fbpx

Αυτή είναι η …άλλη πλευρά του θανάσιμου τροχαίου έξω από τη Βουλή – Τι έδειξαν οι κάμερες

Αυτή είναι η …άλλη πλευρά του θανάσιμου τροχαίου έξω από τη Βουλή – Τι έδειξαν οι κάμερες

Δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που μοτοσικλετιστές γίνονται θύματα απρόσεκτων οδηγών αυτοκινήτων με τα περιστατικά να καταγράφονται στα «ψιλά» των ειδήσεων ακόμα και αν είναι θανατηφόρα, σε αντίθεση με το δυστύχημα έξω από τη Βουλή όπου έχασε τη ζωή του ένας ακόμα μοτοσικλετιστής.

Το σημείο που έγινε το δυστύχημα, έξω από το κτίριο της Βουλής και η εμπλοκή του υπηρεσιακού αυτοκινήτου της Προστασίας Επισήμων και Ευπαθών Στόχων που ήταν στη ασφάλεια της Ντόρας Μπακογιάννη, εκτίναξε την είδηση στις πρώτες θέσεις της επικαιρότητας κάτι που δεν συνέβη σε δεκάδες άλλα παρόμοια δυστυχήματα. Μία είδηση που προκάλεσε συζητήσεις άσχετες με την οδική ασφάλεια και την οδική αντιμετώπιση των μοτοσικλετιστών από πολλούς οδηγούς αυτοκινήτων. Μία κατάσταση που ήρθε να υποδαυλίσει και η αγενέστατη,  ανάρμοστη συμπεριφορά του τροχονόμου προς τον κούριερ που ήταν αυτόπτης μάρτυρας.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτό που πρέπει να κάνεις το πρωί που ξεκινάς για δουλειά θα σε κρατήσει «πάντα όρθιο»

 

Συζητήσεις και σχόλια που ξέφυγαν από το πραγματικό ζήτημα και τις αιτίες του, φτάνοντας μέχρι και σε πολιτικές αντιπαραθέσεις, άσχετες με το θέμα, εικασίες ακόμα και συνωμοσιολογίες!

Η πικρή αλήθεια είναι ότι ένας μοτοσικλετιστής έχασε τη ζωή του από έναν απρόσεκτο οδηγό αυτοκινήτου. Οι κάμερες κυκλοφορίας επιβεβαίωσαν αργότερα πως το φανάρι ήταν πράσινο στην Βασ. Σοφίας και ότι ο οδηγός του υπηρεσιακού αυτοκινήτου έστριψε παράνομα αριστερά για να μπει στη Βουλή.

Παράνομα έστριψε ο αστυνομικός, παράνομα είχε στρίψει και πριν από δύο χρόνια στη Θεσσαλονίκη, στον Εύοσμο, ένας πολίτης οδηγός αυτοκινήτου που παραβίασε την προτεραιότητα και χτύπησε έναν μοτοσικλετιστή, αστυνομικό εκτός υπηρεσίας, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του. Και να ήταν μόνο αυτό; Παρόμοιου τύπου τροχαία δυστυχήματα έγιναν και στη Ξάνθη πριν τρία χρόνια, στην Κρήτη περίπου στην ίδια περίοδο και αλλού. Οι οδηγοί αυτοκινήτων συνήθως είναι οι απρόσεκτοι τόσο που πέρσι ένας οδηγός παρέσυρε μοτοσικλετιστές της ΔΙΑΣ με αποτέλεσμα τον σοβαρό τραυματισμό του ενός.

Είναι θέμα εκπαίδευσης των οδηγών αυτοκινήτων ή θέμα ελληνικής οδηγικής κουλτούρας; Στην περίπτωση του δυστυχήματος έξω από τη Βουλή ο οδηγός του αυτοκινήτου ήταν εκπαιδευμένος οδηγός της Προστασίας Επισήμων και Ευπαθών Στόχων, όμως αυτό ίσως να αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα που λέει ότι η εκπαίδευση των Ελλήνων οδηγών γενικότερα έχει σοβαρές ελλείψεις.

