fbpx

Δες μια μηχανή με επικίνδυνη βλάβη στο μπροστινό σύστημα – Πως θα προστατευτείς

Δες μια μηχανή με επικίνδυνη βλάβη στο μπροστινό σύστημα – Πως θα προστατευτείς

Οι αναρτήσεις της μοτοσικλέτας σου και ειδικά το μπροστινό σύστημα είναι τόσο σημαντικά όσο τα λάστιχα μόνο που αρκετοί δεν εκτιμούν τη σημασία τους.

Οι αναρτήσεις και ειδικά το πιρούνι δηλαδή το μπροστινό σύστημα εξασφαλίζουν την ασφαλή οδηγική συμπεριφορά της μοτοσικλέτα και απορροφούν τις τυχόν ανωμαλίες του οδοστρώματος και ειδικά στη χώρα μας που δεν φημιζόμαστε και τόσο για τους δρόμους μας.

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Δες πως καταστρέφει τη μηχανή σου η κακή βενζίνη ή η ακινησία

 

Όπως ο κινητήρας και τα ελαστικά έτσι και οι αναρτήσεις χρειάζονται επίσης παρακολούθηση της συμπεριφοράς τους και συντήρησή τους.

Το μπροστινό σύστημα λοιπόν έχει να κάνει με την σταθερότητα και την οδηγική ικανότητα της μοτοσυκλέτας και η σωστή λειτουργία του είναι ζωτικής σημασίας και για την ασφάλεια του αναβάτη.

Δες τι μπορεί να συμβεί:

 

  1. Διαρροή λαδιού

Είναι η πιο επικίνδυνη αλλά και πιο συχνή βλάβη! Η διαρροή λαδιού οδηγεί σε μείωση της ικανότητας απόσβεσης του πιρουνιού, άρα η ανάρτηση σταδιακά μαλακώνει καθώς αδειάζει από το λάδι.

Η διαρροή όμως δεν φέρνει μόνο αυτό το αποτέλεσμα: Αν αφεθεί ανεξέλεγκτη το λάδι μπορεί να ποτίσει τα τακάκια. Λάδι και φρένα είναι ένας θανατηφόρος συνδυασμός που δεν πρέπει να σου συμβεί ποτέ.

Η διαρροή λαδιού στο πιρούνι πρέπει να επισκευάζεται άμεσα γιατί μπορεί να προκαλέσει ζημιά στις τσιμούχες. Αν μείνει καιρό η σκόνη ή τα χώματα που κολλούν στα λάδια που διαρρέουν στις μπουκάλες με τον χρόνο σχηματίζουν αλλοίωση στο καλάμι με αποτέλεσμα να απαιτείται αλλαγή.  Μια αλλαγή καλαμιού κοστίζει ανάλογα με την μάρκα  από τα 230 ευρώ και πάνω μόνο το ανταλλακτικό.

 

 

  1. Φθορά στις εσωτερικές γλίστρες

Οι εσωτερικές γλίστρες είναι εξαρτήματα ειδικά μελετημένης τριβής, που κρατούν σταθερή την απόσταση μεταξύ καλαμιού και μπότας, ενώ φροντίζουν για την μέγιστη δυνατή ολίσθηση μεταξύ τους. Είναι κατασκευασμένες από ειδικά μέταλλα και σε συνεργασία με το λάδι της ανάρτησης, λειτουργούν σε συνθήκες πολύ χαμηλής τριβής. Οι γλίστρες αυτές είναι αναλώσιμες, αλλά δεν είναι εύκολο να καταλάβεις την φθορά τους. Αν οι γλίστρες φθαρούν αρκετά μπορεί να δημιουργήσουν τζόγους και αντίσταση στην λειτουργία της ανάρτησης, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να εμποδίζουν το «ανεβοκατέβασμα» των αναρτήσεων.

 

  1. Χαλασμένες βαλβίδες

Μια παραμορφωμένη, ταλαιπωρημένη ή κολλημένη βαλβίδα στο πιρούνι, μεταβάλλει σημαντικά την λειτουργία του, πάντα προς το χειρότερο. Ο έλεγχος και η αντικατάστασή τους είναι μέγιστης σημασίας, όταν το πιρούνι ανοιχτεί για επισκευή. Αν οι βαλβίδες μείνουν χωρίς φροντίδα, αλλάζουν τα χαρακτηριστικά απόσβεσης και η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας επηρεάζεται πολύ, θέτοντας σε κίνδυνο την σταθερότητα.

 

 

Γι αυτό λοιπόν φρόντιζε να γίνεται τακτικός έλεγχος αλλά και συντήρηση όποτε απαιτείται πριν παρουσιαστεί μια από τις τρεις αυτές βλάβες. Σημαντικό στη σωστή λειτουργία των αναρτήσεων είναι η αντικατάσταση του λαδιού του, στα διαστήματα που απαιτείται.

Έχε υπόψη σου ότι το λάδι στο εσωτερικό του πιρουνιού φθείρεται και χάνει την απόδοση του με τον καιρό με αποτέλεσμα η ανάρτηση να μην δουλεύει όπως πρέπει και να χάνετε πρόσφυση.