια της. Μην το αμελείτε.

 

Δεν αποφεύγεις τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος

Σύμφωνα με επίσημες αναφορές και μελέτες, το ένα τρίτο των ζημιών που προκαλούνται σε ένα αυτοκίνητο προέρχεται από τις λακούβες, τα σαμαράκια και γενικά τις κακοτεχνίες των δρόμων. Οπότε καλό θα είναι να “διαβάζετε” σωστά το οδόστρωμα και να τις αποφεύγετε.

Η μη αποφυγή τους μπορεί να προκαλέσει ζημιά σε πολλά σημεία, όπως οι ζάντες, τα ελαστικά, ακόμα και την εξάτμιση.

 

Παραμέληση ενδεικτικών λυχνιών

Τα σύγχονα αυτόκινητα διαθέτουν μια ενδεικτική λυχνία για όλα σχεδόν τα συστήματα και τα υποσυστήματά τους. Μερικές από αυτές, όπως για την χαμηλή ένδειξη του πλυστικού υγρού, μπορούν να αγνοηθούν μέχρι την επόμενη στάση για ανεφοδιασμό καυσίμου. Υπάρχουν όμως και ορισμένες που θα πρέπει διερευνηθούν με την πρώτη ευκαιρία. Εάν εμφανιστούν οι ακόλουθες λυχνίες στον πίνακα οργάνων, καλό είναι να επικοινωνήσετε με το συνεργείο ή την οδική βοήθεια.

 

Κινητήρας/ECU

Σύστημα πέδησης

Βλάβη υδραυλικού τιμονιού

Αερόσακος

Πίεση λαδιού

Σύστημα ψύξης

Στροφάρισμα με κρύο κινητήρα

Revving the engine when cold

Η εκκίνηση ενός κρύου κινητήρα θα πρέπει να πραγματοποιείται χωρίς επιπλέον πίεση του γκαζιού και στα πρώτα χιλιόμετρα θα πρέπει να οδηγείτε ήπια, μέχρι να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας.

Με αυτό τον τρόπο δίνετε χρόνο στο λάδι να ανεβάσει θερμοκρασία και να προστατεύσει σωστά τον κινητήρα, μειώνοντας την πιθανότητα μιας αδικαιολόγητης φθοράς.

 

Διαρκές ελαφρύ πάτημα του συμπλέκτη

Η οδήγηση με ελαφρώς πατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη είναι μια κακιά συνήθεια που φθείρει έντονα τα υλικά τριβής του σετ.

Για αυτό τον λόγο, κάθε φορά που πραγματοποιείτε αλλαγή σχέσης να θυμάστε να τοποθετείτε το αριστερό σας πόδι στο υποπόδιο που υπάρχει. Σε αντίθετη περίπτωση, ετοιμαστείτε για μια κοστοβόρα επισκευή.

 

Φρενάρισμα τελευταίας στιγμής

Υπάρχουν στιγμές που θα χρειαστεί να πατήσετε τέρμα το πεντάλ των φρένων, οπότε το ξαφνικό φρενάρισμα είναι απαραίτητο.

Το συνεχές όμως απότομο φρενάρισμα της τελευταίας στιγμής θα επιβαρύνει έντονα το σύστημα πέδησης και θα φθείρει τόσο τα τακάκια όσο και τους δίσκους. Για αυτό τον λόγο, πρέπει να διαβάζουμε διαρκώς την ροή της κίνησης για να μειώσουμε τις πιθανότητες ενός έκτακτου φρεναρίσματος.