fbpx

Να γιατί η ΛΕΑ δεν είναι λωρίδα αποκλειστικής κίνησης μοτοσικλετών!

Να γιατί η ΛΕΑ δεν είναι λωρίδα αποκλειστικής κίνησης μοτοσικλετών!

Το γεγονός ότι κανένα όχημα δεν πρέπει να βρίσκεται στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης είναι κάτι που το παραβλέπει η Τροχαία καθώς οι μοτοσικλέτες δεν επηρεάζουν τη χρησιμότητα της λωρίδας ακόμα και αν ακινητοποιηθούν!

Ωστόσο η κίνηση μιας μοτοσικλέτας με υπερβολική ταχύτητα στη ΛΕΑ είναι αν όχι αυτοκτονική για τον αναβάτη αλλά εγκληματική για τους άλλους οδηγούς!

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Η χαλάρωση της παραλίας που μπορεί να γίνει επικίνδυνη!

 

Αφορμή γι αυτό το άρθρο ήρθε στην επιστροφή από Χαλκιδική την Κυριακή το μεσημέρι (σε έναν δύσκολο και επικίνδυνο δρόμο). Η κυκλοφορία ήταν αυξημένη, οι δύο λωρίδες του δρόμου ήταν γεμάτες με αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες που σε γενικές γραμμές τηρούσαν τις αποστάσεις ενώ οι ταχύτητες κυμαινόταν από 100 εώς 120 χλμ. Η απόλυτη παραφωνία σε όλη αυτή την πρωτόγνωρη κυκλοφοριακή τάξη ήταν ένας μοτοσικλετιστής που κινούνταν στην ΛΕΑ με ταχύτητα τουλάχιστον 150 και πλέον χιλιομέτρων!

Σίγουρα αυτό συμβάν δεν είναι το μοναδικό σε όλη την Ελλάδα, απλώς αποτέλεσε την αφορμή για το άρθρο.

Ο συγκεκριμένος μοτοσικλετιστής, όπως και άλλοι που πιθανώς χρησιμοποιούν την ΛΕΑ με μεγάλη ταχύτητα, είχε άγνοια κινδύνου αλλά και τον Θεό μαζί του!

Ευτυχώς σε κάποιο αυτοκίνητο δεν συνέβη κάτι έκτακτο ώστε να χρειαστεί να χρησιμοποιήσει επειγόντως τη ΛΕΑ και να ακινητοποιηθεί κόβοντας του ξαφνικά τον δρόμο. Ευτυχώς δεν βρέθηκε κάποιος ασυνείδητος οδηγός αυτοκινήτου να χρησιμοποιήσει τη ΛΕΑ για να προσπεράσει και να τον «πετάξει» στα χωράφια! Και ευτυχώς ο μοτοσικλετιστής έφτασε σώος στο σπίτι του!

Όμως ποιοι είναι οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζει ένας μοτοσικλετιστής όταν κινείται στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης;

Πρώτος και μεγαλύτερος κίνδυνος είναι οι ασυνείδητοι οδηγοί αυτοκινήτων που ξαφνικά μπορεί να κόψουν δεξιά, χωρίς να ελέγξουν θέλοντας να χρησιμοποιήσουν παράνομα τη ΛΕΑ για να αποφύγουν το μποτιλιάρισμα.

Σε αυτή την περίπτωση ακόμα και να ελέγξουν από τον καθρέφτη δεν θα μπορέσουν να διακρίνουν μια μοτοσικλέτα που τρέχει με μεγάλη ταχύτητα. Απλώς θα τη δούνε ξαφνικά με αποτέλεσμα είτε τη σύγκρουση, είτε την εκτροπή της μοτοσικλέτας στις μπάρες!

Ο άλλος κίνδυνος είναι για τον μοτοσικλετιστή η ξαφνική βλάβη ή άλλη έκτακτη ανάγκη που θα προκαλέσει την ακινητοποίηση ενός αυτοκινήτου στη ΛΕΑ. Άλλωστε αυτή η λωρίδα υπάρχει γι αυτόν ακριβώς τον λόγο αλλά και για την  κίνηση των οχημάτων  έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση τροχαίου ή άλλου συμβάντος.

Στην περίπτωση της μηχανικής βλάβης ή άλλου έκτακτου συμβάντος σε αυτοκίνητο ο οδηγός του το μόνο που δεν θα προλάβει να σκεφτεί (όσο καλός οδηγός και αν είναι) είναι αν η ΛΕΑ είναι άδεια… Δεν θα προλάβει να ελέγξει και γιατί να ελέγξει άλλωστε αφού η ΛΕΑ θα έπρεπε να είναι άδεια!

Και σε αυτή την περίπτωση το αποτέλεσμα για τον μοτοσικλετιστή είναι το ίδιο ή σύγκρουση ή εκτροπή.

Από την άλλη οι ασφαλιστικές δεν καλύπτουν το ατύχημα για δύο λόγους με πρώτο τη παράνομη κίνηση της μοτοσικλέτας σε λωρίδα που δεν έπρεπε. Ο άλλος λόγος είναι ότι η μοτοσικλέτα σε ενδεχόμενο συμβάν θα είναι πίσω εξ ολοκλήρου ή πίσω από το μισό μήκος του οχήματος που θα βγει στη ΛΕΑ με αποτέλεσμα να υπάρξει υπαιτιότητα του μοτοσικλετιστή!

Όπως λέει η παροιμία «και δαρμένος και χαμένος» έτσι κάπως θα είναι ο μοτοσικλετιστής που θα εμπλακεί σε τροχαίο ενώ κινείται στη ΛΕΑ.

Με απλά λόγια η χρήση της ΛΕΑ από τις μοτοσικλέτες θα πρέπει να γίνεται με χαμηλή ταχύτητα (αν και παρανόμως) και πολύ προσοχή μόνο σε περίπτωση μποτιλιαρισματος!

 

Κώστας Μπούρης

Φώτο: Αρχείο