fbpx

Οι μύθοι για το αυτοκίνητο του που δεν πρέπει ποτέ να πιστέψεις

Οι μύθοι για το αυτοκίνητο του που δεν πρέπει ποτέ να πιστέψεις

Το γεγονός ότι οι περισσότεροι από μας κάποιες φορές στη ζωή μας έχουμε γίνει …μηχανικοί έχει προφανώς δημιουργήσει κάποιους μύθους που πλανώνται στα χρόνια και γίνονται πιστευτοί!

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτή είναι η πιο «επικίνδυνη» μουσική όταν οδηγάς το αυτοκίνητο σου

 

Όμως όπως και να έχει είναι μύθοι, όμως επειδή έχουν να κάνουν με την περιουσία σου, δηλαδή με το  αυτοκίνητο σου, αν τους πιστέψεις μπορεί να προκαλέσουν φθορές ή να αυξήσουν την κατανάλωση και να πληρώνεις τζάμπα βενζίνη!

Δες ποιες είναι οι πιο διαδεδομένοι μύθοι και μάθε γιατί δεν πρέπει να τους πιστεύεις:

 

Όταν βάζεις την ακριβή βενζίνη βελτιώνεται η απόδοση του κινητήρα

Αν σε έχουν συμβουλέψει πότε να χρησιμοποιήσεις βενζίνη υψηλών οκτανίων με την πρόφαση των υψηλότερων επιδόσεων τότε πρέπει να μάθεις ότι αυτός ο μύθος περί ποιοτικότερης -και άρα καλύτερης-βενζίνης ίσως αποτελεί τον πιο διαδεδομένο μύθο! Η υψηλή τιμή που φέρει η βενζίνη υψηλών οκτανίων δεν μεταφράζεται σε πιο αγνό ή καθαρό καύσιμο εν συγκρίσει με αυτό που χρησιμοποιείς αλλά αποτελεί ένα λιγότερο εύφλεκτο καύσιμο σε σχέση με την “απλή” βενζίνη των λιγότερων οκτανίων. Η βενζίνη υψηλών οκτανίων θα κάνει τη διαφορά όχι ως προς τις επιδόσεις αλλά κυρίως στον τομέα της συντήρησης του κινητήρα σου, μονάχα σε σύγχρονα αυτοκίνητα, των οποίων οι κατασκευαστές συνιστούν αποκλειστικά και μόνο τη συγκεκριμένη κατηγορία βενζίνης. Αν στο εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου σου προτείνεται η χρήση βενζίνης υψηλών οκτανίων καλό θα ήταν να την προτιμήσεις, ειδάλλως να ξέρεις πως απλά σπαταλάς τα χρήματά σου!

 

Όταν δεν χρειάζεται να αλλάξεις όλα τα λάστιχα

Αν γίνει το απευκταίο και καταστραφεί το ένα μόνο λάστιχο του αυτοκινήτου σου, τότε μπορείς να μην αλλάξεις και τα τέσσερα και να μην ακούσεις τους πολλούς που υποστηρίζουν πως από τη στιγμή που αγοράζεις ένα νέο ελαστικό, καλό θα ήταν να πράξεις το ίδιο και για τα υπόλοιπα. Αυτό δεν είναι απαραίτητο αν τα υπόλοιπα ελαστικά σου βρίσκονται σε καλή κατάσταση και απέχουν αρκετά από το επόμενο “ορόσημο” της αλλαγής τους. Στην προκειμένη περίπτωση μπορείς να λύσεις εύκολα και οικονομικά το πρόβλημά σου αγοράζοντας απλά ένα και μόνο ελαστικό, αρκεί αυτό να είναι ίδιο (κατασκευαστής, μοντέλο, διαστάσεις) με τα υπόλοιπα ελαστικά του αυτοκινήτου σου.

 

Οι …μαζικές αλλαγές στα υγρά του κινητήρα

Πολλοί από εμάς συνηθίζουμε μαζί με την προγραμματισμένη αλλαγή λαδιών στον κινητήρα του αυτοκινήτου μας να αλλάζουμε παράλληλα με το φίλτρο λαδιού και αυτό του αέρα, καθώς και το ψυκτικό υγρό του κινητήρα. Η αλήθεια όμως είναι πως δεν υπάρχει λόγος να ασχοληθείς με τα τελευταία δύο. Μπορείς να ανατρέξεις στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου σου προκειμένου να δεις κάθε πότε πρέπει να γίνονται οι εν λόγω αλλαγές. Αυτό θα σε βοηθήσει να γλιτώσεις επιπλέον περιττά κόστη.

