fbpx

Να γιατί πρέπει να κατεβαίνεις από τη μηχανή σου όταν τη φουλάρεις!

Να γιατί πρέπει να κατεβαίνεις από τη μηχανή σου όταν τη φουλάρεις!

Ενώ ένας οδηγός αυτοκινήτου μπορεί να καθίσει μέσα στο αυτοκίνητο του και ο υπάλληλος του βενζινάδικου να φουλάρει βενζίνη, δεν συμβαίνει το ίδιο με τους μοτοσικλετιστές που πρέπει να κατεβούν από τη μηχανή τους για να φουλάρουν καύσιμο!

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτό είναι το τρίο που αν το τηρήσεις θα είσαι πάντα όρθιος και φυσικά ζωντανός!

 

Ναι πράγματι είναι σπαστικό α κατεβαίνεις από τη μηχανή όταν είσαι στο βενζινάδικο για να φουλάρεις, όμως είναι αναγκαίο και θέμα ασφάλειας. Το 2010 σε ένα βενζινάδικο στον Πειραιά, ένας μοτοσικλετιστής υπέστη εγκαύματα ενώ έβαζε βενζίνη στη μοτοσικλέτα του, όταν κατά τη διάρκεια εφοδιασμού βενζίνης έγινε ανάφλεξη, με αποτέλεσμα ο οδηγός της μηχανής να υποστεί εγκαύματα στο πρόσωπο και τα χέρια.

Και επειδή σίγουρα είναι προτιμότερο να …ξεβολευτείς από το να γίνει ατύχημα.

Σύμφωνα με την επίσημη σελίδα της Shellο αναβάτης πρέπει να κατεβαίνει από τη μηχανή του γιατί:

  • Αναπνέει τους ατμούς του καυσίμου και τα ρούχα του έρχονται σε επαφή με αυτούς.
  • Η πτώση καυσίμου στον ζεστό κινητήρα (εξάτμιση) από υπερχείλιση ή τυχόν λάθος του υπαλλήλου δημιουργεί ανάφλεξη.Έχουν καταγραφεί συμβάντα.
  • Η ροή του καυσίμου δημιουργεί στατικό ηλεκτρισμό και πιθανή αστοχία του συστήματος γείωσης του εύκαμπτου σωλήνα μπορεί να οδηγήσει σε δημιουργία σπινθήρα.
  • Η τριβή του συστήματος μηχανής – αναβάτη με τον αέρα κατά την μετακίνηση του πρώτου δημιουργεί συγκέντρωση ηλεκτροστατικών φορτίων.
  • Η συνήθης ύπαρξη κινητού στον αναβάτη μηχανής.Αξίζει να σημειωθεί ότι έχει δημιουργηθεί φωτιά από οδηγό που βρισκόταν σε πρατήριο καυσίμων όταν ενεργοποιήθηκε το κινητό του από κλήση, ενώ αυτό βρισκόταν στην τσέπη του.Άλλωστε αυτό προβλέπει και η νομοθεσία (ΦΕΚ 119/Α/16 Ιουν.2008, ΠΔ 118, αρθ.14,πργ ΙΓ)Με την εφαρμογή του παραπάνω μέτρου ασφαλείας , επιτυγχάνεται ακινητοποίηση της μηχανής και αποφεύγεται οποιαδήποτε μετακίνησή της κατά την διάρκεια του εφοδιασμού της.

Εάν για οποιοδήποτε από τους παραπάνω λόγους σημειωθεί φωτιά στο στόμιο της δεξαμενής της μηχανής θα είναι πολύ ευκολότερο για τον αναβάτη να εγκαταλείψει την μηχανή του.

Πως όμως βάζεις καύσιμα με ασφάλεια, ακόμα και αν ο υπάλληλος του πρατηρίου δεν σου επισημάνει τους κανόνες ασφαλείας;

  • Σβήνεις τον κινητήρα. Αυτό γίνεται για λόγους ασφαλείας, καθώς είναι πολύ πιθανό να πάρει φωτιά η μηχανή μας, λόγω της θερμότητας του κινητήρα.
  • Η μηχανή μας πρέπει να είναι σταθερή κατά το γέμισμα. Το κεντρικό ή το πλάγιο σταντ είναι ότι πρέπει για αυτή τη δουλειά.
  • Δεν κρατάς ποτέ την μηχανή όρθια με τα χέρια, ούτε την στηρίζουμε με τρόπο που να μπορεί να πέσει γιατί σε αυτή την περίπτωση μπορεί να χυθεί βενζίνη και να πάρει φωτιά.
  • Δεν πρέπει να παραγεμίζουμε το ντεπόζιτο με καύσιμο, γιατί αν χυθεί έξω βενζίνη υπάρχει κίνδυνος φωτιάς αν πέσει πάνω στον κινητήρα ή σε άλλα ζεστά μέρη της μηχανής.