Από την άλλη είναι η κουλτούρα που έχουν πολλοί οδηγοί αυτοκινήτων όταν κάθονται στο τιμόνι του αυτοκινήτου τους, θεωρώντας εαυτούς …κυρίαρχους της ασφάλτου!

Βέβαια υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος: Οι μοτοσικλετιστές εκείνοι που θεωρούν εαυτούς …κυρίαρχους της ασφάλτου, με αποτέλεσμα να ρισκάρουν ή ακόμα και να χάνουν τη ζωή τους κάνοντας επικίνδυνους ελιγμούς!

Όπως και να έχει το δυστύχημα έξω από τη Βουλή ήδη έχει αρχίσει να αναλύεται με το οπτικό υλικό από τις κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας να δείχνουν ότι ο μοτοσικλετιστής κινούνταν κανονικά και με πράσινο αλλά και με την κατάθεση του υπάλληλου της εταιρείας ταχυμεταφορών. Ήταν ο αυτόπτης μάρτυρας που ζητούσε ο τροχονόμος να εγκαταλείψει το σημείο του ατυχήματος και του έκοψε κλήση γιατί δεν φορούσε κράνος!

Και μπορεί ο τροχονόμος να έσφαλε οικτρά που έδιωξε έναν αυτόπτη μάρτυρα. Μπορεί να ήταν προσβλητικός και απειλητικός προς τον πολίτη υπάλληλο εταιρίας κούριερ, όμως εκείνος, όπως συνηθίζουν πολλοί κούριερ και άλλοι μοτοσικλετιστές, δεν φορούσε κράνος κάτι που δείχνει ότι ακόμα και ο επαγγελματίας δικυκλιστής δεν έχει συνείδηση ούτε για την προσωπική του ασφάλεια!

Κράνος όμως φορούσε ο άτυχος νεαρός μοτοσικλετιστής. Κράνος που τελικά δεν τον προστάτευσε, όπως δεν είχε προστατεύσει πριν δύο χρόνια και τον μοτοσικλετιστή στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης. Και οι δύο μοτοσικλετιστές νεκροί αφού τα κράνη τους στάθηκαν ανίκανα να τους προστατεύσουν.

Και αντί να σκεφτούμε, να συζητήσουμε, να ανταλλάξουμε απόψεις τεκμηριωμένες, για τις συνθήκες που καθιστούν τα κράνη αδύναμα να προστατεύσουν, εμείς μαλώναμε στα social media για τον αν το τροχαίο έξω από τη Βουλή είναι πολιτικό θέμα και αν υπάρχει συγκάλυψη με ένα τσούρμο θεωρίες συνωμοσίας να ανταλλάσσονται!

Ελάχιστοι σχολίασαν και προσπάθησαν να ανταλλάξουν απόψεις για τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Όλοι είδαμε τη διαλυμένη μοτοσικλέτα στο οδόστρωμα της Βας. Όλγας στοιχείο που ίσως δείχνει υπερβολική ταχύτητα, κάτι που όμως δεν αναιρεί την προτεραιότητα που είχε ο μοτοσικλετιστής.

Όπως και να έχει η γνώση σώζει και δυστυχώς η γνώση αυτή δίνεται πλημμελώς από τις σχολές οδηγών και το διάτρητο σύστημα εξετάσεων για την απόκτηση διπλώματος, τόσο στους οδηγούς αυτοκινήτων, όσο και εκείνους τους παντός τύπου δικύκλων!

Αυτό λοιπόν το δυστύχημα θα έπρεπε να αποτελέσει αντικείμενο για σκέψη, ανταλλαγή απόψεων στα social media και εν τέλει μάθηση μέσα από τους διαλόγους, που ίσως σώσει ζωές, αφού το κράτος είναι ανίκανο να προσφέρει σωστή οδηγική εκπαίδευση σε όλους, είτε οδηγούς αυτοκινήτων, είτε μοτοσικλετών!

Το άρθρο έγραψε ο Κώστας Μπούρης