 

Αλλαγή λαδιών κάθε 5.000 χιλιόμετρα

Μία συντηρητική πρόβλεψη αναφορικά με την αλλαγή των λαδιών αναφέρει πως αυτή πρέπει να γίνεται κάθε 5.000 χιλιόμετρα. Ωστόσο, η πλειοψηφία των μηχανικών αυτοκινήτου αναφέρουν πως κάτι τέτοιο είναι τουλάχιστον υπερβολικό. Μία αλλαγή λαδιών ανά 10.000-15.000 χιλιόμετρα δεν θα επηρεάσει την κατάσταση του κινητήρα σου, ενώ παράλληλα θα σε γλιτώσει από περιττές αναμονές στο συνεργείο και κυρίως χρήμα. Ενδεχομένως με το πέρας των 10.000 χιλιομέτρων ίσως χρειαστεί να κάνεις μία μικρή συμπλήρωση στα λάδια σου (αν δεις ότι η στάθμη έχει “πέσει”) αλλά όχι τίποτα παραπάνω.

 

Το αμάξι δουλεύει μια χαρά και χωρίς την αλλαγή λαδιών

Και από το προηγούμενο άκρο της πρόωρης αλλαγής λαδιών πάμε στο άλλο, αυτό της μη αλλαγής τους. Μερικοί “τζογαδόροι¨ ίσως αρέσκονται στο να ποντάρουν πόσο πολύ μπορεί να ζήσει ο κινητήρας του αυτοκινήτου τους χωρίς την απαραίτητη αλλαγή λαδιών, αλλά εσύ δεν χρειάζεται να υιοθετήσεις το παράδειγμά τους. Σίγουρα, ένα αμάξι μπορεί να αντέξει ακόμη και 20.000 χιλιόμετρα χωρίς κάποια αλλαγή λαδιών παρά μόνο με λίγο συμπλήρωμα κατά διαστήματα, ωστόσο αυτή η κατάσταση θα καταστρέψει στην κυριολεξία τον κινητήρα σου σε βάθος χρόνου. Το παλιό και χιλιό-χρησιμοποιημένο λάδι, όντας πιο βρώμικο εξαιτίας της μακροχρόνιας χρήσης του, μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του κινητήρα σου, αφού δεν διατηρεί τις ίδιες λιπαντικές ικανότητες.

 

“Ζέστανε” το αυτοκίνητο προτού οδηγήσεις στο κρύο

Η πρακτική της προθέρμανσης του κινητήρα του αυτοκινήτου σου σε συνθήκες χαμηλών θερμοκρασιών χαρακτηρίζεται τουλάχιστον εκτός τόπου και χρόνου για την εποχή που ζούμε. Τα παλαιότερα αυτοκίνητα (ηλικίας 30 ετών και πάνω) μπορεί να είχαν όντως ανάγκη από αυτήν την πρακτική, ωστόσο η υιοθέτησή της σε σύγχρονα αυτοκίνητα μπορεί να αποδειχθεί μοιραία. Η λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί για αρκετή ώρα έχει ως αποτέλεσμα την έγχυση επιπλέον καυσίμου στους κυλίνδρους του κινητήρα σου. Αυτό το επιπλέον καύσιμο ουσιαστικά απομακρύνει το λιπαντικό που βρίσκεται στους κυλίνδρους και τα πιστόνια, αυξάνοντας έτσι τις φθορές του κινητήρα. Σε βάθος χρόνου, αυτή η πρακτική μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε ολική καταστροφή του κινητήρα! Επομένως, την επομένη φορά που θα κληθείς να οδηγήσεις το αυτοκίνητό σου σε χαμηλές θερμοκρασίες, περίμενε μονάχα μισό λεπτό και μετά ξεκίνα.

 

To A/C θα αυξήσει την κατανάλωση του αυτοκινήτου σου

Για το τέλος άφησα κάτι σχετικό αναφορικά με τις μέρες που διανύουμε. Τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού λοιπόν, το Air Condition του αυτοκινήτου φαντάζει πραγματικά ως μία λειτουργία “θαύμα”. Ωστόσο, πολλοί είναι αυτοί που προτιμούν απλά να “σκάσουν” από τη ζέστη αυτές τις μέρες, βρίσκοντας ως εναλλακτική λύση το κατέβασμα των παραθύρων του αυτοκινήτου και πιστεύοντας πως με τον τρόπο αυτό θα εξοικονομήσουν επιπλέον καύσιμο. Χιλιάδες μετρήσεις έχουν διενεργηθεί σχετικά με το θέμα και η αλήθεια είναι πως δεν έχει παρατηρηθεί τίποτα, παρά μόνο ελάχιστες διαφορές στην κατανάλωση καυσίμου. Επομένως, την επόμενη φορά που θα ταξιδέψεις μία ζεστή, καλοκαιρινή μέρα σκέψου καλά αν αξίζει να θυσιάσεις την άνεσή σου για μερικά λεπτά του Ευρώ.